زیباترین جاهای دیدنی تایوان – بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای دیدنی تایوان را به شما معرفی کنیم.

زیباترین جاهای دیدنی تایوان – بخش دوم

تایوان دارای جاهای دیدنی زیادی است. این سرزمین، جزیره‌ای است که در حدود 160 کیلومتری سرزمین اصلی چین واقع شده است و از هر سمت، دارای جاهای دیدنی بسیار زیبایی است.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای دیدنی تایوان را به شما معرفی کنیم.

صخره‌های پنگهو

Penghu basalt, Penghu

Penghu basalt, Penghu

ستون‌های باسالتی در پنگهو، ممکن است چندان نام هیجان‌انگیز نداشته باشند اما یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی طبیعی تایوان به شمار می‌روند. مجمع‌الجزایر پنگهو از 90 جزیره تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها دارای سنگ‌های باسالت هستند و از همین رو، این مکان را خانه باسالت می‌دانند.

بهترین ستون باسالتی، ستون داگویویی در شهرستان ژییو است که قرن‌ها امواج دریا، این مکان را به یک سازه منحصربه‌فرد و جالب توجه تبدیل کرده است. با بارش باران و برخورد آب دریا، حتی تماشایی‌تر نیز می‌گردد.

پینگلین

Pinglin, New Taipei City

Pinglin, New Taipei City

تپه‌های کوچک و بزرگ منطقه پینگلین بسیار تماشایی هستند. این مکان، مزرعه تولید چای تایوان است. این مزراع به صورت طبقاتی هستند و در میان تپه‌ها نیز استخرهای بزرگ فیروزه‌ای رنگی وجود دارند که دریاچه ثاوزند ایلند را تشکیل داده‌اند. در خیابان قدیمی پینگلین، گردشگران و مسافران می‌توانند موزه چای پینگلین را مشاهده کنند و اطلاعات بیشتری در این رابطه بدست بیاورند.

مزارع نمک جینگ ژای جیائو

Jing Zhai Jiao Tile Paved Salt Fields, Tainan

Jing Zhai Jiao Tile Paved Salt Fields, Tainan

در طی 300 سال گذشته، تاینان، تامین‌کننده اصلی نمک دریایی بوده است و مزارع نمک جینگ ژای جیائو، قدیمی‌ترین مزرعه نمک در منطقه بایمن به شمار می‌رود. اکنون در این مکان، نمک تولید نمی‌شود و بیشتر یک مقصد گردشگری به شمار می‌رود. مزارع نمک، یکی از زیباترین مکان‌های تایوان به شمار می‌رود.

ساحل دولان

Dulan Beach, Taitung

Dulan Beach, Taitung

ساحل دولان و ساحل بندر جینزون، بهشتی برای موج‌سواران به شمار می‌روند. ساحل دولان، مکانی ایدئال برای موج‌سواران تازه‌کار است و ساحل جینزون نیز یکی از بهترین نقاط موج‌سواری در تایوان است.

در فاصله پانزده دقیقه‌ای از ساحل دولان، گالری‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارند. جاده ساحلی دولان نیز یک مسیر بسیار تماشایی است که از کنار مزارع مختلفی می‌گذرد و یک خط ساحلی پوشیده از گیاهان وحشی و آب‌های آبی‌رنگ را به نمایش می‌گذارد.

دریاچه لوتوس

Lotus Lake, Kaohsiung

Lotus Lake, Kaohsiung

دریاچه لوتوس در منطقه زوینگ، دارای جاهای دیدنی مختلفی است. غرفه‌های باز بهاری و پاییزی در این مکان، به خدای جنگ و الهه بخشش اختصاص یافته‌اند و کمی جلوتر نیز بتکده‌های اژدها و ببر قرار گرفته‌اند.

ورودی به درون این بتکده‌ها از طریق دهان اژدها است و خروج از آن نیز از طریق دهان ببر است. این، نمادی از تبدیل کردن بدشانسی به خوش‌شانسی است. بهترین زمان برای بازدید از دریاچه لوتوس، بعدازظهر است.

پل معلق تایپنگ

Taiping Suspension Bridge, Chiayi County

Taiping Suspension Bridge, Chiayi County

پل معلق تایپینگ در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا قرار گرفته است و بلندترین پل در تایوان به شمار می‌رود. این پل، با طول 281 متر، گویشان و تایپنگشان را به یکدیگر متصل کرده است. در این مکان، علاوه بر تماشای زیباترین جاذبه‌های کشور تایوان، می‌تواند از چشم‌انداز تماشایی آن لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این پل، بعدازظهر است که در آن زمان، چراغ‌های پل، روشن هستند. این چراغ‌ها در هر روز هفته، یک رنگ متفاوت دارند.

دره تاروکو

Taroko Gorge, Hualien County

Taroko Gorge, Hualien County

شهرستان هوآلین بیشتر برای دره تاروکو به شهرت رسیده است. این شگفتی طبیعی، در پارک ملی تاروکو واقع شده و نام آن برگرفته از نام یک قبیله بومی است. این صخره‌های مرمرین، در درون این جنگل‌های گرمسیری و رودخانه‌های پر از آن قرار گرفته‌اند. هزاران گونه پرنده و پروانه در این دره زندگی می‌کنند. این دره، بسیار بزرگ است و از همین رو، مسیرهای پیاده‌روی و گردش زیادی در درون آن وجود دارد که طبیعت‌گردان می‌توانند از آن بهره ببرند.

پیر-2

Pier-2, Kaohsiung

Pier-2, Kaohsiung

اگر به دنبال خلاقیت و تنوع رنگی هستید، پس حتما به پیر-2 بروید. این منطقه که قبلا یک انبار رهاشده در یک حوزه بندری سابق بوده است، از اوایل دهه 2000 میلادی دچار تغییر شده است. در این زمان، یک زندگی جدید به این منطقه داده شده است.

امروزه، این مرکز هنری فضای باز، سرشار از گالری‌های هنری، فرهنگی و اجراهای زنده موسیقی است. آثار هنری مختلفی در سراسر این مکان وجود دارند که توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر این، پیر-2 برای عکاسان و خانواده‌ها بسیار جالب توجه خواهد بود.

معبد کوکسینگا

Koxinga Shrine, Tainan

Koxinga Shrine, Tainan

تا اواخر قرن نوزدهم میلادی، تاینان، پایتخت تایوان بوده است و از همین رو، تاریخ زیادی در این شهر وجود دارد. پس از اینکه هلندی‌ها در قرن شانزدهم میلادی، تایوان را مستعمره خود کردند، چینی‌های زیادی در این شهر ساکن شدند. در نهایت، هلندی‌ها توسط کوکسینگای طرفدار مینگ، اخراج شدند. امروزه، در معبد کوکسینگا، به این فرد ادای احترام می‌شود. معبد کوکسینگا به سبک سنتی فوجیان ساخته شده است و تنها نمونه در تایوان به شمار می‌رود.

نانوان

Nanwan, Pingtung County

Nanwan, Pingtung County

در پینگتونگ، ساحل نانوان قرار دارد که یک مکان بسیار محبوب و رویایی به شمار می‌رود. شن‌های نرم این ساحل، آن را برای حمام آفتاب گرفتن و همچنین والیبال ساحلی بسیار مناسب کرده است. علاوه بر این، بادهای ملایم باعث شده تا این مکان، محل بسیار خوبی برای انجام ورزش‌های آبی همچون موج‌سواری، قایق سواری و جت اسکی باشد. این ساحل در روزهای پایانی هفته بسیار شلوغ است اما بخش شمالی آن، نسبتا خلوت‌تر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان