در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

انتقاد ازبی‌توجهی شهرداری وشوراهای استان به کنگره معماری‌وشهرسازی

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: کنگره معماری وشهرسازی استان درنهایت بی توجهی متولیان حوزه شهری و شوراها برگزارشد و باوجود اهمیت موضوع و اطلاع رسانی کامل، شاهد عدم حضور آنان بودیم.

انتقاد ازبی‌توجهی شهرداری وشوراهای استان به کنگره معماری‌وشهرسازی

سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای برگزاری کنگره استانی معماری و شهرسازی که در همه استان ها در رابطه با منظر و معماری شهری برگزار شده از حدود چهار ماه قبل جلسات هماهنگی برگزار کردیم و مسئولان نهادهای مرتبط همچون شوراها و شهرداری ها نیز در این جلسات حضور داشتند و در جریان برگزاری آن قرار گرفتند.

وی افزود: درست است که میراث فرهنگی در سطح کشور متولی برگزار این کنگره شد اما در حقیقت این وظیفه برعهده متولیان امور شهری و شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی، شوراهای اسلامی شهرها، نظام مهندسی ساختمان بوده است در حالی که مسئولان شوراها و شهرداری های استان حتی در روز برگزاری در محل کنگره معماری و شهرسازی حضور نیافتند.

حتی یک نفر از اعضای شوراهای شهر در کنگره حضور نیافتند

حسینی گفت: از میان تمامی شهرداران استان تنها یک مدیر میانی شهرداری اراک و همچنین شهردار نراق در این کنگره حضور یافتند و فقدان حضور حتی یک نفر از اعضای شوراهای شهر، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان کاملا مشهود بود.

میراث فرهنگی متولی برگزاری این کنگره شد اما در واقع این وظیفه برعهده شهرداری ها، راه و شهرسازی، شوراهای اسلامی و نظام مهندسی ساختمان است درحالی که این مسئولان حتی در روز برگزاری در محل کنگره معماری و شهرسازی حضور نیافتندمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: با پیگیری هایی که در مورد عدم حضور این مسئولان انجام شد، برخی شرکت در سایر جلسات را بهانه عدم حضور در کنگره معماری و شهرسازی عنوان کردند که قابل قبول نیست و با توجه به اهمیت این کنگره و ارتباط مستقیم آن با امور شهری و شهرسازی، این فقدان حضور ناشی از بی توجهی است.

حسینی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تمامی مسئولان و دستگاه های مرتبط با موضوع این کنگره در استان از چند ماه قبل از برگزاری کنگره مطلع بودند و در روز برگزاری نیز تمامی مدیران شهری و اعضای شوراهای استان برای شرکت در کنگره فراخوانده شده بودند.

معماری شهری استان به سمت بی هویتی پیش می رود

وی با اشاره به اهمیت موضوع برگزاری این کنگره تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه معماری شهری در مرکز استان و سایر شهرها که در حال پیش بردن معماری ما به سمت بی هویتی و فاصله گرفتن از سبک معماری اسلامی است، حضور مدیران شهری و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان می توانست به تصمیمات و تغییرات مثبتی منجر شود و گامی برای هویت بخشی به معماری استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان ساخت: عدم مشارکت متولیان امور شهری استان برای حضور فعال در این کنگره یا از بی توجهی نشات می گیرد و یا اینکه اطلاع و شناخت کافی نسبت به این موضوع و اثر مثبت خروجی چنین همایش هایی ندارند.

حسینی اضافه کرد: خروجی چنین کنگره هایی که زمینه حضور متخصصان حوزه معماری و ارائه نظر و ایده های جدید از سوی دانشگاهیان و... فراهم می کند، بیش از همه برای متولیان امور شهری و شهرسازی کاربرد دارد و در تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهری بسیار کارساز و مفید است، اما در مورد کنگره معماری و شهرسازی استان، متاسفانه این مهم مورد غفلت قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر