بهترین فیلم‌ها در مورد رئیس جمهورهای آمریکا

فیلم فراست/نیکسون (Frost/Nixon) بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام است. این فیلم تاریخ و درام در سال ۲۰۰۸ میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد

بهترین فیلم‌ها در مورد رئیس جمهورهای آمریکا

در دنیای سینما، فیلم‌های بسیاری وجود دارند که به زندگی برخی از روسای جمهور آمریکا پرداخته‌اند. برخی از این فیلم‌ها به آثار کلاسیک و برجسته تبدیل شده‌اند. همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌ها در مورد رئیس جمورهای آمریکا را معرفی کنیم.

8. فیلم لینکولن

Lincoln

Lincoln

فیلم لینکولن (Lincoln)، در سال 2012 میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) بوده است. این فیلم بیوگرافی،‌ تاریخی و درام توانسته بود تا جایزه اسکار را بدست بیاورد. در این فیلم، دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis) نقش رئیس جمهور آمریکا آبراهام لینکولن را به تصویر می‌کشد. اتفاقات این فیلم در دروان جنگ داخلی آمریکا رخ می‌دهد و تلاش‌های آبراهام لینکولن برای برنده شدن در جنگ و همچنین لغو برده‌داری را به نمایش در می‌آورد. دنیل دی لوئیس برای این نقش‌آفرینی خود جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برده بود.

7. فیلم فراست/نیکسون

Frost/Nixon

Frost/Nixon

فیلم فراست/نیکسون (Frost/Nixon) بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام است. این فیلم تاریخ و درام در سال 2008 میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد. فیلم «فراست/نیکسون» داستان مصاحبه مشهور و برجسته بین دیوید فراست و رئیس جمهور سابق آمریکا ریچارد نیکسون در سال 1977 میلادی را به تصویر می‌کشد. این مصاحبه پس از رسوایی واترگیت و استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری آمریکا بوده است. مایکل شین (Michael Sheen) و فرانک لانگلا (Frank Langella) نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. این دو بازیگر به خوبی توانستند تا نقش‌های اصلی این اثر را به تصویر بکشند.

6. فیلم هاید پارک در هادسون

Hyde Park on Hudson

Hyde Park on Hudson

فیلم هاید پارک در هادسون (Hyde Park on Hudson)، اثری تاریخی و درام است که در سال 2012 میلادی روی پرده سنیماها اکران شده بود. این فیلم با بازی بیل موری (Olivia Colman) و اولیویا کولمن (Bill Murray) در نقش‌های اصلی است. این فیلم، داستان فرانکلین رزولت و ملکه الیزابت را به تصویر می‌کشد. اتفاقات این فیلم در سال 1939 میلادی رخ می‌دهند که در آن زمان، ملکه الیزابت و شاه جورج ششم مهمانان رزولت در املاکش بودند. این رویدادها بر اساس دفترچه خاطرات دخترعموی دور رزولت به نام مارگارت ساکلی است که پس از مرگش پیدا شده بودند.

5. فیلم ساوث‌ساید با تو

Southside with You

Southside with You

فیلم ساوث‌ساید با تو (Southside with You) در سال 2016 میلادی اکران شد. این فیلم، اثری بیوگرافی، درام و عاشقانه است که در سال 2016 میلادی ساخته شده بود. کارگردانی این اثر را ریچارد تن (Richard Tanne) در دست داشته بود. این فیلم، بعدازظهری در تابستان سال 1989 میلادی را نشان می‌دهد که در آن، رئیس جمهور آینده آمریکا یعنی باراک اوباما برای اولین بار با همسر آینده‌اش یعنی میشل رابینسون آشنا می‌شود. پارکر ساویرز (Parker Sawyers) و تیکا سامپتر (Tika Sumpter) نقش‌های اصلی این فیلم را به تصویر می‌کشد.

4. فیلم جی اف کی

JFK

JFK

فیلم جی اف کی (JFK)، اثری بیوگرافی، سیاسی و هیجانی محصول سال 1991 میلادی است. کارگردانی این اثر را اولیور استون (Oliver Stone) در دست داشته است. این اثر هیجان‌انگیز به بررسی رویدادهایی می‌پردازد که منجر به ترور رئیس جمهور آمریکا جان اف کندی در سال 1963 میلادی شده بود. این فیلم همچنان لاپوشانی‌های صورت گرفته توسط دادستان سابق نیواورلئانز جیم کاریسون را نیز با جزئیات به نمایش در می‌آورد. از جمله بازیگران این اثر می‌توان به کوین کاستنر (Kevin Costner)، گری اولمن (Gary Oldman)، کوین بیکن (Kevin Bacon) و تامی لی جونز (Tommy Lee Jones) اشاره کرد.

3. فیلم همه مردان رئیس جمهور

All the President’s Men

All the President’s Men

رابرت ردفورد (Robert Redford) و داستین هافمن (Dustin Hoffman) از جمله بازیگران برجسته هالیوود به شمار می‌روند. آن‌ها در سال 1976 میلادی، نقش‌های اصلی فیلم بیوگرافی، سیاسی و هیجانی همه مردان رئیس جمهور (All the President’s Men) را به تصویر کشیده بودند. این فیلم، داستان دو تا از گزارشگران و خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست را روایت می‌کند که از رسوایی واترگیت پرده برمی‌دارند. این رسوایی در نهایت منجر به استعفای رئیس جمهور ریچارد نیکسون شده بود. این فیلم،‌ بر اساس کتابی به همین نام و نوشته همین خبرنگاران ساخته شده است.

2. فیلم سرخدمتکار

The Butler

The Butler

فیلم سرخدمتکار (The Butler) به کارگردانی لی دنیلز (Lee Daniels) است. این فیلم تاریخی و درام در سال 2013 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم تقریبا بر اساس زندگی واقعی یوجین الن ساخته شده است؛ او برای چندین دهه در کاخ سفید مشغول به کار بوده و در طی دوران کار خود به عنوان سرخدمتکار به هفت رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده است. نقش اصلی این فیلم را نیز فارست ویتاکر (Forest Whitaker) به تصویر می‌کشد.

1. فیلم سیزده روز

Thirteen Days

Thirteen Days

فیلم سیزده روز (Thirteen Days) با بازی کوین کاستنر (Kevin Costner)، استیون کالپ (Steven Culp) و بروس گرینوود (Bruce Greenwood) در نقش رئیس جمهور جان اف کندی است. این فیلم به بحران موشکی کوبا در سال 1962 میلادی می‌پردازد. برخی از دیالوگ‌های به کار گرفته شده در این فیلم بر اساس صوت‌های ضبط شده خصوصی از جان اف کندی هستند. این فیلم، از جزئیات مهمی در رابطه با این بحران موشکی پرده‌برداری می‌کند که قبلا به عنوان اسناد محرمانه شناخته می‌شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان