۱۰ معبد زیبای چین

چین، یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌ها را روی زمین دارد و در نقاط مختلف امپراتوری بزرگ آن نیز معابد بودایی زیادی وجود دارند. از گذشته‌های بسیار دور، بوداییت در چین رواج داشته است و امروزه نیز یکی از مذاهب این کشور به شمار می‌رود. از همین رو، در سراسر چین، معابد بزرگ و کوچکی وجود دارند که به خاطر ظاهر زیبا و خاص خود، در سراسر جهان شهرت دارند.

10 معبد زیبای چین

چین، یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌ها را روی زمین دارد و در نقاط مختلف امپراتوری بزرگ آن نیز معابد بودایی زیادی وجود دارند. از گذشته‌های بسیار دور، بوداییت در چین رواج داشته است و امروزه نیز یکی از مذاهب این کشور به شمار می‌رود. از همین رو، در سراسر چین، معابد بزرگ و کوچکی وجود دارند که به خاطر ظاهر زیبا و خاص خود، در سراسر جهان شهرت دارند.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین معابد چین را به شما معرفی کنیم.

10. معبد لینگین

Lingyin Temple

Lingyin Temple

برای وارد شدن به معبد لینگین باید اتبدا وارد تالار پادشاهان شد. بوداییت برای قرن‌ها است که کوهستان وولینگ را به عنوان خانه خود می‌شناسد. این کوهستان‌های تماشایی در پیرامون معبد لینگین، یک حس و حال معنوی به این معبد داده‌اند. در منطقه‌ای از کوهستان، پل‌ها، یادبودها، مجسمه‌ها، بت‌ها و آثار هنرها بسیار زیادی وجود دارند. این معبد، یکی از بزرگترین و ثروتمندترین معابد چین محسوب می‌شود و این موضوع از ظاهر تجمل و عظیم آن کاملا مشخص است.

9. معبد نانشان

Nanshan Temple

Nanshan Temple

از زمان تاسیس جمهوری خلق چین، معبد نانشان به عنوان بزرگترین مکان مقدس در میان بوداییان شناخته می‌شود. این معبد دارای یک مجسمه سفید رنگ و درخشان به ارتفاع 100 متر است؛ این مجسمه روی یک صخره در دریایی جنوبی سانیا واقع شده است. کل معبد در زیر این مجسمه قرار دارند. برای دسترسی به این معبد باید از یک گذرگاه از روی دریا عبور کرد. معبد نانشان در جنوب کشور چین واقع شده است و یکی از معابد شناخته‌شده و مشهور این کشور به شمار می‌رود.

8. معبد وایت هورس

White Horse Temple

White Horse Temple

بنابر گزارش‌های تاریخی، معبد وایت هورس یا اسب سفید، اولین معبد بودایی بوده که در کشور چین ساخته شده است. قدمت این معبد باستانی به سال 68 پس از میلاد باز می‌گردد و در خارج از دیوارهای پایتخت تاریخی هان شرقی قرار گرفته است. تمام علائم قرار گرفته در این معبد برای گردشگران، به زبان ماندارین و انگلیسی هستند و از همین رو، گردشگران غربی به راحتی می‌توانند به نقاط مختلف این معبد دسترسی داشته باشند. در طی سال‌ها، معبد اصلی بارها و بارها بازسازی شده است و اخیرا نیز در سال 1973 میلادی مورد بازسازی قرار گرفته است. تالارهای متعددی در این معبد وجود دارند که به باغ‌ها و گالری‌های بسیار زیبایی ختم می‌شوند. علاوه بر این، مجسمه‌های بسیار زیبایی همچون مجسمه شیرهای افسانه‌ای در ورودی این معبد قرار گرفته‌اند.

7. معبد بیگ وایلد گوس

Big Wild Goose Pagoda

Big Wild Goose Pagoda

معبد بیگ وایلد گوس در سال 652 میلادی و در دوره سلسله تانگ ساخته شده است. این بتکده دارای هفت طبقه است و در جنوب شیان در ایالت شانکسی قرار دارد. در طی قرن‌ها، این معبد بارها بازسازی شده است. در ابتدا، این معبد تنها پنج طبقه داشته و بعدا دو طبقه دیگر به آن اضافه شده است. یکی از اهداف اصلی ساخت این مکان برای حفظ و نگهداری مجسمه‌ها و چهره‌های بودا بوده است.

6. معابد لانگمن کیو

Longmen Cave Temples

Longmen Cave Temples

در ایالت هنان کشور چین، بیش از 2300 غار در درون صخره‌های ماسه‌سنگی کنده‌کاری شده‌اند که بیش از یک مایل طول دارند. در این غارها، برخی از بهترین نمونه‌ها از هنرهای چینی از دوره وی شمالی و سلسله تانگ وجود دارد. گردشگران و مسافران می‌توانند با استفاده از مجموعه‌ای پلکان‌های سنگی در درون این غارها گردش کنند، غارهایی که در آن می‌توان شاهد 110 هزار مجسمه، 60 گنبد و 2800 کتیبه بود.

5. معبد لاما

Lama Temple

Lama Temple

در شهر پکن می‌توان معبد لاما را پیدا کرد. این معبد، قبلا سکونتگاه امپراتور یونگ ژنگ بوده است و در سال 1744 میلاید به یک صومعه تبدیل شده است. معبد لاما، از جمله جاهای دیدنی کشور چین به شمار می‌رود که حتما باید از آن بازدید کرد. معبد لاما، مشهورترین معبد بودایی تبتی در خارج از تبت به شمار می‌رود. معبد لاما در مرکز یکی از بزرگترین شهرهای کشور چین قرار گرفته است و دارای نماهایی به سبک تبتی با ارتفاع 18 متر هستند. این معبد شامل پنج تالار است که می‌توان در درون آن‌ها گردش کرد.

4. معبد شائولین

Shaolin Temple

Shaolin Temple

معبد شائولین برای 1500 سال محل اصلی عبادت و مدرسه بودایی شائولین بوده است. این معبد و مدرسه، در طی قرن‌ها هدف حملات زیادی بوده است که آخرین حمله به آن نیز در سال 1928 میلادی بوده است که در آن زمان، مدرسه به آتش کشیده شده است. تالارها و بخش‌های به جامانده از معبد نیز برای گردشگران به صورت مدرن بازسازی شده‌اند. هر روز، گردشگران و مسافران زیادی از این معبد بازدید می‌کنند. معبد شائولین بیشتر برای آموزش‌های کونگ فو شناخته می‌شود و یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور چین به شمار می‌رود. در بخشی از این معبد، مرکز آموزش وجود دارد که تمرینات کونگ فوی تازه‌کاران برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

3. معبد جوکهانگ

Jokhang

Jokhang

معبد جوکهانگ در میان مرکز تبت واقع شده است. زائران زیادی راهی طولانی را پشت سر می‌گذارند تا به این معبد بیایند و شاهد مجسمه طلایی و 1300 ساله بودا را مشاهده کنند. این مجسمه توسط تمام فرقه‌هایی بودایی مورد احترام است. وظیفه نگهداری و حفاظت از معبد را مدرسه گلوگ برعهده دارد اما آن‌ها تمام فرقه‌های بودایی را در این معبد پذیرش می‌کنند. این معبد طلایی و درخشان دارای دو طبقه است و ورودی آن طلایی و خرمایی رنگ است. تنها زمان دسترسی و بازدید از این معبد، به هنگام صبح است و بعدازظهرها نیز معبد بسته می‌شود و تنها می‌توان از بیرون به تماشای آن نشست.

2. صومعه معلق

Hanging Monastery

Hanging Monastery

صومعه معلق همانطور که از نامش پیدا است، در ارتفاع 75 متری از سطح زمین و در کنار یک صخره ساخته شده است. این معبد بسیار تماشایی و خارق‌العاده، توسط پایه‌ها و ستون‌هایی نگهداری می‌شود که در درون صخره‌ها وارد شده‌اند. پل‌های باریک و کوچکی این خانه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند اما بازدید طولانی مدت از این معبد امکان‌پذیر نیست. تعداد زیاد بازدیدکنندگان و گردشگران باعث شده تا پایه‌های این معبد فرسوده و سست شوند. احتمال می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، این معبد درب‌های خود را به روی گردشگران ببند. معبد معلق در سال 491 میلادی ساخته شده است و یکی از شگفتی‌های دوران باستان به شمار می‌رود.

1. معبد بهشت

Temple of Heaven

Temple of Heaven

مشهورترین معبد در کشور چین، معبد بهشت است و در اصل، یک معبد محسوب نمی‌شود. این مکان در حقیقت یک محراب و قربانگاه است. در این مکان، هیچ راهب و زائری وجود ندارد. با این حال، معماری خارق‌العاده این معبد در مرکز شهر پکن واقع شده است. باغ‌های درون معبد نیز بسیار تماشایی هستند. ساختمان این معبد به صورت دایره است و این در حالی است که پایه آن به صورت مربع است. این به دلیل یک باور باستانی است که بهشت دایره‌ای و زمین مربعی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر