ماجرای زورگیری در اتوبان کرج - قزوین

در نهایت جدل به پایان می‌رسد و زورگیران به سرعت موتور سیکلت را روشن می‌کنند و خلاف مسیر اتوبان به راه می‌افتند. البته پس از انتشار این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و افزایش نگرانی‌ها از رشد زورگیری در مسیر‌های تهران و البرز، پلیس خبر داد که زورگیران را دستگیر کرده است.

فرادید؛ انتشار ویدیویی از زورگیری دو موتورسوار با چاقو و اسلحه در اتوبان کرج - قزوین، در شبکه‌های اجتماعی، ترس و نگرانی کاربران را به دنبال داشته شده است. این ویدیو که توسط راننده خودرو‌های پشت سر ضبط شده، نشان می‌دهد که راننده خودروی 206، توسط دو موتور سوار با چاقو و اسلحه تهدید می‌شود. البته پلیس می‌گوید  هر دو زورگیر را دستگیر کرده است.

به گزارش فرادید؛ 24 ثانیه دلهره آور، لحظاتی است که دو زورگیر اتوبان کرج-قزوین روز گذشته به بار آوردند. در این ویدیو، زورگیر که ماسکی به صورت زده است، مدام سرش را داخل خودروی 206 می‌برد و سرنشینان را تهدید می‌کند. اما زمانی که می‌بیند، تهدید کلامی جواب نمی‌دهد. چاقویی از لباس بیرون می‌کشد، تا به هدف خود برسد.  

در این بین، سرنشینان 206 مقاومت می‌کنند، اما زورگیر ماسک زده، چاقو را داخل ماشین می‌چرخاند تا آن ها را بترساند. در این حین راننده از ترس زخمی شدن، خودش را مدام به سمت شاگرد می‌کشد تا آسیب نبیند.  
اما بخش دلهره آور این ویدیو آن جاست که راکب موتور سیکلت که از مقاومت راننده و تلاش‌های بی ثمر همدست خود خسته شده، ناگهان از زیر لباسش اسلحه بیرون می‌کشد. او با اسلحه دو بار بر شیشه‌های خودرو می‌کوبد، تا سرنشینان را از وجود اسلحه آگاه کند.  

در نهایت جدل به پایان می‌رسد و زورگیران به سرعت موتور سیکلت را روشن می‌کنند و خلاف مسیر اتوبان به راه می‌افتند. البته خودروی 206 نیز آهسته به راه می‌افتد، انگار که آسیبی ندیده اند، اما مشخص است که به شدت مضطرب هستند.
ماجرای زورگیری در اتوبان کرج - قزوین

سرانجام زورگیران اتوبان کرج - قزوین

پس از انتشار این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و افزایش نگرانی‌ها از رشد زورگیری در مسیر‌های تهران و البرز، پلیس خبر داد که زورگیران را دستگیر کرده است.  

مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی ناجا اعلام کرد که با توجه به وقوع یک فقره زورگیری در شهرستان کرج، با اجرای طرح انتظامی، ایست و بازرسی و اعلام آن به یگان‌های تابعه ناجا، با عنایت به متواری شدن متهمین به سمت تهران بزرگ، به لطف الهی و هوشیاری کارکنان انتظامی، در کمتر از  24 ساعت زورگیران توسط عوامل انتظامی کلانتری یوسف‌آباد دستگیر شدند.

البته پلیس هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده، اما گفته که پس از تکمیل شدن جزئیات اخبار آن را به آگاهی مردم می‌رساند.  

با این حال کاربران شبکه‌های اجتماعی با ابراز نگرانی از افزایش زورگیری‌ها در ترافیک اتوبان‌های سطح تهران و کرج، پیشنهاد کرده اند که رانندگان به هیچ عنوان شیشه خودروی خود را پایین نیاورند.  

کاربری در این رابطه نوشت: «تحت هیچ شرایطی در هیچ خیابانی در هیچ فصلی پنجره خودرو را پایین نکشین. گاز کولر شارژ کنین هزینش و خطرش کمتره.»

در این میان گروهی از کاربران گفته اند که اگر مجازات سنگینی برای این افراد اعمال شود، زورگیری کاهش می‌یابد.

اما در مقابل برخی از کاربران نیز خلاف این عقیده را دارند. این گروه می‌گویند که اگر اقتصاد کشور درست شود، درنتیجه فقر و معضلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.
ماجرای زورگیری در اتوبان کرج - قزوین

چالش زورگیری و موبایل قاپی

این اولین بار نیست که زورگیری خشونت آمیز با سلاح سرد و گرم در تهران، البرز و دیگر استان‌ها رخ می‌دهد. همین هفته قبل بود که رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری سارق زورگیر با اعتراف به 28 فقره سرقت در شهرستان فردیس خبر داد.  

در این میان 26 خرداد نیز، اعضای یک باند زورگیری که با کمین در اطراف میدان آزادی مسافران را سوار خودروی خود کرده و با زخمی‌کردن آن‌ها دست به سرقت‌های خونین می‌زدند بازداشت شدند.

چند هفته قبل از این موضوع نیز، چند موبایل قاپ حرفه‌ای در تهران، با زخمی کردن پلیس قصد فرار داشتند، اما در نهایت دستگیر شدند.

با این حال، برخی آمار‌های غیررسمی نیز نشان می‌دهد که آمار زورگیری و موبایل قاپی در کشور در حال افزایش است. از این رو رسانه‌ها و جامعه شناسان پبشنهاد کرده اند که پلیس و دولت با بررسی ریشه‌ای موضوع، چاره‌ای برای کاهش این معضل بیندیشند.  

 علیرضا شریفی یزدی آسیب‌شناس و جامعه‌شناس در این رابطه معتقد است که افزایش میزان جرم و جنایت با افزایش تورم و بیکاری در ایران رابطه مستقیم دارد. بنابراین نباید این موضوع را دست‌کم گرفت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان