بهترین فیلم‌های جیمز مک‌آووی

جیمز مک‌آووی (James McAvoy) یکی از برجسته حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود. او در نقش‌های خود، تنوع را رعایت کرده است و در نقش‌های مختلف و متفاوتی نقش‌آفرینی کرده است. با وجود نقش‌های متفاوتش، این بازیگر اسکاتلند هر بار موفق شده تا انتخاب درست را انجام بدهد و نقش خود را به بهترین شیوه ممکن بازی کند.

بهترین فیلم‌های جیمز مک‌آووی

جیمز مک‌آووی (James McAvoy) یکی از برجسته حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود. او در نقش‌های خود، تنوع را رعایت کرده است و در نقش‌های مختلف و متفاوتی نقش‌آفرینی کرده است. با وجود نقش‌های متفاوتش، این بازیگر اسکاتلند هر بار موفق شده تا انتخاب درست را انجام بدهد و نقش خود را به بهترین شیوه ممکن بازی کند.

او را می‌توان یکی از بازیگران برجسته و بااستعدادی دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. منتقدان و مخاطبان مدام نقش‌آفرینی او را تحسین کرده‌اند، با این حال، او هنوز موفق نشده تا جایزه اسکار را بدست بیاورد. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های جیمز مک‌آووی را به شما معرفی کنیم.

5. فیلم تحت تعقیب (Wanted)

Wanted

Wanted

در فیلم تحت تعقیب، جیمز مک‌آووی نقش مردی به نام وزلی گیبونز را بازی می‌کند که از زندگی و شغل خود متنفر است. نامزد او به خیانت کرده است و بهترین دوست و همکارش نیز در این خیانت دخیل بوده است. با این حال،‌ زندگی ساده و کسل‌کننده، یکباره پر از اکشن و هیجان می‌شود. یک آدمکش زیبا با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) به او اطلاع می‌دهد که پدر فوت‌کرده‌اش یک آدمکش بوده است. این آدمکش، وزلی را به خدمت می‌گیرد و او را وارد یک گروه از قاتلان زبده و مخفی می‌کند. فیلم «تحت تعقیب»، یک فیلم بسیار عالی، سرگرم‌کننده و جالب‌توجه است که نقش‌آفرینی بازیگران در آن عالی است. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به مورگان فریمن (Morgan Freeman)، کامن (Common) و ترنس استمپ (Terrence Stamp) اشاره کرد. در کنار صحنه‌های اکشن عالی این فیلم نیز موسیقی متن آن برجسته و شنیدنی است. کارگردانی این فیلم را تیمور بکمامبتوف (Timur Bekmambetov) در دست داشته است.

4. فیلم تاوان (Atonement)

Atonement

Atonement

فیلم «تاوان» داستان رابی با بازی جیمز مک‌آووی و دو خواهر به نام سیسیلیا با بازی کیرا نایتلی (Keira Knightley) و بریونی تیلز با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) را در دهه 30 میلادی در انگلیس دنبال می‌کند. رابطه عاشقانه بین رابی و سیسیلیا در حال شکل گرفتن است اما مجموعه‌ای اشتباهات و سوءتعبیرها سبب می‌شود تا مشکلاتی برای رابی شکل بگیرد. کارگردانی این فیلم برجسته را جو رایت (Joe Wright) در دست دارد. در این فیلم، جیمز مک‌آووی موفق شده تا احساسات و عواطف شخصیت خودش را به خوبی به تصویر بکشد. این فیلم، یک اثر تماشایی، احساسی و زیبا است. جو رایت به خوبی توانسته تا از استعدادهای بازیگران خود در این فیلم بهره ببرد.

3. فیلم شکافته (Split)

Split

Split

فیلم «شکافته» در سال 2016 میلادی به اکران درآمده بود و یک فیلم روانشناختی و هیجان‌انگیز است. جیمز مک‌آووی در این فیلم موفق شده بود تا نقش کاراکتری را بازی کند که دارای 24 شخصیت متفاوت است. او در این فیلم، نقش کوین وندل را به تصویر می‌کشد که از اختلال چند شخصیتی رنج می‌برد. فیلم «شکافته»، یکی از فیلم‌های ساخته شده توسط ام نایت شیالامان (M. Night Shyamalan) در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. علاوه بر جیمز مک‌آووی، آنا تیلور جوی (Anna Taylor Joy) و بروس ویلیس (Bruce Willis) نیز در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. جیمز مک‌آووی به خوبی توانسته تا شخصیت‌های مختلف کاراکتر خود را به نمایش در بیاورد و این کار را به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام داده است. نقش‌آفرینی جیمز مک‌آووی در این فیلم، ظرافت و دقت بازیگری این بازیگر را به نمایش در آورده است. او در نقش‌آفرینی خود، به نکات بسیار ریزی توجه کرده است.

2. فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند (The Last King of Scotland)

The Last King of Scotland

The Last King of Scotland

نقش‌آفرینی جیمز مک‌آووی در مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیا (Chronicles of Narnia) بود که اولین نقش‌آفرینی برجسته و بزرگ او به شمار می‌رود. با این حال، او با بازی در یک اقتباس سینمایی دیگر توانست تا توجهات بیشتری را به خود جلب کند. فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» بر اساس رمانی به همین نام نوشته گیلز فودن (Giles Foden) است. جیمز مک‌آووی با نقش‌آفرینی برجسته و درخشان خود در این فیلم توانست تا کارنامه هنری خود را به سطح بالاتری ببرد. این فیلم بر اساس یک مستبد اوگاندایی به نام ایدی امین است که مسئول نسل‌کشی بیش از سیصد هزار اوگاندایی بوده است. فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند»، داستان دکتر نیکولاس گاریگان را دنبال می‌کند که در موقعیت‌های مختلف، خودش را یکی از نزدیک‌ترین معتمدان و دکترهای شخصی ایدی امین می‌بیند. فیلم‌نامه این فیلم را کوین مک‌دونالد (Kevin Macdonald) قلم زده است و او موفق شده تا به خوبی، چهره شیطانی ایدی امین را به تصویر بکشد. در این فیلم، نقش این شخصیت را فارست ویتاکر (Forest Whitaker) به نمایش در می‌آورد که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او به شمار می‌رود.

1. فیلم مردان ایکس: کلاس اول (X-Men: First Class)

X-Men: First Class and X-Men: Days of Future Past

X-Men: First Class and X-Men: Days of Future Past

جیمز مک‌آووی برای اولین بار در سال 2001 میلادی و با فیلم «مردان ایکس: کلاس اول» کار خود در دنیای مردان ایکس را شروع کرده بود. او در این مجموعه فیلم، نقش پروفسور ایکس را به تصویر می‌کشید و موفق شد تا این کار را به بهترین شیوه ممکن انجام بدهد. به دنبال موفقیت بسیار زیاد این فیلم، در سال 2004 میلادی نیز یک فیلم دیگر از مجموعه تحت عنوان فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past) ساخته شد. جیمز مک‌آووی موفق شد تا در جمع بازیگران برجسته و بزرگ این فیلم، نقش پروفسور ایکس را بار دیگر به بهترین شیوه ممکن بازی کند و بار دیگر در این نقش بدرخشد. نقش پروفسور ایکس را قبلا سر پاتریک استوارت (Sir Patrick Stewart) بازی کرده است. در این فیلم، تهدید سنتینل‌ها روبه افزایش است و از همین رو، مردان ایکس، ولورین را به دهه هفتاد میلادی می‌فرستند تا در آنجا جلوی ارتقاء سنتینل‌ها را بگیرد و برای این کار، باید جلوی کشته شدن خالق آن‌ها را بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان