طرز تهیه تریلیچه با دو نوع سس عالی

در این مطلب شما را با طرز تهیه تریلیچه آشنا می کنیم و به شما آموزش می دهیم که این دسر را برای خودتان در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه تریلیچه با دو نوع سس عالی

تریلیچه یک نوع کیک می باشد که با خامه و کارامل تهیه می شود و مربوط به کشور ترکیه می باشد. در واقع این دسر از یک لایه کیک با بافت اسفنجی تهیه می شود و چون خامه روی آن می آید یک حالت خیس به کیک می دهد و طعم آن را به صورت کلی تغییر خواهد داد. این دسر برای دورهمی ها بسیار مناسب می باشد و می تواند مهمان های شما را راضی کند. در مطالب قبلی شما را با طرز تهیه گرمکنودل و دسر آلو شکلاتی آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم طرز تهیه تریلیچه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم در تهیه کیک تریلیچه

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • تخم مرغ 5 عدد
  • شکر 1 لیوان
  • روغن مایع نصف لیوان
  • آب نصف لیوان
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر یک قاشق غذا خوری
  • آرد یک و نیم لیوان

طرز تهیه کیک تریلیچه عالی

برای این که این دسر بسیار خوشمزه را تهیه کنید ابتدا باید کیک آن را درست کنید. یادتان باشد که برای تهیه کیک باید ابتدا تمامی مواد گفته شده را از نیم ساعت قبل آماده کرده و بگذارید به دمای محیط برسند. در این میان باید بکینگ پودر را به همراه آرد سه بار الک کنید تا بافت کیک شما اسفنجی و پوک شود.

برای تهیه کیک باید سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و سفیده تخم مرغ را در یک کاسه با هم زن بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. در حین هم زدن سفیده ها می توانید شکر را نیز به آن ها اضافه کنید. هم زدن سفیده ها را با شکر باید تا جایی ادامه بدهید تا زمانی که کاسه را بر می گردانید سفیده تخم مرغ ها از درون ظرف خارج نشوند.

در مرحله بعد باید زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و مقداری روغن درون ظرف دیگری بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند. با دور کند هم زن این کار را انجام دهید و کم کم آرد و بکینگ پودری که از قبل مخلوط کرده و الک کرده اید را به زرده ها اضافه کنید و هم زدن را در یک جهت ادامه دهید.

سپس می توانید با استفاده از یک قاشق پلاستیکی سفیده تخم مرغ ها را به مواد در حال هم زدن اضافه کنید. با استفاده از همان قاشق پلاستیکی تا جایی مواد را هم بزنید که یک دست شده و پف آن ها نخوابد.

قالب دلخواه خود را بردارید و چرب کرده و بعد  از آرد پاشی مایه کیک را درون آن بریزید. فر را از قبل روشن کنید و روی دمای 160 درجه تنظیم کنید. حدودا 50 دقیقه طول می کشد تا کیک شما کامل پخته شود.

بعد از این مدت زمان می توانید کیک را از فر خارج کرده و بعد از این که سرد شد آن را از قالب در بیاورید و به اندازه های دلخواه برش دهید.

طرز تهیه سس تریلیچه

مواد لازم

  • خامه صبحانه 50 گرم
  • شیر نصف پیمانه
  • شکر یک قاشق چای خوری

آموزش تهیه سس تریلیچه

برای این که سس این دسر را تهیه کنید ابتدا باید خامه را با شکر مخلوط کنید. بعد از این کار باید کم کم شیر را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب یک دستی برایتان ایجاد شود.

بعد از این که این ترکیب یک دست ایجاد شد می توانید با استفاده از خلال دندان سوراخ های ریزی روی کیک ایجاد کنید و مواد را به خورد کیک بدهید. بعد از این کار برای این که مواد به خوبی جذب کیک شود باید آن را درون یخچال قرار بدهید.

بعد از یک الی دو ساعت کیک را از یخچال خارج کنید و روی آن را با استفاده از خامه بپوشانید و اجازه دهید دوباره درون یخچال بماند تا خود را به خوبی بگیرد.

طرز تهیه تریلیچه

مواد لازم

  • شکر یک لیوان
  • کره یک قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه 200 میلی لیتر

اموزش تهیه سس کاراملی تریلیچه

در طرز تهیه تریلیچه سس کاراملی نیز وجود دارد و شما باید بلد باشید که این سس را در خانه تهیه کنید. برای تهیه این سس نیاز است تا شکر را درون تابه بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم ذوب شود. در واقع این کار ممکن است زمان بسیار زیادی نیاز داشته باشد و شما در این جا باید صبر بیش تری داشته باشید و برای این که این کار را سرعت ببخشید بهتر است از حرارت زیاد و یا قاشق استفاده نکنید.

نکته بسیار مهمی که در تهیه این سس وجود دارد این است که باید حتما روی حرارت کم این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است شکر های شما بسوزد و تلخ شود. بعد از این که شکر ها رنگ کاراملی به خود گرفتند نباید آن ها را به مدت بسیار زیادی روی حرارت نگه دارید زیرا ممکن است تغییر رنگ داده و بسوزد.

بعد از این که شکر را از روی حرارت برداشتید می توانید با استفاده از یک قاشق چوبی آن را هم بزنید. در حین هم زدن می توانید کره را اضافه کنید و بعد روی حرارت قرار دهید تا مواد با یک دیگر ترکیب شده و یک دست شوند.

درست کردن سس کاراملی تریلیچه

بعد از این که مواد یک دست شد می توانید آن را از روی حرارت بردارید و بعد خامه را اضافه کرده و دوباره روی شعله ملایم گاز قرار دهید. در این بین ممکن است قسمتی از مواد ببندد که نیازی به نگرانی نمی باشد و شما می توانید حرارت را کم کرده و تابه را روی همان حرارت کم قرار دهید. بعد از این که کمی مواد با یکدیگر ترکیب شد آن ها را خوب هم بزنید و دوباره روی شعله کم قرار دهید تا ترکیب شما یک دست شود.

سس کارامل شما آماده است و می توانید آن را از روی حرارت بردارید و زمانی که این کار را انجام می دهید بهتر است زیاد سرد نشود تا بتوانید راحت تر آن را روی کیک خامه کشی شده پخش کنید.

بعد از این که مواد روی کیک شما پخش شد می توانید آن را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد در بشقاب های مناسب آن را سرو کنید.

تریلیچه و نکات مهم در تهیه آن

نکات تکمیلی

  • در طرز تهیه تریلیچه برای تزیین کردن کارامل می توانید از مقداری کرمفیل وانیلی استفاده کنید.
  • میزان استفاده از این سس کارامل دلخواه می باشد و شما می توانید با توجه به ذائقه ای که دارید آن را کم و زیاد کنید.
  • برای کاراملی کردن شکر بهتر است از قابلمه هایی که دارای دیواره های ضخیم می باشند استفاده کنید زیرا این کار مانع از سوختن شکر خواهد شد.
  • فرم گرفتن سفیده تخم مرغ اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است این کار را با دقت بیش تری انجام دهید در غیر این صورت ممکن است کیک شما بافت خوبی نداشته باشد.
  • برای فرم دادن به سفیده و زرده تخم مرغ بهتر است از ظرف های پلاستیکی استفاده نکنید و از ظرف های استیل و شیشه ای کمک بگیرید.
  • برای تزیین این دسر می توانید از انواع پودر پسته و پودر نارگیل و سایر وسایل تزیینی استفاده کنید و هر طور که دوست دارید این کار را انجام دهید.
  • قبل از این که مواد این دسر را تهیه کنید بهتر است ظروفی که با آن ها کار می کنید را با استفاده از آب و صابون بشویید.
  • در صورتی که دوست داشتید از شکر کم تری استفاده کنید می توانید یک قاشق غذا خوری شکر را در سس کیک حذف کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان