به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین سامانه پیامکی فوریتهای پلیس 110 ویژه ناشنوایان طی مراسمی با حضور مسئولان انتظامی، مدیران اداره کل بهزیستی و تعدادی از نمایندگان ناشنوایان استان به صورت رسمی رونمایی و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
ناشنوایان استان که تاکنون هیچ گونه راهی برای ارتباط با فوریتهای پلیسی 110 نداشتند از این پس میتوانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را از طریق پیامک به شماره 09011010110 ارسال کنند.
پلیس 110 در خدمت همه اقشار مردم است
سردار عبدالرضا آقاخانی، در این مراسم با بیان اینکه اصفهان همیشه در کارهای خیر پیش قدم بوده، یکی از کارهای خیر را کمک به جامعه معلولان عنوان کرد و اظهار داشت: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان در استان وجود دارند که به دلیل عدم قدرت تکلم نمیتوانند با پلیس ارتباط برقرار کنند و نحوه ارتباط آنها با پلیس نیز تعریف نشده بود.
وی افزود: در این زمینه یک کار علمی صورت گرفت و طی جلسات اندیشه ورزی، مجموعه پلیس استان به این نتیجه رسید که یک سامانه پیامکی ویژه برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریتهای پلیس 110 استان فراهم کند.
این مقام مسئول عنوان داشت: مقدمات این کار با همکاری اداره کل بهزیستی و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد و امروز این سامانه به صورت رسمی راه اندازی و برای ناشنوایان عزیز قابل بهره برداری شد.
آقاخانی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در سطح کلانشهر اصفهان قابل بهره برداری است از توسعه آن به کل استان در آیندهای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: از این پس پلیس در کنار ناشنوایان خواهد بود و این افراد در صورتی که حادثه سرقتی یا تعرضی برای آنها رخ داد و یا اینکه با موارد مشکوک، توزیع موادمخدر و دیگر جرایم روبه رو شدند میتوانند به این سامانه پیامک بزنند و ماموران پلیس 110 نیز طبق ماموریتی که برای آنها تعریف شده ظرف 15 دقیقه موظف هستند در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایانی که به پلیس پیامک میزنند به صورت محرمانه ثبت میشود از آنها خواست تا هرگونه موارد مشکوک که به حوزه نظم و امنیت مربوط میشود را به عنوان یک شهروند به پلیس اطلاع رسانی کنند.
سردار آقاخانی، مرکز فوریتهای 110 را پل ارتباطی پلیس برای خدمت رسانی به همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت: سامانه 110 راهی برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم، امدادرسانی، پیشگیری از وقوع جرم و پناهگاهی برای همه کسانی که نیاز به کمک دارند، است.
این مقام انتظامی از اداره کل بهزیستی استان که مقدمات خدمت رسانی پلیس به این قشر از جامعه را فراهم ساخت تقدیر کرد و گفت: راه اندازی این سامانه را به فال نیک میگیریم و امیدواریم بتوانیم گامهای بیشتر و بهتری در زمینه خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر مردم که شایسته بهترین خدمات هستند برداریم.
ارتباط مردم با پلیس باعث ارتقای امنیت جامعه میشود
صادقی، مدیرکل بهزیستی استان نیز با بیان اینکه سامانه پیامکی فوریتهای پلیسی 110 ویژه ناشنوایان، اتفاق مبارکی است که برای اولین بار در کشور توسط پلیس اصفهان کلید خورده است و با تقدیر از مسئولان انتظامی استان گفت: مسلماً هرچه قدر میزان ارتباط اقشار مختلف مردم با پلیس بیشتر شود شاهد ارتقای امنیت در جامعه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 13 هزار و 500 ناشنوا با بهزیستی استان ارتباط دارند، گفت: یکی از موارد حقوق شهروندی این است که این عده بتوانند نیازهای اجتماعی خود را در برقراری ارتباط با سازمانها و ارگان هایی مانند پلیس برطرف کنند.
وی افزود: بسیاری از افراد جامعه حتی افراد قطع نخاعی، نابینایان، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی میتوانند با پلیس تماس بگیرند.
صادقی خاطر نشان کرد: این درحالی بود که اگر ناشنوایی مورد تعرض واقع میشد، یا جانش به خطر میافتاد یا نیاز به کمک پیدا میکرد و یا مورد مشکوکی را میدید به دلیل نداشتن قدرت تکلم نمیتوانست با پلیس ارتباط برقرار کند که به لطف خداوند و همکاری مسئولان انتظامی استان امروز مقدمات این ارتباط فراهم شد.