دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان:

مجرمین جرائم غیرخطرناک بجای زندان به ارائه خدمات عمومی رایگان محکوم می شوند/ در جرائم سبک زندان اثر اصلاحی لازم را ندارد

سالاری از اجرایی شدن طرح ارائه خدمات عمومی رایگان در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندانها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، همزمان با دهه ی مبارک فجر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دادخدا سالاری با بیان اینکه در جرائم سبک زندان اثر اصلاحی لازم را ندارد، اظهار داشت: هدف اصلی اجرای این طرح کاهش جمعیت کیفری زندان ها و دادن فرصت به مجرمین غیرخطرناک جهت کاستن اثرات بزه آنان برجامعه و همچنین برگرداندن شرافت مندانه آنان به دامن جامعه است.

وی تاکید کرد: این طرح شامل جرائم سبک و جرائم غیر عمد بوده و در خصوص جرائم خشن و جرائم علیه اموال واشخاص نمی باشدو شامل کسانی می شود که فاقد سابقه کیفری و امید به اصلاح آنان وجود دارد.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه ساز و کار اجرایی این طرح تهیه و محیا شده است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات آقای موحد، ریاست دادگستری کل اجرای ماده 79قانون مجازات اسلامی به صورت استانی و با مدیریت دادسرای مرکز استان در حال انجام و اقدام است.

سالاری ضمن تشکر از تلاش های مسئولان و پرسنل اداره کل زندان های استان کرمان که در جهت اصلاح و تربیت مددجویان تلاش می کنند، یادآور شد: در گذشته افرادی برای اولین مرتبه به زندان معرفی می شدند و با توجه به تراکم جمعیت کیفری زندان ورود این قبیل افراد به زندان نه تنها باعث اصلاح آنان نمی گردید بلکه آنان را به مجرمینی خطرناک تبدیل می کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان