دیاس، خودروساز لوکس فرانسوی نمونه بهروز شده از کانسپت ئی-تنس (E-Tense) ساخته که قرار است با آن فنآوریهای آینده ماشینهای الکتریکی را آزمایش کند.
دیاس اولین کانسپت ئی-تنس را در سال 2016 در نمایشگاه ژنو نمایش داد. ئی-تنس جدید با تکیه بر تجربه حضور این کارخانه در مسابقات فرمول E، که ویژه ماشینهای الکتریکی است، به روز شده است.

دو موتور الکتریکی ئی-تنس در مجموع 815 اسب بخار نیرو تولید میکند که دو برابر ماشینی است که شش سال پیش نمایش داده شد. ظاهر ماشین هم نسبت به قبل تغییر کرده است و فرم جلوی ماشین اشارهای به طرح مدلهای آینده دیاس دارد.

باتریهای ماشین با همکاری توتال ساخته شده است
باتریهای ماشین با همکاری شرکت توتالانرژیز ساخته شده است. توتالانرژیز نام جدید توتال، کمپانی نفت و گاز مشهور فرانسوی است که از سال گذشته با تغییر نام اعلام کرد که قصد دارد در انرژیهای تجدیدپذیر سرمایهگذاری کند. توتال انرژیز میگوید برای انتقال انرژی و خنککردن باتریها از فنآوریهای تازهای استفاده کرده که ممکن تولید خودروهای الکتریکی را متحول کند.

دیاس میگوید که ئی-تنس نقش یک آزمایشگاه را برای مدلهای آینده کارخانه بازی خواهد کرد. قرار است دو رانندهای که با تیم دیاس در مسابقات فرمول E قهرمان شدهاند آزمایشهایی با این ماشین انجام دهند که نتیجه آن مبنایی برای ساخت فنآوریهای آینده کارخانه خواهد بود.