زیباترین باغ‌های جهان ؛ بخش دوم

Arundel Castle, West Sussex, England, UK

زیباترین باغ‌های جهان ؛ بخش دوم

بدون شک، سپری کردن اوقات در درون طبعیت، تاثیر به سزایی بر بدن و ذهن می‌گذارد. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای بازدید از طبیعت است. با نزدیک شدن به فصل بهار،‌ قصد داریم تا به شما، زیباترین باغ‌های جهان را معرفی کنیم. همراه با ما باشید.

باغ قلعه آروندل

Arundel Castle, West Sussex, England, UK

Arundel Castle, West Sussex, England, UK

قلعه قرن یازدهمی آروندل در کشور انگلیس قرار دارد. با اینکه این قلعه در طی سال‌ها دچار تغییرات زیادی شده است اما همچنان جلوه قرون وسطایی خودش را حفظ کرده است. در داخل و پیرامون این سازه جذاب و تماشایی،‌ باغی بسیار قرار دارد که در سراسر آن گل‌های متنوعی قرار دارند. در درون این قلعه نیز برخی از بهترین و برجسته‌ترین آثار هنری از افرادی همچون کانالتو و ون دیک قرار دارند.

این مکان، یکی از بزرگترین باغ‌های گل‌های لاله در کشور انگلیس را دارد. این گل‌های لاله که بیش از 80 هزار عدد هستند، دارای بو و تنوع زیادی هستند. در بخشی از این باغ بسیار زیبا نیز ریشه درختان باستانی واژگون شده قرار دارد که باغبان‌ها در آن بخش نیز گل‌های لاله را کاشته‌اند. در این باغ و قلعه بسیار زیبا، از میانه آوریل تا اوایل مه، رویدادهایی برگزار می‌شوند که می‌توان از آن‌ها نیز لذت برد.

باغ ژاپنی پورتلند

Portland Japanese Garden, Portland, Oregon, USA

Portland Japanese Garden, Portland, Oregon, USA

یک باغ سنتی ژاپنی در واشنگتن پارک در پورتلند ایالت اوریگان آمریکا، احتمالا آخرین چیزی باشد که به ذهن شما خطور کند. با این حال، باغ ژاپنی پورتلند، یکی از اصیل‌ترین و بهترین باغ‌های سنتی ژاپنی در خارج از کشور ژاپن محسوب می‌شود. این باغ در ابتدا در سال 1967 میلادی توسط تاکوما تانو طراحی شده بود. با این حال، در سال 2017 میلادی، معمار ژاپنی کنگو کوما، آن را گسترش داده بود.

در درون این فضای سرسبز و زیبا، هشت بخش مختلف وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد. از جمله این بخش‌ها نیز می‌توان به باغ طبیعت و باغ استرولینگ پوند اشاره کرد.

باغ گیاه‌شناسی دزرت

Desert Botanical Garden, Phoenix, Arizona, USA

Desert Botanical Garden, Phoenix, Arizona, USA

با اینکه در ابتدا یک باغ گیاه‌شناسی صحرایی و بیابانی، غیرممکن به نظر می‌رسد اما باید گفت که یک حس عجیب و جادویی‌ در مورد این گیاهان پایدار در این منطقه خشن وجود دارد. باغ گیاه‌شناسی دزرت،‌ در فینیکس ایالت آریزونای آمریکا قرار دارد. این باغ بخشی از پارک پاپاگو است و در سال 1939 میلادی توسط گروهی از شهروندان شهر فینیکس تاسیس شده است. آن‌ها می‌خواهند تا از حیات وحش و زندگی گیاهی صحرایی این منطقه محافظت کنند.

در این باغ گیاه‌شناسی بیابانی، گیاهان گل‌دار متفاوتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کوکنار مکزیکی و لوپین صحرایی اشاره کرد. در درون این باغ گیاه‌شناسی، مسیرهای متعددی تعبیه شده است که می‎‌توان با استفاده از آن‌ها، از نقاط مختلف آن بازدید کرد.

باغ و مزرعه ماگنولیا

Magnolia Plantation and Gardens, Charleston, South Carolina, USA

Magnolia Plantation and Gardens, Charleston, South Carolina, USA

سازه اصلی که در این مزرعه 300 ساله قرار داشته است، به هنگام جنگ داخلی آمریکا از بین رفته است اما در اواخر قرن نوزدهم میلادی، بازسازی شده است. امروزه، فضای سبز بسیار خارق‌العاده‌ای در این مکان وجود دارد که باغ‌های آن هم سازمان‌یافته و هم پیچیده هستند و همین جلوه زیبایی به آن داده است. برجسته‌ترین گیاه این باغ را می‌توان گیاه آزالیا دانست که در هر تابستان شکوفه می‌دهد. در کنار این گیاه نیز گیاهان و گل‌های متعددی همچون رز و نیلوفر وجود دارند. در درون این باغ بزرگ، یک دریاچه به نام ساپرس وجود دارد که پیرامون آن را درختانی صد ساله فرا گرفته‌اند.

باغ گیاه‌شناسی و درختان دالاس

Dallas Arboretum and Botanical Garden, Dallas, Texas, USA

Dallas Arboretum and Botanical Garden, Dallas, Texas, USA

شهر دالاس روز به روز در حال گسترش یافتن است. با این حال، گردشگران و مسافران می‌توانند برای فرار از این شهر، به یکی از بهترین باغ درختان در جهان بروند. درختان و گیاهان بسیار زیادی در این باغ کاشته شده‌اند. علاوه بر این، در این مکان، علاقه زیاد به غذا وجود دارد و اکثر سعی دارند تا از مواد محلی در ساخت غذاهای خود بهره ببرند. کسانی که از این باغ درختان استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی از میوه‌های متنوع و لذیذ درختان این باغ بچشند.

در این باغ، جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود. یکی دیگر از جنبه‌های بسیار جذاب این مکان نیز بخش مارگارت الیزابت جانسون است که در آن، گیاهان موز و تاپیوکا وجود دارند. علاوه بر این،‌ باغ نانسی نیز پوشیده از گل‌هایی به رنگ پاستیلی است.

باغ اتادیل

Attadale Gardens, Wester Ross, Scotland, UK

Attadale Gardens, Wester Ross, Scotland, UK

این باغ زیبای اسکاتلندی، برای افرادی طراحی شده است که از تماشای مناظر لاخ کارون لذت می‌برند. بادهای گرم جریان خلیج به معنای آن هستند که گیاهان شکننده زیادی ممکن است در این سرزمین خشن اسکاتلندی زنده بمانند و رشد کنند. در این باغ تماشایی و جذاب در فصل بهار و تابستان، گیاهان رودودندرون (گل صدتومانی) زیادی وجود دارد. بیش از صد گونه گیاه در این باغ وجود دارد. علاوه بر این گیاهان، مجسمه‌ها و پل‌های چوبی نیز جذابیت و زیبایی این باغ را دو چندان کرده است.

باغ کیوکنهوف

Keukenhof Gardens, Lisse, the Netherlands

Keukenhof Gardens, Lisse, the Netherlands

یکی از بزرگترین باغ‌های گل در سراسر جهان، باغ کیوکنهوف در کشور هلند است. باغ کیوکنهوف علاوه بر اینکه دارای گل‌های بسیار خیره‌کننده و تماشایی است،‌ تنها برای 60 روز در طی سال به روی عموم باز است. بازدیدکنندگان تنها از میانه ماه مارس تا اوایل ماه مه قادر به بازدید از این باغ هستند. نمایش گل‌های لاله در این باغ، واقع چشمنواز است. کشور هلند، یکی از تولیدکنندگان برتر گل در جهان به شمار می‌رود. در فصل پاییز، بیش از هفت میلیون پیاز گل در این منطقه کاشته می‌شود که از 800 گونه مختلف هستند. باغ کیوکنهوف همچنین دارای بزرگترین مجموعه گل نیلوفر است.

باغ بوچارت

Butchart Gardens, British Columbia, Canada

Butchart Gardens, British Columbia, Canada

در باغ بوچارت، گل‌های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارند. از جمله گل‌های این باغ می‌توان به گل نرگس، گل برف، لاله و کروکوس اشاره کرد. برنامه‌های زیادی برای این باغ صورت گرفته است که بنابر زمان شکوفه زدن هر کدام از گل‌های آن، برنامه‌ریزی شده است. بر اساس همین زمان‌سنجی نیز تورهای مختلفی در این باغ برگزار می‌گردد.

در تمام فصول سال می‌توان از باغ بوچارت در کشور کانادا بازدید کرد که هر زمان از سال، زیبایی و مزیت خاص خود را دارد. در این باغ بزرگ، پنج بخش با تم‌های مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها باغ ژاپنی آن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان