۱۰ بازیگر مرد برتر دهه ۲۰۱۰ – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا ۱۰ بازیگر مرد برتر دهه ۲۰۱۰ میلادی را به شما معرفی کنیم.

10 بازیگر مرد برتر دهه 2010 – بخش دوم

در دنیای سینما، دهه 2010 میلادی، دهه آثار ابرقهرمانی بوده است. فیلم‌های ابرقهرمانی همه جا را فراگرفته بودند و رکوردهای زیادی را به ثبت رساندند و در نهایت، به منبع بسیار موفقی برای استودیوهای هالیوود تبدیل شدند. در این دوره، برخی از بازیگران مرد به اوج حرفه بازیگری خود دست پیدا کردند. برخی از بازیگران نیز از قبل به عنوان بازیگرانی سرشناس و برجسته شناخته می‌شدند.

در ادامه همراه با ما باشید تا 10 بازیگر مرد برتر دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

تام هاردی

Tom Hardy

Tom Hardy

تام هاردی (Tom Hardy) با فیلم علمی-تخیلی و جاه‌طلبانه تلقین (Inception) ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. این فیلم، تام هاردی را به یک بازیگر برجسته تبدیل کرد. او در ادامه این فیلم نیز در سومین فیلم شوالیه تاریکی (Dark Knight) نقش شخصیت منفی بین را به تصویر کشیده بود.

در سال 2015 میلادی، تام هاردی در دو فیلم بسیار موفق نقش‌آفرینی کرد که برترین فیلم‌های کارنامه هنری او محسوب می‌شوند. او در فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) ساخته جورج میلر (George Miller) و از گور برخاسته (The Revenant) ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو (Alejandro González Iñárritu) حضور داشته است. او برای این دو نقش‌آفرینی خود، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. هاردی دومین نقش خود از دنیای کتاب‌های کمیک را در فیلم ونوم (Venom) در سال 2018 میلادی به تصویر کشیده بود.

رایان گاسلینگ

Ryan Gosling

Ryan Gosling

دهه 2000 میلادی، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) به لطف فیلم‌هایی همچون دفترچه (The Notebook) و فیلم نیمه نیلوفر (Half Nelson)، به یک ستاره برجسته تبدیل شده بود. او برای این دو فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. در ادامه، رایان گاسلینگ نقش‌های چالش‌برانگیزی را امتحان کرده بود.

رایان گاسلینگ دهه 2010 میلادی را با فیلم عاشقانه و اندوهگین ولنتاین غمگین (Blue Valentine) شروع کرده بود. در ادامه او در فیلم‌هایی همچون رانندگی (Drive)، مکانی آن سوی کاج‌ها (The Place Beyond the Pines)، رکود بزرگ (The Big Short) و دیوانه، احمقانه و عشق (Crazy, Stupid, Love) نقش‌آفرینی کرده بود.

او با فیلم لا لا لند (La La Land) ساخته دیمین شنزل (Damian Chazelle) موفق به کسب دومین نامزدی اسکار شده بود. در ادامه نیز او دهه را با نقش‌آفرینی در دو فیلم برجسته بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) و اولین انسان (First Man) به پایان رسانده است.

دوئین جانسون

Dwayne Johnson

Dwayne Johnson

دوئین جانسون (Dwayne Johnson) دهه 2010 میلادی را به خود اختصاص داده بود. او در دهه 2000 میلادی، حضور در دنیای سینما را شروع کرد و در ادامه نیز در فیلم‌های کمدی و ماجراجویی‌ای همچون پری دندان (Tooth Fairy) محصول سال 2010 و سفر 2: جزیره اسرارآمیز (Journey 2: The Mysterious Island) محصول سال 2012 میلادی نقش‌آفرینی کرده بود.

در ادامه دهه 2010 میلادی، دوئین جانسون در دو فرنچایز بسیار موفق سریع و خشن (Fast & Furious) و جومانجی (Jumanji) حضور پیدا کرد و توانست تا موفقیت بسیار زیادی را در گیشه بدست بیاورد. او همچنین با فیلم‌هایی همچون انیمیشن موآنا (Moana) و اطلاعات مرکزی (Central Intelligence)، علاوه بر تحسین منتقدان، توانسته بود تا خودش را به عنوان یک ستاره سینما ثابت نماید.

رابرت داونی جونیور

Robert Downey Jr

Robert Downey Jr

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) حرفه بازیگری خود را دهه 80 میلادی شروع کرده بود و در دهه 90 میلادی نیز تحسین زیادی بدست آورده بود. رابرت داونی جونیور برای نقش‌آفرینی در فیلم چاپلین (Chaplin) محصول سال 1992 میلادی، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

با این حال، حرفه بازیگری او رو به پایان بود تا اینکه برای نقش‌آفرینی در فیلم مرد آهنی (Iron Man) در سال 2008 میلادی، اولین فیلم دنیای سینمایی مارول، انتخاب شده بود. فیلم «مرد آهنی»، این بازیگر را به یک ستاره بزرگ تبدیل کرد و او به چهره دنیای سینمایی مارول تبدیل شد.

او در ادامه در دو فیلم «مرد آهنی»، چهار فیلم انتقام‌جویان (Avengers) و فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) و مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) نیز نقش‌آفرینی کرد. رابرت داونی جونیور یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای مارول به شمار می‌رود و از جمله موفق‌ترین بازیگران دهه 2010 میلادی محسوب می‌شود.

بردلی کوپر

Bradley Cooper

Bradley Cooper

بردلی کوپر (Bradley Cooper) در دهه 2000 میلادی سعی داشت تا نام برای خودش دست و پا کند. فیلم برجسته و موفقیت‌آمیز خماری (The Hangover) محصول سال 2009 میلادی، بردلی کوپر را به بینندگان شناساند اما در دهه 2010 میلادی بود که او به اوج موفقیت خود دست پیدا کرد.

بردلی کوپر برای حضور در فیلم کمدی تلخ کلاهبردار آمریکایی (American Hustle) و فیلم کمدی و عاشقانه دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. هر دوی این فیلم‌ها ساخته دیوید او راسل (David O. Russell) هستند.

کوپر در سال 2014 و برای بازی در فیلم تیرانداز آمریکایی (American Sniper) ساخته کلینت ایستوود (Clint Eastwood) سومین نامزدی اسکار خود را بدست آورده بود. چهارمین نامزدی اسکار بردلی کوپر نیز با فیلم ستاره‌ای متولد شده است (A Star is Born) در سال 2018 میلادی به دست آمد. این، اولین تجربه کارگردانی بردلی کوپر بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان