راهنمای گرفتن وقت سفارت هلند، اخذ ویزای کانادا و شینگن

اخذ ویزای شینگن به متقاضیان سفر به کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به ۲۶ کشور این قاره سفر کنند

راهنمای گرفتن وقت سفارت هلند، اخذ ویزای کانادا و شینگن

اخذ ویزای شینگن به متقاضیان سفر به کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به 26 کشور این قاره سفر کنند. اگر از بریتانیا و کشورهای اروپای شرقی فاکتور بگیریم، سایر سرزمین‌های اروپایی مانند ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، اسپانیا و چندین کشور دیگر همگی عضو پیمان شینگن هستند. طبق این پیمان افراد می‌توانند با دریافت ویزای یکی از مقاصد این منطقه به سایر کشورها نیز وارد شوند.

مراحل صدور ویزای شینگن

اولین قدم برای اخذ ویزای شینگن تعیین نوع ویزای درخواستی است. دقت کنید که این مجوز در انواع مختلفی صادر می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود اقدام به دریافت هر یک از آن‌ها کنید. در گام بعدی متقاضی می‌بایست از کشور مدنظر خود وقت سفارت دریافت کند. اگر می‌خواهید تنها به یک کشور محدوده شینگن سفر کنید، باید به سفارت کشور مربوطه مراجعه کنید. اما اگر بیش از یک مقصد را برای سفر انتخاب کرده باشید، باید از سفارتی نوبت بگیرید که مدت زمان بیشتری در آن خواهید ماند.

پس از دریافت وقت سفارت، باید منتظر مانده و در زمان تعیین شده، به آدرس سفارت مراجعه کنید. البته در این مدت باید مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن را تهیه کنید. بسیاری از افراد نمی‌دانند چه مدارکی برای صدور این نوع ویزا لازم است. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

اما پیش از آن بد نیست بدانید، در زمان حضور در سفارت، افسر مربوطه مدارک مورد نیاز را از شما دریافت خواهد کرد. همچنین علاوه‌بر مدارک هزینه صدور ویزا نیز از شما گرفته خواهد شد. پس از اتمام این پروسه در صورتی که مدارک شما مشکلی نداشته باشد، ظرف 15 تا 30 روز نتیجه درخواست شما مشخص خواهد شد و ویزا صادر می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

همانطور که گفته شد، جهت اخذ ویزای شینگن باید مدارک مورد نیاز را در روز ملاقات به همراه داشته و به افسر سفارت مربوطه ارائه دهید. اگر برای بار اول نسبت به دریافت این مجوز اقدام می‌کنید، قطعا نمی‌دانید که مدارک مربوطه چیست. برای دریافت این ویزا باید مدارک زیر را به سفارت ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا
  • اصل گذرنامه
  • دو قطعه عکس
  • مدارک کار
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما

هزینه دریافت ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن شامل هزینه‌های جانبی زیادی می‌باشد. با این حال هر فرد متقاضی باید مبلغی را تنها به عنوان هزینه صدور این مجوز پرداخت کند. تعرفه این ویزا به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع ویزای درخواستی، سن متقاضی و بسیاری از موارد دیگر در قیمت نهایی این نوع ویزا نقش دارند.

می‌خواهید به 26 کشور اروپا سفر کنید؟

چنانچه تمایل دارید کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و بسیاری از مناطق زیبای اروپا را از نزدیک بازدید کنید، قطعا نیاز به ویزای شینگن دارید. رسیدن به این ویزا پیچیدگی‌ها و سختی‌های زیادی دارد که می‌تواند برای افراد بی‌تجربه مشکل آفرین باشد. کوچک‌ترین اشتباه در این مسیر می‌تواند باعث ریجکتی شما شده و دست شما را از رسیدن به این ویزا دور کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزا میتوانید مقاله اخذ ویزای شینگن را مطالعه بفرمایید.

نحوه دریافت وقت سفارت

یکی از مراحلی که برای دریافت انواع ویزا باید طی شود، دریافت وقت سفارت کشور مقصد است. در واقع متقاضیان هر کشوری ملزم به تعیین نوبت از سفارت هستند تا بتوانند مدارک مربوطه را به سفارت کشور ارائه دهند. چه بخواهید برای سفرهای تفریحی اقدام به دریافت ویزا کنید و چه به دنبال اقامت تحصیلی یا کار باشید، حتما باید در گام اول به سفارت آن کشور مراجعه کنید.

مثلا اگر بخواهید در ایتالیا تحصیل کنید، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور دارید و باید حتما به سفارت ایتالیا بروید. یا مثلا اگر می‌خواهید برای کار در هلند اقدام کنید، پیش از هر کاری ملزم به دریافت ویزا هستید. تنها راهکار رسیدن به این ویزا دریافت وقت سفارت هلند و ارائه مدارک مربوطه است.

نحوه دریافت وقت سفارت هلند

هلند مانند بسیاری از کشورها نظیر ایتالیا، اسپانیا، سوئد، آلمان و غیره جزو شینگن است. تقریبا تمامی کشورهای عضو این محدوده به یک صورت به متقاضیان خود وقت سفارت می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال تعیین وقت برای مراجعه به سفارت هلند هستید، کار چندان سختی در پیش نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی برای خود نوبت دریافت کنید.

برای دریافت وقت سفارت هلند می‌توانید به سایت کارگزاری VFSGlobal سر بزنید و وقت خود را تعیین کنید. این کارگزاری نه تنها مسئول تعیین وقت سفارت این کشور است، بلکه متقاضیان کشورهایی مانند یونان، پرتغال یا مثلا فرانسه نیز باید به این وبسایت مراجعه کنند.

برای این کار کافی است وارد سایت رسمی این کارگزاری شده و قرار ملاقات خود را تعیین کنید. البته دقت کنید که برای تعیین وقت سفارت این کشور باید حتما 3000000 تومان به سفارت این کشور بپردازید. این مبلغ در زمان مراجعه به طور کامل به شما باز خواهد گشت. همچنین سفارت هلند از ورود متقاضیان ایرانی که بدون تعیین وقت قصد ملاقات داشته باشند، جلوگیری خواهد کرد. بنابراین بدون دریافت نوبت نمی‌توانید وارد سفارت این کشور شوید.

با تمام این تفاسیر اخذ وقت سفارت هلند با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه است. بسیاری از داوطلبان ورود به خاک این کشور موفق به دریافت قرار ملاقات نمی‌شوند. بنابراین بهتر است که از یک فرد یا موسسه معتبر کمک بگیرید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان نوبت خود را کسب کنید.

می‌خواهید بدون دردسر وقت سفارت هلند دریافت کنید؟

قطعا هیچ شخصی نمی‌خواهد از پرواز خود جا بماند و یا مهلت دعوت‌نامه خود را از دست بدهد. اگر شما نیز نیاز به دریافت ویزای هلند دارید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به این کشور سفر کنید، نیاز به یک فرد، مشاور یا موسسه آگاه به مسائل مهاجرت خواهید داشت. با توجه به این که مدت زمان زیادی تا تعیین قرار ملاقات طول می‌کشد، این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند.برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزا و وقت سفارت هلند میتوانید مقاله وقت سفارت هلند را مطالعه بفرمایید.

فرصت‌های مهاجرتی در کانادا

اخذ ویزای کانادا یکی از پر تقاضاترین درخواست‌های ویزای کشورهای مختلف است. کانادا در تمامی زمینه‌ها جزو برترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای ورود به این کشور شانس خود را امتحان می‌کنند. چنانچه بخواهید تحصیلات تکمیلی را در یک کشور با امکانات تحصیلی مناسب طی کنید، کانادا گزینه ایده‌آلی است. اگر رویای کار در یکی از پیشرفته‌ترین کشورها را در سر می‌پرورانید، باز هم این کشور آمریکای شمالی می‌تواند انتخاب شما باشد. حتی اگر بخواهید به صورت تفریحی به یکی از کشورهای زیبای دنیا سفر کنید، کانادا می‌تواند در لیست شما قرار بگیرد.

 با توجه به این که تعداد افراد زیاد برای رسیدن به این کشور تلاش می‌کنند، سوالات زیادی درباره نحوه دریافت این ویزا و چگونگی آن وجود دارد.

مراحل اخذ ویزای کانادا

با توجه به این که سفارت کانادا در ایران فعالیتی ندارد، بنابراین متقاضیان ویزای این کشور نمی‌توانند با مراجعه به سفارت این کشور کارهای روادید خود را انجام دهند. به همین دلیل دریافت چنین ویزایی کمی با سایر کشورها فرق داشته و می‌تواند چالش‌های زیادی داشته باشد.

اولین کاری که برای اخذ ویزای کانادا باید انجام دهید، این است که وارد سایت سفارت شده و مدارک خود را به صورت الکترونیکی به آدرس مذکور ارسال نمایید. علاوه‌بر ارائه مدارک به صورت دیجیتال، شما ملزم به پرداخت هزینه‌های جاری صدور ویزا می‌باشید. پس از ارسال مدارک باید به یکی از کشورهای اطراف ایران سفر کرده و ادامه مراحل را از آن جا دنبال کنید. در این مرحله باید برای انگشت نگاری و عکس برداری می‌بایست به کشورهایی نظیر ترکیه یا امارات سفر کنید. چنانچه مشکلی در کارهای شما وجود نداشته باشد، ویزای شما به یکی از دفاتر وک ارسال شده و می‌توانید برای دریافت آن اقدام نمایید. البته در برخی از موارد نیز می‌توان برای راحتی کار ارائه مدارک و انگشت نگاری را در یک دفتر به صورت همزمان انجام داد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

بدون شک در مسیر اخذ ویزای کانادا چالش‌ها و مشکلات زیادی برای داوطلبان ایجاد می‌شود. یکی از مهمترین و حساس‌ترین قسمت‌های دریافت ویزای کانادایی می‌تواند آماده سازی مدارک مورد نیاز باشد. چنانچه مدارک شما دارای نقص باشد، می‌تواند دلیلی بر ریجکتی شما شده و شانس شما را برای دریافت ویزا به کمترین میزان برساند. بنابراین اطلاع دقیق از مدارک می‌تواند تا حدود زیادی کار شما را آسان کند. اما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا کانادا چیست؟

پاسخ به این سوال به شما و نحوه مهاجرت‌تان بستگی دارد. به عبارتی دیگر مدارکی که یک متقاضی ورود کوتاه مدت به کانادا باید به سفارت ارسال کند، با مدارک داوطلب تحصیل در کانادا تفاوت زیادی دارد. بنابراین برای آگاهی دقیق‌تر مدارک باید ابتدا دلیل سفر خود را مشخص نمایید.

کانادا را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید؟

حتما می‌دانید که اخذ ویزای کانادا طرفداران زیادی دارد. همچنین با توجه به منحل شدن سفارت این کشور در ایران شرایط دریافت ویزای این کشور از تفاوت‌های زیادی با سایر کشورها برخوردار است. همین دو دلیل می‌تواند تا حدود زیادی اهمیت مشاوره پیش از سفر به این کشور را نشان دهد. برای مشاوره در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای کانادا می‌توانید از موسسه ویزا 21 کمک بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان