امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با مشرق مطرح کرد؛

تصمیم نظام وظیفه درباره دو مدافع استقلال خردمندانه بود/ رئیس سازمان خصوصی‌سازی استعفا دهد/ آجورلو باید مراقب صحبت های خود باشد

مدیر عامل سابق استقلال گفت: حرکت مدیر عامل استقلال در حافظه تاریخی رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. آقای آجورلو باید مسائل ساده را به چالش های بزرگ تبدیل نکند.

سرویس ورزش مشرق _ امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با مشرق درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: رئیس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای که داشتند چند نکته درباره چالش های پیش رو برای انتقال استقلال و پرسپولیس در فرابورس مطرح کردند. یکی از نکاتی که ایشان اشاره کردند، مسئله زمین مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی بود. البته حرف های ایشان کارشناسانه و منطقی بود ولی من فکر می کنم آقای قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی هیجان‌زده است.

وی افزود: ایشان فکر می کنند که اگر سازمان خصوصی‌سازی تصمیمی را گرفتند، حتما سازمان بورس نیز مکلف به انجام آن کار است. در صورتی که این دو سازمان، سازمان‌هایی مجزا در حوزه‌های تخصصی خودشان هستند. ایشان مدعی شده‌اند که اگر خصوصی‌سازی انجام نشود، بنده استعفا می‌دهم. پس ایشان زودتر استعفا دهند، چرا که در دولت یازدهم و دوازدهم رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم این ادعا را می کرد که اگر خصوصی‌سازی امکان نداشت، هیچگاه به دنبال خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نمی‌رفتم. در نهایت ایشان به این نتیجه رسیدند که استقلال و پرسپولیس زیر شاخه فرهنگی دارند و از حوزه واگذاری کنار رفتند. بنابراین شعارهایی ندهند که فردا نتوانند پاسخگو باشند. اگر حرف مرد یکی است، پس پای استعفای خود بایستید. اگر تا 15 اسفند بردن این دو باشگاه به فرابورس اتفاق نیافتاد، استعفا دهند.

تصمیم نظام وظیفه درباره دو مدافع استقلال خردمندانه بود/ رئیس سازمان خصوصی‌سازی استعفا دهد/ آجورلو باید مراقب صحبت های خود باشد

آشتیانی ادامه داد: خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها، نیازی به مصاحبه‌های زیاد ندارد. آنها باید تشخیص دهند که این باشگاه‌ها و سازمان‌ها با چه شرایطی می تواند خصوصی شوند. بقیه موارد به دایره سازمان بورس بر می‌گردد. بنده بارها و بارها گفتم که شرایط برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس مهیا نیست و متاسفم که این دسته از افراد آدرس‌های غلط را از آدم‌های غلط می‌گیرند. طرفدارها در سراسر دنیا در ارتباط با باشگاه‌هایی که جنبه بین‌المللی دارند، حاضر نیستند که پول‌های اضافه‌ای خرج کنند. طرفدارهای ایرانی نیز به دنبال هزینه الکی نیستند.  

واعظ آشتیانی افزود: کسانی که سهامدار باشگاهی بزرگ در جهان هستند، عمدتا تاجرند. آنها باشگاه های بزرگ را می خرند تا در صورت موفقیت تیم، سود زیادی در سهام خوب بکنند. باشگاه‌های مطرح دنیا را نمی‌توان با استقلال و پرسپولیس مقایسه کرد. طرفداران آنها را نمی‌توان از لحاظ فرهنگی و اقتصادی با طرفداران این دو باشگاه مقایسه کرد. بنابراین بنده نسبت به این اتفاق خوشبین نیستم. خصوصی‌سازی تله‌ای بود که دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم گذاشت. افرادی در این تله افتادند که امروز موفقیت این کار را در گرو استعفا ندادند خودشان می بینند.

مدیر عامل سابق استقلال در خصوص صحبت ها و رفتار روز گذشته آجورلو عنوان کرد: من فکر می کنم که آقای آجورلو هیجان زده شدند. ایشان وقتی در فضای استقلالی ها قرار می گیرند، دوست دارند حرف‌های مخاطب پسند بزنند. وقتی حاشیه‌سازی از درون باشگاه اتفاق بیافتد، باشگاه را دچار مشکلات بیشتری می‌کند. بنابراین آقای آجورلو باید مراقب صحبت های خود باشند. صحبت‌ها اگر احیانا منصفانه نباشد و  احساسی شوند، می تواند هم برای خود ایشان و هم برای باشگاه ایجاد چالش کند.

وی گفت: ایشان درباره رفتار خود با خبرنگار و ماجرای میکروفن عذرخواهی کرده است ولی باید بیشتر مراقب باشد. حرکت مدیر عامل استقلال در حافظه تاریخی رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. آقای آجورلو باید مسائل ساده را به چالش های بزرگ تبدیل نکند.

واعظ آشتیانی در مورد صحبت های آجورلو مبنی بر سنگ اندازی برخی در راه قهرمانی استقلال خاطر نشان کرد: ورود به این مسائل برای مدیرعامل باشگاه خوب نیست. اگر بگوییم که یک عده نمی خواهند که ما قهرمان شویم، مسئله را از زاویه و نگاه خودمان می خواهیم مطرح کنیم. اگر منظور آقای آجورلو سربازی دو مدافع استقلال است، قانون در حال اجرا شدن است. سازمان نظام وظیفه در خصوص این مسئله به خوبی عمل کرده است. اگر مدل دیگری عمل می کرد، هم خودشان و هم آقای آجورلو متهم به تبانی می‌شدند. بنابراین تصمیم این سازمان، تصمیمی خردمندانه و هوشمندانه‌ بود. در مقاطع مختلف مقررات متفاوت است. دلیلی وجود ندارد که مقررات دائم باشد. مثلا فرض کنید در یک سالی در بودجه دولت پیش بینی می شود که کسانی که ویژگی های متفاوتی دارند می توانند خدمت سربازی خود را بخرند. بنابراین دلیل ندارد که قوانین در تمام مقاطع یکسان باشد. من فکر می کنم صحبت های آقای آجورلو احساسی است و امیدوارم که تکرار نشود. قهرمانی دور از دسترس استقلال نیست. تنها دشمن استقلال در درون خود باشگاه است. اگر باشگاه از درون خوب مدیریت کند و تیم بی حاشیه باشد، قهرمانی در این فصل امکان‌پذیر است. طرح صحبت‌های حاشیه‌دار در این مقطع از زمان برای باشگاه خطرناک است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان