محبوب‌ترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ – بخش اول

این فهرست بر اساس نظرات کاربران وب سایت لترباکسد است.

محبوب‌ترین فیلم‌های دهه 2010 – بخش اول

دهه 2010 میلادی، یکی از بهترین دهه در دنیای سینما به شمار می‌رود که در آن، هر ساله فیلم‌های بسیار برجسته‌ای روی پرده سینماها اکران می‌شده است. در هر سال، فیلم‎های متنوعی از ژانرهای مختلفی همچون علمی-تخیلی، ترسناک، ابرقهرمامی، کمدی و … عرضه شده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید تا محبوب‌ترین فیلم‌های دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

این فهرست بر اساس نظرات کاربران وب سایت لترباکسد است.

2010 فیلم تلقین

2010 - Inception

2010 – Inception

فیلم تلقین (Inception) در اوایل دهه 2010 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، واقعا یک اثر نادر و متفاوت است. این فیلم بر اساس هیچ کتاب یا رمانی نیست و کاملا یک ایده اوریجینال است. این فیلم نه تنها موفق شده تا به یک فیلم بلاک‌باستری بزرگ و با فروش 800 میلیون دلار دست پیدا کند بلکه تاثیری فرهنگی روی مخاطبان و بینندگان داشته است که همچنان تا به امروز باقی مانده است.

این فیلم برجسته ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، داستان یک سارق و تیمش را به تصویر می‌کشد که وارد رویاهای یک هدف می‌شوند و یک ایده را در درون ذهن او قرار می‌دهند. این فیلم بسیار ستایش شده بود. بازیگران فیلم، جلوه‌های خارق‌العاده، موسیقی متن ساخته هانس زیمر (Hans Zimmer) و موارد دیگر، باعث جذابیت این فیلم شده است. فیلم «تلقین» نامزد هشت جایزه اسکار شده بود که چهار جایزه را بدست آورده بود.

2011 فیلم رانندگی

2011 - Drive

2011 – Drive

فیلم رانندگی (Drive)، تنها فیلم این فهرست محسوب می‌شود که در گیشه فروشی کمتر از 100 میلیون دلار را بدست آورده است. هر چند، این فیلم با همین وجود نیز از لحاظ مالی موفقیت‌آمیز بوده است. این فیلم، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) را به عنوان یک ستاره برجسته به مخاطبان معرفی کرد. رایان گاسلینگ در همان سال در فیلم ایده‌های مارس (The Ides of March) و دیوانه، احمقانه و عشق (Crazy, Stupid, Love) نقش‌آفرینی کرده بود.

فیلم «رانندگی» روی یک شخصیت بدلکار تمرکز دارد که در کنار شغل بدلکاری خود به عنوان یک راننده فرار نیز کار می‌کند. او به همراه شوهر همسایه زن خود، یک سرقت را شروع می‌کنند و اوضاع خوب پیش نمی‌رود و او باید از این زن و بچه‌اش محافظت کند. فیلم «رانندگی»، یک فیلم آرام و کند است که دارای میزان زیادی خشونت است. این فیلم در جشنواره کن همان سال با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود.

2012 فیلم جانگوی رهاشده

2012 - Django Unchained

2012 – Django Unchained

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) از جمله برجسته‌ترین کارگردان‌ها به شما می‌رود. او کارگردانی و نویسندگی آثار برجسته‌ای را بر عهده داشته است. فیلم جانگوی رهاشده (Django Unchained) یک اثر بسیار عالی در ژانر وسترن به شمار می‌رود. در این فیلم، کارگردان تارانتینو بار دیگر رویکرد خشونت‌آمیز خود را ادامه داده است و با استقبال زیادی نیز از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.

اتفاقات این فیلم در قرن هیجدهم میلادی رخ می‌دهند؛ در این فیلم، یک جایزه‌بگیر آلمانی با بازی کریستوفر والتز (Christoph Waltz) به آزاد شدن یک برده با بازی جیمی فاکس (Jamie Foxx) کمک می‌کند. این دو در ادامه، سعی دارند تا همسر این برده با بازی کری واشینگتون (Kerry Washington) را از یک مزرعه‌دار با بازی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) نجات دهند. بازیگران برجسته و سبک کارگردانی کوئنتین تارانتینو، این فیلم را به یک اثر موفق تبدیل کرده است. این فیلم در مراسم اسکار پنج نامزدی بدست آورد که یکی از آن‌ها مربوط به جایزه بهترین فیلم است.

2013 فیلم گرگ وال استریت

2013 - The Wolf Of Wall Street

2013 – The Wolf Of Wall Street

فیلم گرگ وال استریت (The Wolf Of Wall Street)، عالی‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) با لئوناردو دی کاپریو محسوب می‌شود. این دو، موفق شدند تا یک فیلم بسیار برجسته و خارق‌العاده را برای بینندگان به تصویر بکشند.

بسیاری از افراد، بازیگری لئوناردو دی کاپریو در این فیلم را ستایش کرده‌اند و او را لایق بدست آوردن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد می‌دانند. او در این فیلم، نقش یک کارگزار بورس به نام جوردن بلفورت را بازی کرده است که از فساد و کلاهبرداری برای ساخت یک زندگی تجملی برای خودش استفاده کرده است. این فیلم را می‌توان نقطه اوج‌ گرفتن بازیگری مارگو رابی (Margot Robbie) دانست.

2014 فیلم میان‌ ستاره‌ای

2014 - Interstellar

2014 – Interstellar

فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) یکی دیگر از آثار کریستوفر نولان است که در جمع ده فیلم محبوب دهه 2010 میلادی قرار گرفته است. با اینکه فیلم «تلقین» و همچنین سه‌گانه «شوالیه تاریکی»، زحمات زیادی را نولان ایجاد کردند اما باید گفت که فیلم «میان ستاره‌ای» یکی از دشوارترین کارگردانی‌های او بوده است.

فیلم «میان ستاره‌ای»، داستان جهانی را بازگو می‌کند که در آن، سیاره زمین غیر قابل سکونت شده است و از همین رو، گروهی از فضانوردان تصمیم می‌گیرند تا ماموریتی برای پیدا کردن یک خانه جدید برای بشریت شروع کنند. صحنه‌های فضایی به تصویر کشیده شده در این فیلم، واقعا عالی هستند و شایسته جایزه بهترین جلوه‌های بصری اسکار بوده‌اند. علاوه بر این، این فیلم نسبت به دیگر آثار نولان، دارای احساسی‌ترین صحنه‌ها بوده است. پیچش‌های غیرمنتظره داستانی، این فیلم را به یک اثر ماندگار و شاهکار تبدیل کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان