۱۰ فیلم مورد انتظار سال ۲۰۲۲ به کارگردانی زنان

در ادامه همراه با ما باشید تا ۱۰ فیلم مورد انتظار سال ۲۰۲۲ به کارگردانی زنان را به شما معرفی کنیم.

10 فیلم مورد انتظار سال 2022 به کارگردانی زنان

در سال گذشته میلادی، فیلم‌های بسیار خوبی توسط کارگردانان زن ساخته شده‌اند. جین کمپیون (Jane Campion)، کارگردانی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) را در دست داشته بود و توانست تا جایزه بهترین کارگردان را در مراسم اسکار 2022 بدست بیاورد.

در ادامه همراه با ما باشید تا 10 فیلم مورد انتظار سال 2022 به کارگردانی زنان را به شما معرفی کنیم.

10. فیلم تازه

Fresh - March 4th

Fresh – March 4th

فیلم تازه (Fresh) با بازی سباستین استن (Sebastian Stan) و دیزی ادگار جونز (Daisy Edgar-Jones) در نقش‌های اصلی است. این فیلم، در ماه ژانویه سال جاری میلادی در جشنواره ساندنس به اکران درآمد و در تاریخ 4 مارس نیز روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم هیجان‌انگیز، اولین تجربه کارگردانی میمی کیو (Mimi Cave) است. فیلم «تازه»، داستان زندگی عاشقانه شخصی به نام نوآ را دنبال می‌کند که از قرارهای آنلاین خسته شده و به دنبال یک رابطه جدی و جدید است. با این حال، او با شخصی به نام استیو آشنا می‌شود اما در ادامه،‌ رازهای مخوفی در مورد او کشف می‌کند.

9. انیمیشن قرمز شدن

Turning Red - March 11th

Turning Red – March 11th

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) جدیدترین انیمیشن از استودیوی برجسته پیکسار به شمار می‌رود. کارگردانی این انیمیشن را دومی شی (Domee Shi) در دست داشته است که قبلا، کارگردانی انیمیشن کوتاه و برنده جایزه اسکار بائو (Bao) را برعهده داشته است. اتفاقات این انیمیشن در اوایل دهه 2000 میلادی رخ می‌دهد و بر محوریت یک دختر کانادایی-چینی جوان به نام میلین لی است که به هنگام استرس شدید یا هیجان بیش از حد، به یک پاندای قرمز بزرگ تبدیل می‌شود. دومی شی به همراه جولیا چو (Julia Cho) فیلم‌نامه این انیمیشن را قلم زده است.

8. فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

Where The Crawdads Sing - July 22nd

Where The Crawdads Sing – July 22nd

فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where The Crawdads Sing) اقتباسی از رمان پرفروشی به همین نام نوشته دلیا اوونز (Delia Owens) است. این فیلم را اولیویا نیومن (Olivia Newman) کارگردانی خواهد کرد. نقش اصلی این فیلم را نیز دیزی ادگار جونز به تصویر خواهد کشید و اتفاقات آن نیز در دهه پنجاه و شصت میلادی رخ خواهند داد. این فیلم در تاریخ 22 ژوئیه روی پرده سینماها اکران می‌شود.

7. فیلم پادشاه زن

The Woman King - September 16th

The Woman King – September 16th

فیلم پادشاه زن (The Woman King)، یک فیلم تاریخی و حماسی به کارگردانی جینا پرینس بایتوود (Gina Prince-Bythewood) است. این کارگردان اخیرا فیلم اکشن و جذاب نگهبان کهن (The Old Guard) را ساخته است. این فیلم حماسی و تاریخی قرار است همانند دیگر آثار این ژانر، بخشی از تاریخ را به تصویر بکشد. این فیلم قرار است به زنان جنگجویی بپردازد که به نام داهومی آمازون شناخته می‌شدند و پادشاهی آنان داهومی نام داشته است که امروزه کشور بنین نام دارد. نقش اصلی این فیلم را وایولا دیویس (Viola Davis) به تصویر خواهد کشید. این فیلم در تاریخ 16 سپتامبر اکران می‌شود.

6. فیلم نگران نباش عزیزم

Don't Worry Darling - September 23rd

Don’t Worry Darling – September 23rd

فیلم نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling) برای اکران در تاریخ 23 سپتامبر سال 2022 میلادی برنامه‌ریزی شده است. کارگردانی این فیلم هیجان‌انگیز و روانشناختی را بازیگر و کارگردان اولیویا وایلد (Olivia Wilde) در دست دارد. فلورنس پیو (Florence Pugh) و هری استایلز (Harry Styles) نقش‌های اصلی این فیلم را به تصویر خواهند کشید.

5. فیلم شعبده‌بازی 2

Hocus Pocus 2 - Fall 2022

Hocus Pocus 2 – Fall 2022

فیلم شعبده‌بازی 2 (Hocus Pocus 2) یک دنباله بسیار مورد انتظار است که قرار است در هالووین سال جاری میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه شود. کارگردانی این فیلم را ان فلچر (Anne Fletcher)‌ در دست داشته است. اولین فیلم «شعبده‌بازی» توانست در سال 1993 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و توانسته بود تا به یک فیلم برجسته تبدیل شود و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در فیلم «شعبده‌بازی 2»، بت میدلر (Bette Midler)، سارا جسیکا پارکر (Sarah Jessica Parker) و کتی ناجیمی (Kathy Najimy) بار دیگر نقش‌های خود را به عنوان خواهران ساندرسون بازآفرینی خواهند کرد.

4. انیمیشن افسون‌شده

Spellbound - November 11th

Spellbound – November 11th

انیمیشن افسون‌شده (Spellbound) قرار است در سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش شود. این انیمیشن سینمایی توسط کمپانی پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس ساخته شده است. کارگردانی انیمیشن «افسون‌شده» را ویکی جنسون (Vicky Jenson) در دست داشته است که کارگردانی انیمیشن‌های برجسته‌ای همچون انیمیشن شرک (Shrek) را برعهده داشته است. انیمیشن «افسون‌شده»، یک اثر کمدی و ماجراجویی است که داستان یک نوجوان به نام ایلیان را دنبال می‌کند که بسیار مصمم است تا از قدرت‌های جادویی خود استفاده کند. او در حال به بلوغ رسیدن است و سعی دارد تا در قلمرویی که توسط نیروهای مخالف در بین آن تفرقه افتاده است، از خانواده‌اش محافظت کند. این انیمیشن در تاریخ 11 نوامبر سال 2022 اکران خواهد شد.

3. فیلم من می‌خواهم با کسی برقصم

I Wanna Dance With Somebody - December 23rd

I Wanna Dance With Somebody – December 23rd

فیلم من می‌خواهم با کسی برقصم (I Wanna Dance With Somebody) فیلم بیوگرافی ویتنی هیوستون (Whitney Houston) است. این فیلم قرار است در 23 دسامبر سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شود. نقش ویتنی هیوستون را در این فیلم نائومی اکی (Naomi Ackie) به تصویر خواهد کشید. کارگردانی این اثر را کسی لیمونز (Kasi Lemmons) در دست خواهد داشت و زندگی ویتنی هیوستون از ابتدای زندگی‌اش تا تبدیل شدنش به یک ستاره برجسته را بررسی خواهد کرد.

2. فیلم رزالین

Rosaline - TBD 2022

Rosaline – TBD 2022

فیلم رزالین (Rosaline) قرار است در سال جاری میلادی روی سرویس‌های آنلاین دیزنی پلاس و هولو عرضه شود. این فیلم، یک اثر کمدی و عاشقانه به کارگردانی کارن مین (Karen Maine) خواهد بود. فیلم‌های بسیار زیادی بر اساس آثار نوشته شده توسط شکسپیر ساخته شده‌اند اما فیلم «رزالین»، یک اقتباس مستقیم از هیچ کدام از نمایش‌نامه‌های شکسپیر نخواهد بود. این فیلم در عوض یک بازآفرینی کمدی از داستان رومئو و ژولیت خواهد بود. نقش اصلی این فیلم را نیز کیتلین دیور (Kaitlyn Dever) بازی خواهد کرد.

1. فیلم امیلی

Emily - TBD 2022

Emily – TBD 2022

فیلم امیلی (Emily) یک فیلم بیوگرافی و درام است که زندگی یک نویسنده بریتانیایی به نام امیلی برونته را به تصویر خواهد کشید. این نویسنده بیشتر برای نوشتن رمانی به نام بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) شناخته می‌شود. کارگردانی و نویسندگی این فیلم را فرانسیس اوکانر (Frances O’Connor) در دست دارد. در فیلم «امیلی»، نقش اصلی را اما مک‌کی (Emma Mackey)‌ بازی خواهد کرد. فیلم «امیلی» قرار است جنبه‌های مختلف زندگی این نویسنده را پوشش بدهد، هر چند که زندگی او بسیار کوتاه بوده و او در اوایل سی سالگی از دنیا رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان