بهترین شهرهای ساحلی استرالیا – بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین شهرهای ساحلی استرالیا را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهرهای ساحلی استرالیا – بخش اول

کشور استرالیا بیش از سی و چهار هزار کیلومتر خط ساحلی دارد و بیشتر جمعیت این کشور نزدیک به سواحل زندگی می‌کنند. از همین رو، می‌توان انتظار داشت که شهرهای ساحلی بسیار زیبایی در این کشور وجود داشته باشند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین شهرهای ساحلی استرالیا را به شما معرفی کنیم.

ایریس اینلت، ویکتوریا

Aireys Inlet, Victoria

Aireys Inlet, Victoria

شهر ایریس اینلت، شهری کنار دریایی و آرام است که جاده اقیانوس بزرگ از کنار آن عبور می‌کند. این شهر بیشتر برای فانوس دریایی تاریخی خود شناخته می‌شود. برای رسیدن به فانوس دریایی اسپلیت پوینت، باید مسیری سربالایی را پیمود که کاملا ارزشش را دارد. در این بالا، گردشگران و مسافران می‌توانند نگاهی گسترده نسبت به شهر و اقیانوس داشته باشند. سواحل شنی قرار گرفته در این شهر، از جمله سواحل برجسته استرالیا به شمار می‌روند.

لورن، ویکتوریا

Lorne, Victoria

Lorne, Victoria

یکی دیگر از شهرهای ساحلی که در ایالت ویکتوریای کشور استرالیا قرار دارد، شهر لورن است. در یک سمت این شهر، درختان صمغ بلند قرار گرفته‌اند و در سمت دیگر آن، خلیج زیبای لوتیت واقع شده است. شهر خارق‌العاده لورن دارای کافه‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های زیادی است. در مرکز این شهر به تاریخچه بزرگ‌ترین یادبود جنگ یعنی جاده اقیانوس بزرگ پرداخته شده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در این شهر وجود دارند می‌توان آبشار ارسکین و پارک ملی گریت اوتوی را نام برد.

برلی هیدز، کوییزلند

Burleigh Heads, Queensland

Burleigh Heads, Queensland

شهر برلی هیدز، شهری ساحلی و زیبای است. در سواحل این شهر می‌توان درختان کاج را مشاهده کرد که در اطراف آن نیز کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند. پارک ملی برلی هیدز، دارای مناظر و جاذبه‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی است. با عبور از میان جنگلی بارانی و از مسیر صخره‌ای کریک تالبودگرا می‌توان به نقطه‌ای رسید که در آن، مناظر بسیار زیبا و دلنشین هستند. ساحل این شهر معروف به گولد کوست است.

بروم، استرالیای غربی

Broome, Western Australia

Broome, Western Australia

شهر بروم، قبلا یک مکانی برای پیدا کردن مروارید بوده و دارای ساختمان‌های آهنی بسیار زیادی است. شهر بروم دارای تاریخی دراز و حسی چند فرهنگی و پر از جنب و جوش است. بسیاری از ساکنین این شهر، از نوادگان غواصانی هستند به دنبال مروارید بوده‌اند. بیشتر این غواصان، اهل ژاپن، مالزی و فیلیپین بوده‌اند و میراث بومی ریشه‌داری دارند. یکی از تجربه‌های شگفتی‌انگیزی که می‌توانید در شهر بروم بدست بیاورید، لذت تماشای فیلم در سینمای سان پیکچرز است که بزرگترین سینمای فضای باز در جهان به شمار می‌رود. ساحل کیبل نیز از جمله جاذبه‌هایی است که نباید از قلم بیافتد.

آپولو بی، ویکتوریا

Apollo Bay, Victoria

Apollo Bay, Victoria

آپولو بی، یک شهر خارق‌العاده است که در مسیر جاده گریت اوشن یا اقیانوس بزرگ واقع شده است. در این مکان، گردشگران و مسافران می‌توانند از ساحل شیپرِک و پارک ملی گریت اوتوی دیدن کنند. کشتی کازینو در سال 1932 میلادی در این شهر غرق شده است که اکنون، لنگر این کشتی در جلوی اداره پست شهر قرار گرفته است. این شهر که قبلا یک روستای ماهیگیری بوده، دارای رستوران‌های بسیار خوبی است.

استنلی، تاسمانی

Stanley, Tasmania

Stanley, Tasmania

این شهر در پایین یک صخره‌ بزرگ و شیبدار به نام نات قرار گرفته است. شهر استنلی، شهری کوچک و زیبا است که در ساحل شمال غربی تاسمانیا واقع شده است و مکانی دوست‌داشتنی برای گردش به شمار می‌رود. این شهر در سال 1824 میلادی به عنوان مرکز اداری یک کمپانی ساخته شده است.

مک‌کی، کوئینزلند

Mackay, Queensland

Mackay, Queensland

شهر مک‌کی، شهری گرمسیری و جذاب است که گردشگران و مسافران می‌توانند در اینجا، از ساختمان‌های تاریخی زیادی دیدن کنند. این شهر بین مزارع نیشکر و دریای کورال در کوئینزلند قرار گرفته است. این شهر، به لطف تولید شکر، بسیار ثروتمند بوده است و حس هنری بسیار زیادی در آن به کار رفته است. در پیرامون این شهر، پارک‌ها و سواحل زیادی وجود دارند.

نلسون بی، نیو ساوث ولز

Nelson Bay, New South Wales

Nelson Bay, New South Wales

شهر نلسون بِی، مکان بسیار خوبی برای دیدن خلیج‌های آبی و سواحل‌های طلایی رنگ است. افراد و گردشگران زیادی به این شهر می‌آیند تا در خلیج آن، دلفین‌ها را تماشا کنند. از جمله دیگر جاذبه‌های شهر نلسون بی می‌توان پارک ملی توماری را نام برد که در درون آن، افراد می‌توانند با صعود به کوه توماری، چشم‌انداز زیبا و تماشایی را مشاهده کنند. این مکان همچنین مکان بسیار خوبی برای تماشا کردن نهنگ‌های گوژپشت مهاجر است که در ماه‌های بین مه تا نوامبر، بسیار به ساحل نزدیک می‎شوند. علاوه بر این، می‌تواند بزرگترین سیستم تل ماسه‌‌ای در استرالیا را در این شهر مشاهده کنید.

آووکا بیچ، نیو ساوث ولز

Avoca Beach, New South Wales

Avoca Beach, New South Wales

شهر ساحلی آووکا بیچ به خاطر سواحل شنی و تالاب‌های پنهان خود، مکان بسیار خوب و مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات خانوادگی به شمار می‌رود. در شهر آووکا بیچ، جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارند. علاوه بر این، تفریحات آبی متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرد. یکی از تجربه‌هایی که باید در این شهر بدست بیاورید، تماشای فیلم در سینمای این شهر است که در سال 1951 میلادی تاسیس شده و از آن زمان، در اختیار یک خانواده بوده است.

بندر فیری، ویکتوریا

Port Fairy, Victoria

Port Fairy, Victoria

شهر بندر فیری، یک بندر ماهیگیری بسیار شلوغ و قدیمی‌ترین بندر در ایالت ویکتوریا به شمار می‌رود. این شهر بندری در انتهای خط ساحلی شیپ‌رک واقع شده است. گردشگران و مسافران می‌توانند در درون خیابان‌های جالب توجه آن قدم بزنند و کلبه‌ها و خانه‌های بزرگ قرن نوزدهمی این شهر را مشاهده کنند. شما می‌توانید به بندر بروید و محصولات تازه‌ای که توسط ماهیگیران صید شده‌اند را مشاهده یا خریداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با اجاره یک قایق، به جزیره لیدی جولیا پرسی بروید و در آنجا، از جاذبه‌های آن لذت ببرید.

استراهان، تاسمانی

Strahan, Tasmania

Strahan, Tasmania

بندر ماهیگیری آرام استراهان در درون ساحل وحشی تاسمانی قرار گرفته و مقصد گردشگری بسیار مهمی به شمار می‌رفته است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان پارک ملی فرانکلین گوردون وایلد ریورز را نام برد. بهترین راه برای دیدن این پارک ملی، اجاره یک قایق تفریحی و سفر در درون رودخانه گوردون و به درون جنگل‌های بارانی است. یکی دیگر از مکان‌هایی که ارزش دیدن را دارد، جزیره سارا است که به عنوان یک تبعیدگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر