لزوم داشتن کارت اعتباری شخصی؛

سنگ بزرگ پیش پای تماشاگران ایرانی برای سفر به قطر/ تماشای هر بازی جام جهانی ۲۰۲۲ چقدر هزینه دارد؟

با تاکید فیفا بر لزوم پرداخت قیمت بلیت از طریق کارت اعتباری بین المللی به نام شخص برنده، علاقمندان ایرانی فعلا باید قید حضور در استادیوم های جام جهانی قطر را بزنند.

سرویس ورزش مشرق - اولین مرحله پیش‌فروش بلیت‌های جام جهانی 2022 قطر در حالی انجام شد که ضوابط آن، مشکلات مهمی را پیش روی علاقمندان ایرانی قرار داده است. پس از انجام قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی 2022 و تعیین گروه‌ها ، از 12 فروردین 1401 افراد متقاضی و برندگان بلیت حضور در مسابقات جام جهانی، می‌توانند خرید خود را کامل کرده و بلیت بازی‌های موردنظرشان را رزرو کنند تا یکی از تماشاگران جام جهانی سال جاری میلادی باشند.

با اعلام نتایج قرعه کشی، مشخص شد اسامی تعدادی از علاقه مندان به فوتبال در کشورمان نیز در میان برندگان وجود دارد و این افراد تا 21 مارچ (1 فروردین 1401) فرصت دارند مبلغ تعیین شده را در سایت فیفا پرداخت کنند تا رزرو آنها قطعی شود.

اما مشکل مهمی که برای شهروندان ایرانی ساکن کشورمان وجود دارد، این است که فیفا در ایمیل ارسالی خود به برندگان تاکید کرده که پرداخت قیمت بلیت باید از طریق کارت اعتباری بین المللی پرداخت شود که به نام شخص برنده قرعه کشی است! از آنجایی که بسیاری از شهروندان کشورمان به خاطر مشکلات بین المللی بانکی، قادر به اخذ این نوع کارتها به نام خودشان نیستند، با این تاکید جدید فیفا که باید کارت، حتما به نام شخص باشد و با کارتهای هدیه یا همانGIFT CARD نمی توان این پرداخت را انجام داد، این علاقمندان فعلا باید قید حضور در استادیوم های جام جهانی قطر را بزنند.

سنگ بزرگ پیش پای تماشاگران ایرانی برای سفر به قطر/ تماشای هر بازی جام جهانی 2022 چقدر هزینه دارد؟
ایمیل ارسالی فیفا به برندگان قرعه کشی بلیت جام جهانی 2022 قطر

البته به طور معمول، پس از انجام قرعه کشی جام جهانی و باز شدن مراحل دیگر پیش فروش بلیت های باقیمانده جام جهانی 2022، سیل تبلیغات و پیشنهادات آژانس ها و تورهای گردشگری خارجی برای سفر به قطر، به سمت علاقه مندان ایرانی روانه خواهد شد و آگاهی نداشتن از این موضوع که برای حضور در استادیوم، حتما باید کارت خرید بلیت به نام شخص باشد، بسیاری از هموطنان را متضرر خواهد کرد.

طبق بررسی های مشرق، قیمت بلیت‌های جام جهانی از 40 ریال قطری آغاز می‌شود که مربوط به دیدارهای مرحله گروهی اما مخصوص شهروندان قطری است. بلیت‌های ویژه شهروندان قطری جهت مشاهده دیدار فینال 750 ریال تعیین شده اما گرانترین بلیت 5850 ریال قطری نرخ گذاری شده که مربوط به جایگاه خاص در فینال جام جهانی است. ریال قطر، حدود 7200 تومان ارزش دارد.

بلیت بازی افتتاحیه که بین قطر و یکی از تیمهای گروه اول برگزار خواهد شد، در ارزان‌ترین قیمت 200 ریال (1.5 میلیون) خواهد بود که در اختیار ساکنین قطر قرار می‌گیرد اما بلیت درجه سوم 1100 ریال (8 میلیون تومان)، درجه دوم 1600 ریال (11.5 میلیون تومان) و بهترین بلیت، (16 میلیون) به فروش خواهد رسید. به عبارتی ارزان‌ترین بلیت افتتاحیه برای تماشاگران ایرانی، همان هشت میلیون تومان خواهد بود.

قیمت بلیت بازی های گروهی که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد، بین 1.8 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان نرخ گذاری شده است. باتوجه به صعود ایران به جام جهانی، برای تماشای سه بازی تیم ملی حداقل شش و حداکثر 18 میلیون تومان باید هزینه کرد. در صورت صعود به مرحله حذفی این رقم در هر مرحله افزایش خواهد یافت.

سنگ بزرگ پیش پای تماشاگران ایرانی برای سفر به قطر/ تماشای هر بازی جام جهانی 2022 چقدر هزینه دارد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان