ماهان شبکه ایرانیان

بهترین سریال‌های شبیه به سریال Vikings: Valhalla &#۸۲۱۱; بخش اول

سریال وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) همانند سریال اصلی، بسیار خشن و خون‌آلود است. این سریال موفق شده تا زندگی برخی از مشهورترین افراد تاریخ اروپا را به تصویر بکشد

بهترین سریال‌های شبیه به سریال Vikings: Valhalla – بخش اول

سریال وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) همانند سریال اصلی، بسیار خشن و خون‌آلود است. این سریال موفق شده تا زندگی برخی از مشهورترین افراد تاریخ اروپا را به تصویر بکشد. این سریال،‌ بیشتر به جنبه تاریک تاریخ تمرکز دارد. کسانی که از این سریال لذت برده‌اند،‌ می‌توانند از سریال‎‌های تاریخی و درام مشابه آن نیز بهره ببرند. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های درام و تاریخی شبیه به سریال «وایکینگ‌ها: والهالا» را به شما معرفی کنیم.

سریال وایکینگ‌ها

Vikings (2013–20)

Vikings (2013–20)

سریال وایکینگ‌ها (Vikings)، یک سریال تاریخی بسیار عالی به شمار می‌رود. این سریال، روی گروهی از فاتحان و جنگجویان برجسته تمرکز دارد که از خانه‌های خود در اسکاندیناوی بسیار دور شده‌اند و قصد سفر در درون دیگر نقاط اروپا را دارند. این سریال، برخی از کلیشه‌های رایج در درون سریال‌های درام را در درون خود دارد اما در عین حال،‌ بسیار خشن،‌ خونین و جذاب است که خودش نمونه‌ای برای دیگر آثار قرون وسطایی به شمار می‌رود. همین به بینندگان اجازه داده است تا به راحتی بتوانند با این سریال ارتباط برقرار کنند و در عین حال، درک بهتری از این برحه تاریخی داشته باشند. سریال «وایکینگ‌ها» از سال 2013 تا سال 2020 میلادی پخش شده است.

سریال آخرین پادشاهی

The Last Kingdom (2015–22)

The Last Kingdom (2015–22)

یکی از ماندگارترین لحظات تاریخی، زمانی است که انگلیس‌ها و وایکینگ‌ها در منطقه‌ای کوچک زندگی می‌کرده‌اند. بدون شک، بیشتر افراد نام شاه آلفرد را شنیده‌اند. او یکی از مشهورترین پادشاهان تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود. سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) سریالی تاریخی،‌ درام و طولانی است که اتفاقات آن در دوره‌ای مهم از تاریخ جزایر بریتانیا رخ می‌دهند. این سریال، روی کاراکتری به نام اوترد تمرکز دارد. این شخص، سعی دارد تا در این جهان ناپایدار و خطرناک زنده بماند. اولین فصل از سریال «آخرین پادشاهی» در سال 2015 میلادی پخش شده بود و همچنان نیز در حال پخش است.

سریال بازی تاج و تخت

Game Of Thrones (2011–19)

Game Of Thrones (2011–19)

سریال‌های فانتزی بسیار اندکی همانند سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) برجسته و مشهور شده‌اند. این سریال، توانسته تا سطح این ژانر را بسیار ارتقاء دهد و سطح جدیدی از سریال سازی را به نمایش در بیاورد. با اینکه سریال «بازی تاج و تخت» یک جهان فانتزی و متفاوت را به تصویر می‌کشد اما باید گفت که در حقیقت، برای شکل دادن به این جهان فانتزی،‌ از عناصری واقعی از دوران قرون وسطی الهام گرفته شده است.

دنیای سریال «بازی تاج و تخت» پر از آدم‌هایی است که سعی دارند تا هر چه بیشتر به قدرت دست پیدا کنند. از همین رو،‌ اغلب اوقات، زندگی بسیار خونین و خشن می‌شوند و بیشتر دشواری‌ها و مشکلات نیز روی دوش مردم عادی است. این سریال موفق شده تا همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا» ماهیت خشن یک دوره زمانی تاریخی را به تصویر بکشد. اولین فصل از سریال «بازی تاج و تخت» در سال 2011 میلادی در شبکه اچ‌بی‌او پخش شده بود. این سریال شامل هشت فصل است و آخرین فصل آن در سال 2019 میلادی پخش شد و انتقادهای بسیار زیادی از آن صورت گرفت.

سریال بریتانیا

Britannia (2018–Present)

Britannia (2018–Present)

تاریخ کشور و جزایر بریتانیا، یکی از حادثه‌خیزترین تاریخ‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. قبل از اینکه این سرزمین مورد هجوم وایکینگ‌ها قرار بگیرد،‌ این رومیان بودند که این سرزمین جزیره‌ای را فتح کرده بودند و آن را به تصرف و مالکیت خود در آورده بودند. اتفاقات سریال بریتانیا (Britannia) در این دوره زمانی مهم و حیاتی رخ می‌دهند. این سریال، ‌روی چندین گروه از بومیان ساکن بریتانیا به نام بریتونز تمرکز دارد؛ آن‌ها سعی دارند تا در مقابل امپراطوری بسیار بزرگ روم مقابله و ایستادگی کنند.

در سریال «بریتانیا» می‌توان عناصر بسیار زیادی از تاریخ را مشاهده کرد. علاوه بر این، عناصر فانتزی زیادی نیز در این سریال به چشم می‌خورد. همین ترکیب تاریخی و فانتزی، یک سریال درام و تاریخی عجیب و جذاب را شکل داده است. اولین فصل از سریال «بریتانیا» در سال 2018 میلادی پخش شده بود و فصل‌های بعدی آن نیز پخش شده یا در حال پخش هستند.

سریال کملوت

Camelot (2011)

Camelot (2011)

همانطور که ذکر شده بود، تاریخ انگلیس،‌ شاهان و افراد مشهور و محبوب زیادی را به چشم دیده است. شاه آرتور نیز یکی از شاهان بسیار مشهور و افسانه‌ای کشور انگلستان محسوب می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بر محوریت این شخصیت ساخته شده‌اند که تعداد آن‌ها از انگشتان دو دست نیز بالاتر است. یکی از این سریال‌های لایو اکشن از شخصیت شاه آرتور،‌ سریال کملوت (Camelot) است.

این سریال همانند سریال «وایکینگ‌ها: والهالا»، برخی از مناقشات سیاسی و همچنین نبردها را به تصویر کشیده است. این سریال سعی داشته تا بیننده را با خود همراه کند و به درون این جهان و آن دوره ببرد. در این سریال، شاه آرتور سعی دارد تا بار دیگر کشور بریتانیا را به صلح آرامش برساند. اما خواهر او به نام مورگان، دسیسه‌هایی را علیه او چیده است. بازیگران برجسته و بزرگی در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. با این حال، جای تاسف است که این سریال نتوانسته تا مدت طولانی‌تر را روی آنتن باشد. تنها یک فصل از سریال «کملوت» ساخته شده است که در سال 2011 میلادی پخش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان