زیباترین موزه‌های جهان – بخش سوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین موزه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

زیباترین موزه‌های جهان – بخش سوم

در سراسر جهان، موزه‌های زیادی وجود دارند. بسیاری از این موزه‌ها، خودشان یک موسسه فرهنگی به شمار می‌رود. این ساختمان‌ها دارای عناصر فرهنگی و قابل توجهی هستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین موزه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

موزه گوگنهایم بیلبائو

Guggenheim Museum Bilbao, Bilbao, Spain

Guggenheim Museum Bilbao, Bilbao, Spain

موزه گوگنهایم بیلبائو برای دوره زمانی خودش، یک سازه برجسته و پیشگامانه بوده است. این موزه توسط یک معمار کانادایی آمریکایی به نام فرهنک گهری طراحی شده است در سال 1997 میلادی احداث شده است. از آن زمان، این موزه محل نگهداری صدها اثر هنری بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به یک اثر سیصد قطعه‌ای از قرن بیستم میلادی اشاره کرد. این فیلم، در شهر بیلبائو اسپانیا قرار دارد و توانست تا تاثیر فرهنگی قابل توجهی روی مردم بگذارد و نگاه مردم به موزه‌ها را تغییر بدهد.

موزه هانوی

Hanoi Museum, Hanoi, Vietnam

Hanoi Museum, Hanoi, Vietnam

موزه هانوی در ویتنام، یک ساختار هرم مانند برعکس دارد. در درون این موزه، یک مجموعه برجسته از آثاری از تاریخ، فرهنگ و معماری هانوی وجود دارد. این موزه، به شکلی زیبا ساخته شده است و هر طبقه نسبت به طبقه زیرین بزرگتر است و در طبقه بالایی، احساس می‌شود که بازدیدکنندگان روی هوا شناور هستند. این سازه در سال 2010 میلادی ساخته شده است و یک موزه خیره‌کننده در کشور ویتنام به شمار می‌رود.

موزه استودیو بل

Studio Bell, Calgary, Alberta, Canada

Studio Bell, Calgary, Alberta, Canada

موزه استودیو بل در شهر آلبرتای کانادا در سال 2016 میلادی افتتاح شده بود. این موزه مرکز موسیقی ملی، دارای مجموعه‌ای شامل بیش از دو هزار اثر نادر از هنرمندان کانادایی است. در این موزه، تجهیزات و آلات موسیقی متعددی از گروه‌های مختلف موسیقی کانادایی وجود دارد که یکی از آن‌ها پیانویی از التون جان، خواننده مشهور است.

موزه استیت هرمیتاژ

موزه استیت هرمیتاژ، بزرگترین موزه هنری کشور روسیه است که در شهر سنپترزبورگ واقع شده است. این موزه دارای یک مجموعه خیره‌کننده از بیش از سه میلیون اثر هنری است و بخشی از آن در درون کاخ زمستانی قرار دارد. نمای بیرونی طلایی این مکان، یک نمونه بسیار عالی از نماهای مشهور قرن هیجدهمی در امپراتوری روسیه است. این کاخ که قبلا سکونتگاه امپراتورهای روسیه بوده است و بخشی از این کاخ در اوایل سال 1852 میلادی به یک موزه تبدیل شده است.

موزه وی اند ای داندی

V&A Dundee, Dundee, Scotland, UK

V&A Dundee, Dundee, Scotland, UK

این موزه در ساحل شرقی اسکاتلند قرار گرفته است و اولین موزه وی اند ای خارج لندن به شمار می‌رود. این موزه و سازه عجیب آن توسط معمار ژاپنی کنگو کوما ساخته شده است. نمای بیرونی این موزه از صخره‌های شرقی اسکاتلند الهام گرفته شده است. این موزه دارای فضاهای بسیار خوبی و جالب توجهی است.

موزه خانه و باغ مونه

Monet's House and Gardens, Giverny, France

Monet’s House and Gardens, Giverny, France

یکی از کوچک‌ترین موزه‌هایی که در این فهرست وجود دارد، خانه و باغ مونه در گیورنی فرانسه است؛ این باغ دارای محوطه بسیار طبیعی تماشایی و خیره‌کننده است. این باغ‌های خیره‌کننده‌ای توسط خود نقاش کاشته شده‌اند و سال‌ها را صرف تبدیل کردن این باغ‌ها به یک نقاشی زنده کرده است. با اینکه بیشتر نقاشی‌های مونه در موزه مارموتن مونه نگهداری می‌شود اما این موزه نیز دارای نقاشی‌های بسیار خوبی از قرن هیجدهم و نوزدهم میلادی است.

موزه ملی اسکاتلند

National Museum of Scotland, Edinburgh, Scotland, UK

National Museum of Scotland, Edinburgh, Scotland, UK

موزه ملی اسکالند دارای دو ساختمان است که به نام موزه سلطنتی و موزه اسکاتلند هستند. موزه سلطنتی شامل یک تالار اصلی پر از نور است که از کاخ کریستال شهر لندن الهام گرفته شده است. این ساختمان توسط سازنده موزه تاریخ ملی لندن و تالار رویال آلبرت یعنی کاپیتان فرانسیس فاوک طراحی و ساخته شده است. این ساختمان در سال 1888 میلادی تکمیل شده بود. مجموعه این موزه شامل تاریخ کشور اسکاتلند، تاریخ طبیعی، فرهنگ‌های سراسر جهان و تکنولوژی و علم است.

موزه اورسی

Musée d'Orsay, Paris, France

Musée d’Orsay, Paris, France

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین موزه‌های شهر پاریس، موزه اورسی است که بیشتر شبیه به یک ایستگاه راه‌آهن است. در حقیقت، این موزه قبلا یک ایستگاه راه‌آهن بوده است. این ایستگاه تا سال 1939 میلادی عملیاتی بوده‌اند و بخشی از آن نیز به یک مرکز پست در طی جنگ جهانی دوم تبدیل شده بود و در سال 1970 میلادی، برنامه‌هایی برای خراب کردن آن و ساخت یک هتل وجود داشته است. اما مدیر موزه فرانسه، پیشنهاد تبدیل کردن آن به یک موزه را داده بود و امروزه، این موزه دارای آثار هنری زیادی از کشور فرانسه است.

موزه دیزاین

موزه دیزاین در فلسطین اشغالی قرار دارد و اولین موزه‌ای در این کشور به شمار می‌رود که به هنر و فرهنگ امروزه اختصاص یافته است. ظاهر موزه به شکل فولاد زنگ زده است. معمار و صنعتگر ران آراد این ساختمان را طراحی کرده و ساخته است. در درون این موزه، آثار مختلفی وجود دارند. این موزه در شهر هولون واقع شده است.

موزه هنر اسلامی

The Museum of Islamic Art, Doha, Qatar

The Museum of Islamic Art, Doha, Qatar

موزه هنر اسلامی در شهر دوحه قطر قرار دارد. این موزه پنج طبقه، مشرف به خلیج فارس است و برای طراحی آن از معماری باستانی اسلامی الهام گرفته شده است. برای ساخت این موزه از مسجد ابن تولان در قاهره مصر الهام گرفته شده است. این ساختمان با ماسه‌سنگ‌های خامه‌ای رنگ ساخته شده است و دارای یک برج مرکزی است. در درون این موزه، مجموعه گسترده‌ای از هنرهای اسلامی با قدمتی بیش از 1400 سال وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر