بهترین پارک‌‌های لندن

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک‌های شهر لندن را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک‌‌های لندن

شهر لندن فضای سبز بسیاری دارد و حدود 3 هزار فضای سبز می‌توان در پایتخت کشور انگلیس پیدا کرد. برخی از این پارک‌ها در درون خود ساختمان‌های تاریخی و سنتی را جای داده‌اند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک‌های شهر لندن را به شما معرفی کنیم.

1. پارک ریجنتز

The Regent's Park

The Regent’s Park

پارک ریجنتز ممکن است بزرگترین پارک شهر لندن نباشد اما بدون شک، متنوع‌ترین فضای سبز شهر را دارد. در این پارک شهری، باغ‌ها، حیات وحش، ورزش‌ها و تجهیزات سرگرمی مختلفی وجود دارند. علاوه بر این، چندین زمین بازی نیز در این پارک به چشم می‌خورند. پارک ریجنتز در شمال محله مریلیبون واقع شده است و از خیابان مشهور بیکر می‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت. بخش جنوب شرقی پارک، بسیار تماشایی و خارق‌العاده است و قدم زدن در کنار باغ‌های اوینو نیز بسیار حس لذت‌بخشی دارند. در بخش شرقی اینر سرکل در داخل پارک ریجنتز نیز باغ‌های کوئین مری وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. در بخش شمال شرقی پارک نیز قدیمی‌ترین موسسه تحقیقاتی و باغ‌وحش در جهان یعنی باغ‌وحش شهر لندن قرار دارد که در سال 1828 میلادی تاسیس شده است.

2. پارک کریستال پالاس

Crystal Palace Park

Crystal Palace Park

پارک کریستال پالاس در جنوب شرقی مرکز شهر لندن واقع شده است؛ نام این پارک بر اساس سازه شیشه‌ای و آهنی تاثیرگذاری است که سه سال قبل از ساخت این پارک در پارک هاید ساخته شده بود و سپس در سال 1854 میلادی، برای افتتاحیه پارک، به سیدنهام هیل آورده شده است. اگرچه سازه اصلی در سال 1936 میلادی در اثر آتش‌سوزی از بین رفته بود اما موزه کریستال پالاس به همین منظور ساخته شده است و در درون آن، عکس‌ها، اثار و اشیاء در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است. پارک کریستال پالاس بسیار مشهور است و در آن، اولین مجسمه دایناسور جهان وجود دارد. این مجسمه در سال 1854 میلادی ساخته شده است.

3. پارک همپستید هیث

Hampstead Heath

Hampstead Heath

پارک همپستید هیث در میان ساکنین شهر لندن، مکانی بسیار محبوب است. این واحه آرام، حس و حال مناطق روستایی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌آورد و باعث می‌شود تا آن‌ها برای مدتی از شلوغی یکی از پر ازدحام‌ترین شهر جهان فاصله بگیرند. این پارک تماشایی و زیبا در شمال مرکز شهر لندن و بالاتر از پارک ریجنتز واقع شده است. این پارک بیشتر برای سه حوضچه طبیعی خود شناخته می‌شود که برای شنا طراحی شده‌اند. یک استخر شنا به عمق 60 متر و امکانات دیگری برای شنا کردن نیز در این پارک وجود دارند.

4. پارک بترسی

Battersea Park

Battersea Park

پارک بترسی حدود 200 هکتار مساحت دارد و در جنوب ساحل رودخانه تیمز واقع شده است. این پارک در میانه قرن نوزدهم میلادی طراحی شده بود و بسیاری از عناصر معماری ویکتوریایی نیز در آن به چشم می‌خورد. چندین باغ در درون این پارک وجود دارد که یکی از آن‌ها، باغ سنتی انگلیسی است. از جمله دیگر باغ‌ها می‌توان به یک باغ گرمسیری و یک باغ زمستانی اشاره کرد. خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود، فعالیت‌های بسیار زیادی در این پارک انجام بدهند؛ در این پارک چندین زمین بازی مخصوص کودکان و یک باغ وحش کوچک نیز وجود دارد.

5. پارک گرینویچ

Greenwich Park

Greenwich Park

پارک گرینویچ بیشتر برای رصدخانه سلطنتی درون خود شناخته می‌شود. این رصدخانه در بالای تپه‌های پارک قرار گرفته است. یخش شمالی این تپه‌ها نیز مکانی بسیار عالی برای تماشای مناظر شهر لندن محسوب می‌شوند. در پایین این تپه‌ها نیز یک زمین بازی با تم حیات وحش دریایی و موزه ملی دریایی قرار دارند. حیوانات زیادی در این پارک زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به آهوی قرمز و گوزن زرد اشاره کرد.

6. پارک هاید

Hyde Park

Hyde Park

پارک هاید در میان کاخ باکینگهام و کاخ کنسینگتون واقع شده است؛ در مجاورت پارک هاید نیز باغ‌های کنسینگتون قرار دارند. برجسته‌ترین ویژگی پارک هاید نیز یک دریاچه 40 هکتاری به نام سرپنتین است. در این دریاچه، یک باشگاه شنا وجود دارد که هر ساله و در روز کریسمس، مسابقات شنا در آن برگزار می‌شود. مساحت پارک هاید حدود 350 هکتار است که شامل چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در درون درختان، باغ‌ها و سواحل دریاچه است. علاوه بر این، در این پارک چندین ساختمان، یادبود و فواره به سبک ویکتوریایی وجود دارند.

7. پارک هالند

Holland Park

Holland Park

پارک هالند حدود 54 هکتار مساحت دارد. این پارک درست در سمت غرب باغ‌های کنسینگتون واقع شده است. نام پارک هالند برگرفته از یک عمارت قرن هفدهمی بوده است که قبلا در درون اعماق جنگل وجود داشته است. در طی جنگ جهانی دوم، بخش اعظمی از این عمارت نابوده شده است و تنها بخش‌هایی از آن حفظ شده‌اند که شامل یک تراس است که برای کنسرت‌های فضای باز و اجراهای تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پربازدیدترین مناطق پارک هالند، باغ کیوتو است که در آن، درختان گیلاس و افرای ژاپنی زیادی به چشم می‌خورند. علاوه بر این، در این باغ، یک آبشار، طاووس‌های زیاد و یک حوضچه آب با یک پل کوچک نیز وجود دارد.

8. پارک ویکتوریا

Victoria Park

Victoria Park

پارک ویکتوریا در شرق شهر لندن و در کنار کانال هرتفورد یونیون قرار دارد و فاصله آن با پارک المپیک ملکه الیزابت تنها چند بلوک ساختمانی است. این پارک حدود 210 هکتار مساحت دارد و در قسمت شرقی آن، گردشگران و مسافران می‌توانند از فعالیت‌ها و امکانات ورزشی مختلفی همچون زمین کریکت، زمین فوتبال، زمین تنیس و مسیر پیاده‌روی بهره ببرند. امکانات زیادی نیز برای خانواده‌ها همچون یک زمین بازی، یک محل اسکیت‌سواری و یک دریاچه قایق‌سواری در پارک ویکتوریا وجود دارند. باغ سنتی اولد انگلیش نیز در شمال دریاچه قرار گرفته است. در سمت غرب پارک ویکتوریا نیز یک دریاچه وجود دارد که در آنجا می‌توان قایق‌های بزرگ را اجاره کرد.

9. پارک المپیک ملکه الیزابت

پارک المپیک ملکه الیزابت برای بازی‌های المپیک سال 2012 میلادی و در شرق لندن ساخته شده است. این پارک، یک مکان تماشایی و خارق‌العاده است. برجسته‌ترین و نمادین‌ترین بخش این پارک نیز آرسلورمیتال اربیت است. این سرسره تونلی حدود 115 متر ارتفاع دارد و در بالای آن، گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای نمایی 360 درجه از شهر لندن بنشینند. این سرسره حدود 178 متر طول دارد و سرعت آن به حدود 20 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در میان راه نیز پیچ‌های زیادی وجود دارند. این سرسره، طولانی‌ترین سرسره تونلی جهان به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان