ماهان شبکه ایرانیان

باشگاه‌های فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/۴ باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه‌های لیگ برتری در سال ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایشان انتشار بیانیه‌های تند علیه یکدیگر، داور، مربی و بازیکنان تیم حریف و... بود.

به گزارش مشرق، 16 باشگاه لیگ برتری فوتبال ما همگی ادعای حرفه‌ای گری دارند  و کافی است کوچکترین مساله‌ای برخلاف میل سرمربی، مدیرعامل و هواداران‌شان در فضای مجازی رخ بدهد در آنصورت در کمترین زمان ممکن بیانیه‌ای تند و آتشین صادر می‌کنند تا به هواداران خود نشان بدهند خیلی فعال و پویا هستند و در دفاع از حق و حقوق باشگاه‌ از کوچکترین اهمالی به سادگی عبور نمی‌کنند. در لیگ برتر بیست و یکم با وجود همه تذکرهایی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاه‌ها دادند تا از این انتشار این بیانیه‌ها جلوگیری شود اما کوچک‌ترین موفقیتی برای توقف این بیانیه‌ها به دست نیامد و جو رسانه‌ای فوتبال کشورمان بخصوص در لیگ برتر بسیار متشنج و پرتنش تا آخرین روزهای سال 1400 دنبال شد.

این در حالی است که  از جمع این 16 باشگاه حرفه‌ای فوتبال ما طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان الزامات حرفه‌ای را دارند و مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آوردند. هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در واکنش به  حذف تیم‌های محبوب‌شان از لیگ قهرمانان آسیا می‌گویند سرخابی‌ها پول و بودجه مصوب ندارند و نمی‌توانند مثل باشگاه‌های صنعتی به طور غیرمستقیم از بیت‌المال و جیب دولت ارتزاق نمی‌کنند تا مشکلی برای دریافت پروانه‌ حرفه‌ای باشگاه در آسیا نداشته باشند.

این  در حالی است که به جز مسایل کلانی چون داشتن ورزشگاه اختصاصی، آکادمی فوتبال پویا، کادر پرسنلی و حقوقی متبحرو.... در باشگاه یکی از مهم‌ترین و آسان‌ترین مسایل برای اثبات اینکه باشگاهی حرفه‌ای است داشتن یک سایت رسمی اطلاع رسانی است. باشگاه‌های ما بخصوص استقلال و پرسپولیس با وجود داشتن ده‌ها صفحه رسمی و غیر رسمی هوادارای و در پلت‌ فرم های مختلف و شبکه‌های اجتماعی از تلگرام گرفته تا اینستاگرام و ... سایت رسمی‌شان  ابتدایی ترین مسایل را در اطلاع رسانی انجام نمی‌دهند. هرچقدر دوستان رسانه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری ما در صدور بیانیه‌های تند تبحر دارند در به روز نگه داشتن سایت رسمی باشگاه منفعل و غیر فعال هستند. 

متاسفانه در نگاهی گذرا به سایت‌های رسمی باشگاه‌های لیگ برتری نشان داد که مدیران روابط عمومی یا حتی مدیران عامل باشگاه‌ها شاید هر 3 یا 4 ماه؛ یکبار هم سایت رسمی باشگاه خودشان را از نظر بگذرانند! دلیل این ادعا هم به روز نبودن سایت رسمی باشگاه‌هاست. در زیرسایت 16 باشگاه لیگ برتری به طور خیلی گذرا و بدون اینکه بخواهیم تحلیل و ارزیابی دقیقی از محتوای تولید شده شان داشته باشیم مرور کردیم که نتایجش را در زیر می‌خوانید:

1- سایت باشگاه استقلال؛ از دی ماه 1400 غیرفعال است!

استقلال مدعی اصلی قهرمانی این فصل در فضای مجازی هم بسیار فعال و پویا عمل می‌کند. محمد نوری فر مدیر رسانه‌ای استقلال یکی از چهره‌های قدیمی رسانه است که تسلط خوبی به اخبار و مسایل پیرامون باشگاه استقلال دارد اما متاسفانه سایت رسمی این باشگاه به آدرس https://fcesteghlal.ir/  از روز 21 دی ماه 1400 به روز نشده است. در بخش اخبار و تیترهای سایت رسمی باشگاه استقلال مصاحبه‌ای از مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه ملاحظه می‌کنید که مربوط به بحث حضور استقلال در آسیاست و تاریخ آن مربوط به روز 21 دی است! مصاحبه‌ای دیگر به تاریخ قبل از این روز برمی‌گردد.

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

در بخش تاریخچه باشگاه ، این سایت اطلاعات دقیقی از باشگاه ارایه کرده اما اگر شما به عنوان یک فرد ناآشنا بخواهید اسامی بازیکنان و مربیان این فصل استقلال را روی سایت باشگاه ببینید و بخوانید اثری از آن یافت نمی‌شود! در بخش ویدئوها آخرین ویدئو مربوط به چهارشنبه اول اردیبهشت 1400 است! آخرین گزارش تصویری هم 13 آبان روی این سایت بارگذاری شده است.

با این حال کانال رسمی باشگاه استقلال روی پلتفرم فیلتر شده تلگرام بسیار فعال و به روز عمل می‌کند و آخرین اخبار و عکس‌های باشگاه را می‌توانید در آنجا بخوانید و بیشتر رسانه‌ها نیز آخرین اخبار را از این کانال دریافت می‌کنند هرچند این باشگاه ظاهرا در اینستاگرام، یوتیوب و... نیز فعال است.

بیشتر بخوانید:

استقلال: آتش‌بیار معرکه پرسپولیس نمی‌شویم

2- باشگاه پرسپولیس؛ حضور بازیکنان جدا شده در فهرست اصلی!

سایت باشگاه پرسپولیس حداقل در زمینه انتشار اخبار به روز عمل می‌کند و شما می‌توانید اخبار فروردین 1401 را هم در بخش  اخبار باشگاه بخوانید. علیرضا اشرف نیز از روزنامه نگاران جوان و پر انرژی مدیر رسانه‌ای تیم پرسپولیس است با این حال نکته تاسف برانگیز در سایت در بخش معرفی بازیکنان است. در این بخش شما در کمال شگفتی اسامی بازیکنانی را مشاهده می‌کنید که ماه‌ها پیش از پرسپولیس جدا شده‌اند و اکنون در باشگاه‌های خارجی توپ می‌زنند. اما در سایت پرسپولیس به عنوان بازیکن حال حاضر این تیم معرفی شده‌اند.

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

نفراتی چون احمد نورالهی، حسین کنعانی‌زادگان و حتی بوژیدار رادوشوویچ در بخش بازیکنان پرسپولیس دیده می‌شوند اما اثری از بازیکنی مثل احمد گوهری دروازه‌بان جدید تیم در سایت دیده نمی شود. آیا اعلام اسامی بازیکنان اصلی تیم فوتبال یک باشگاه با هواداران چند ده میلیونی از اصول اولیه اطلاع رسانی نیست؟! البته در سایت استقلال این بخش اصلا وجود نداشت. در بخش هیات مدیره باشگاه نیز هیچ اسم و عکسی قابل مشاهده نیست!

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

3- سایت باشگاه سپاهان؛ به روز اما بدون مدیر رسانه‌ای!

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه سپاهان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین سایت‌های رسمی باشگاه‌های کشور را دارد. در سایت این باشگاه شما اخبار مربوط به سایر رشته‌های ورزشی و بانوان را هم می‌توانید ببینید و بخوانید. در بخش معرفی تیم‌ نیز عکس تمامی بازیکنان در سایت قابل مشاهده است و با کلیک بر روی عکس بازیکنان مشخصات کامل بازیکنان ظاهر می‌شود. با این حال در بخش اخبار خبر آخرین بازی سپاهان با گل‌گهر که با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید دیده نمی‌شود اما برد این تیم مقابل نساجی خبرش روی سایت منتشر شده است. در کمال تعجب باشگاه سپاهان باید گفت شاید تنها باشگاهی است که تیم فوتبال بزرگسالان آن مدیر رسانه‌ای ندارد! فتاحی سرپرست تیم امور مربوط به رسانه‌ها را هم انجام می‌دهد!

4- سایت باشگاه مس رفسنجان؛ حضور پررنگ مدیران

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

سایت باشگاه مس رفسنجان نیز یکی از سایت‌های خوب محسوب می‌شود و به اخبار سایر رشته‌ها به جز فوتبال هم می‌پردازد. با این حال در بخش به روز رسانی اخبار آخرین خبر مربوط به بازی مس رفسنجان با هوادار تهران در روز 21 اسفند است که پوستری مربوط به پیش از شروع مسابقه دیده می شود. بهنام مددی از چهره‌های خوش نام و با سواد رسانه‌ای مدیر رسانه‌ای تیم مس رفسنجان است که ارتباط خوبی با اهالی رسانه دارد با این حال در سایت این باشگاه شما اثری از معرفی بازیکنان این فصل مس رفسنجان نمی‌بینید! روی سایت باشگاه حضور پررنگ مدیران باشگاه و کارخانه مس و حتی هیات فوتبال کرمان دیده می شود. 

5- سایت باشگاه فولاد خوزستان؛ به روز و حرفه‌ای

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه فولاد خوزستان که یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست بدون تعارف کامل‌ترین سایت باشگاهی را در لیگ برتر دارد. سایتی که کاملا به روز است و نه تنها اخبار تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه در آن دیده می‌شود بلکه برای اخبار تیم‌های پایه باشگاه از امید تا نونهالان و زیر 13 سال در سایت نیز جایی مشخص دیده شده است. سهیل احیایی مدیر رسانه‌ای تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر است البته پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای اسبق پرسپولیس نیز در کنار گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان دیده می‌شود. در مجموع کامل‌ترین سایت باشگاهی فوتبال ایران را فولاد دارد و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت.

6- سایت باشگاه گل‌گهرسیرجان؛ از هفته پانزدهم لیگ برتر فعال نیست

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه گل‌گهرسیرجان یکی از باشگاه‌های پرامکانات و صنعتی فوتبال کشور است که ورزشگاه اختصاصی نیز در اختیار دارد. این باشگاه نیز تلاش می‌کند طبق استانداردهای حرفه‌ای سازی فوتبال روز دنیا پیش برود. سیامک قلیچ خانی از روزنامه‌نگاران با سابقه کشور مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال گل ‌گهرسیرجان است که ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارد اما سایت این باشگاه متاسفانه به روز نیست. آخرین خبر مربوط به تیم فوتبال باشگاه گل‌گهر پیش از بازی این تیم با ذوب آهن اصفهان در هفته پانزدهم لیگ برتر است! در حالیکه گل‌گهر بعد از آن مسابقه 8 بازی دیگر در لیگ برتر انجام داده است. در ضمن در بخش اطلاعات تیم نیز نوشته اطلاعات این صفحه در دست تکمیل است!

7- سایت باشگاه پیکان؛ منظم و دقیق

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه پیکان نیز یکی از باشگاه‌ها منظم لیگ برتر در زمینه اطلاع رسانی است. سایت باشگاه به روز است و تلاش شده آخرین اخبار مربوط به تیم فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی در آن منتشر شود. امیر صادقی پناه یکی از خبرنگاران پرتلاش و جوان رسانه‌ها در بخش رسانه‌ای باشگاه پیکان بسیار خوب عمل می‌کند. در سایت این باشگاه بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال  معرفی شده‌اند.البته فقط اسم و عکس بازیکنان در سایت قابل مشاهده است و اطلاعات دیگر مثل پست و شماره پیراهن بازیکنان در سایت دیده نمی‌شود.

8-سایت صنعت نفت آبادان؛ اسامی بازیکنان موجود نیست!


باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

صنعت نفت آبادان تیمی از مهد فوتبال ایران است و هواداران دو آتشه و متعصب زیادی دارد. سایت باشگاه نیز فعال است و اخبار را به روز منتشر می‌کند اما در کمال تعجب حتی در برزیل ایران هم نامی از بازیکنان این فصل باشگاه نمی‌توانید پیدا کنید. در واقع اگر کسی بخواهد فقط بداند در این فصل کدام بازیکنان در این تیم بازی می‌کنند حداقل روی سایت رسمی باشگاه چیزی در این مورد نوشته نشده است. ابراهیمی از خبرنگاران جوان مدیر رسانه‌ای تیم است که تلاش می‌کند همواره رابطه بسیار مناسب و خوبی با رسانه‌ها داشته باشد.

9- سایت باشگاه ذوب آهن؛ پرمحتوا بدون اسامی بازیکنان و کادرفنی

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه ذوب آهن نیز یکی از باشگاه‌های صنعتی و پرامکانات کشور است. سایت این باشگاه نیز به جز فوتبال به انتشار سایر اخبار رشته‌های ورزشی می‌پردازد و اخبار این سایت نیز تقریبا به روز است اما متاسفانه در این سایت هم بازیکنان و کادرفنی این فصل تیم معرفی نشده‌اند. رمضانی مدیر رسانه‌ای با اخلاق تیم فوتبال ذوب آهن است که تلاش می‌کند به دور از حواشی کار خود را انجام بدهد.

10- باشگاه آلومینیوم اراک؛ سایت ندارد!

باشگاه آلومینیوم اراک در کمال تعجب سایت فعالی ندارد و اطلاع رسانی این باشگاه از طریق کانال باشگاه در تلگرام انجام می شود. چهره‌قانی از خبرنگاران جوان مدیر رسانه‌ ای تیم فوتبال آلومینیوم اراک در سال 1400 بود.

این تیم به تازگی سید مهدی رحمتی را جانشین رسول خطیبی کرده است.

11- سایت هوادار تهران؛ تازه وارد

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه هوادار تهران این فصل به لیگ برتر صعود کرده اما در زمینه رسانه‌ای یکی از باشگاه‌های فعال است. میلاد فاندر مدیر رسانه‌ای تیم یکی از خبرنگاران جوان و پرتلاش است. گزارش تصویری سایت به روز است اما روی سایت هوادار هم اثری از معرفی بازیکنان و کادرفنی دیده نمی‌شود.

12- نساجی مازندران؛ سایت ندارد!

نساجی مازندران هم از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار و محبوب فوتبال کشورمان است. مجتبی ابراهیمی مدیر رسانه‌ای این باشگاه از اهالی قدیمی و با سابقه رسانه‌ در استان مازندران است اما در کمال تعجب این باشگاه هم سایت رسمی فعالی ندارد! 

13- سایت تراکتور تبریز؛ فعال بدون فهرست بازیکنان

باشگاه‌ها فعال در بیانیه دادن و منفعل در اطلاع رسانی/4 باشگاه لیگ برتری سایت رسمی هم ندارند

باشگاه تراکتور هم از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال کشور است که هواداران بیشماری دارد هوادارانی که اخبار فوتبال باشگاه را به دقت دنبال می‌کنند. جمالی مدیر رسانه‌ای تراکتور است و سایت باشگاه نیز فعال است و تلاش می‌کند اخبار به روزی را در اختیار هوادارانش قرار بدهد با این حال روی این سایت هم اثری از معرفی بازیکنان وکادرفنی تیم دیده نمی‌شود. البته نکته قابل توجه سایت تراکتور انتشار اخبار تیم‌های پایه است.

14- سایت فجرشهید سپاسی؛ فعال در شبکه‌های اجتماعی!

باشگاه فجرشهیدسپاسی نیز در این فصل به لیگ برتر آمده و سایت فعالی ندارد واخبارش بیشتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و اطلاع رسانی باشگاه از این طریق است. عمادی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال فجرسپاسی نیز تلاش می‌کند رابطه مثبت و موثری با رسانه‌ها داشته باشد.

15- نفت مسجدسلیمان؛ سایت فعال موجود نیست

مسجدسلیمان شهر اولین هاست و تیم نفت این شهر هم از تیم های محبوب خوزستان و فوتبال کشور است. سایت باشگاه در دسترس نیست! حسنوند مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان هم همیشه تلاش می‌کند با پاسخگو بودن به رسانه‌ها رابطه مثبتی با خبرنگاران داشته باشد.

16- شهرخودرو مشهد؛ بدون سایت فعال ورزشی

باشگاه شهرخودرو مشهد نیز سایت فعالی ندارد. البته تیمی که در نیم فصل اول آن را پدیده می نامیدند و اکنون تبدیل به شهرخودرو مشهد شده دیگر انتظاری نمی‌توان از آن داشت.

به این ترتیب 4 باشگاه از 16 باشگاه لیگ برتری ما حتی سایت رسمی فعال ندارند! با این حال همان باشگاه‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی گاهی بیانیه‌هایی را منتشر می‌کنند بدون اینکه مدیران باشگاه بگویند چرا الفبای اطلاع رسانی را رعایت نمی‌کنید؟! مگر قرار نیست باشگاه‌ها آخرین اخبار را به اطلاع هوادارانشان برسانند. باشگاه‌هایی هم سایت فعال دارند اکثرشان در سایت‌ها جایی برای معرفی بازیکنان حرفه‌ای که گاهی تا چند میلیارد دستمزد می‌گیرند ندارند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان