Eletre؛ اولین شاسی‌بلند لوتوس

لوتوس که در ۷۵ سال فعالیت خود، فقط ماشین‌های اسپرت کوچک ساخته با تصمیمی جسوارنه قصد دارد سری تازه‌ای از ماشین‌های الکتریکی عرضه کند و با شرکت‌هایی نظیر لامبورگینی و پورشه رقابت کند. سرمایه‌گذاری برای این برنامه بلندپروازانه توسط جیلی، خودروساز چینی تامین می‌شود که پنج سال پیش کنترل لوتوس را در اختیار گرفت.

Eletre؛ اولین شاسی‌بلند لوتوس

لوتوس، خودروساز اسپرت انگلیسی اولین مدل شاسی‌بلند خود را رونمایی کرد. لوتوس الترا (Eletre) موتور الکتریکی دارد و از سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

لوتوس که در 75 سال فعالیت خود، فقط ماشین‌های اسپرت کوچک ساخته با تصمیمی جسوارنه قصد دارد سری تازه‌ای از ماشین‌های الکتریکی عرضه کند و با شرکت‌هایی نظیر لامبورگینی و پورشه رقابت کند. سرمایه‌گذاری برای این برنامه بلندپروازانه توسط جیلی، خودروساز چینی تامین می‌شود که پنج سال پیش کنترل لوتوس را در اختیار گرفت.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر لوتوس الترا کمتر از سه ثانیه است

شتاب صفر تا 100 کیلومتر لوتوس الترا کمتر از سه ثانیه است

لوتوس می‌گوید اصولی که الترا براساس آن طراحی شده، با ماشین‌های اسپرت این کارخانه مشترک است. تمرکز اصلی بر کاهش مقاومت ماشین در برابر هوا بوده است. طراحان لوتوس تونل‌هایی در کنار ماشین ایجاد کرده‌اند تا حرکت هوا را در اطراف ماشین کنترل کند. سرتاسر پایین شیشه عقب یک بال متحرک است و با افزایش فشار هوا به پشت ماشین، چسبندگی الترا روی جاده بیشتر شود.

جثه ماشین هم‌اندازه شاسی‌بلند لامبورگینی است، اما ارتفاع کمتری دارد. مدیران لوتوس می‌گویند علاوه بر مدل‌های شاسی‌بلند، نزدیک‌ترین رقیب الترا، سدان الکتریکی پورشه به نام تایکان است. لوتوس می‌گوید قدرت ضعیف‌ترین مدل 600 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش کمتر از سه ثانیه است. الترا به گفته کارخانه با هر بار شارژ می‌تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر لوتوس الترا کمتر از سه ثانیه است

شتاب صفر تا 100 کیلومتر لوتوس الترا کمتر از سه ثانیه است

در طراحی اتاق ماشین، بر لوکس‌بودن و ارائه فن‌آوری‌های جدید تاکید شده است. دو نمایشگر باریک اطلاعات ضروری را برای راننده و سرنشین نمایش می‌دهد. بقیه اطلاعات در یک نمایشگر 15 اینچی نمایش داده می‌شود. برای سرنشینان عقب هم یک نمایشگر بزرگ گذاشته شده تا بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کنند.

الترا در کارخانه جدید لوتوس در شهر ووهان چین تولید می‌شود. قیمت ماشین اعلام نشده، اما مدیران کارخانه می‌گویند قیمت پایه آن حدود صد هزار پوند (130 هزار دلار) است.

Lotus Eletre

Lotus Eletre

لوتوس در دوسال آینده یک سدان و یک شاسی‌بلند کوچک‌تر الکتریکی هم به محصولاتش اضافه خواهد کرد. خودروساز انگلیسی در سال 2021، هزار و 500 دستگاه ماشین تولید کرد. این شرکت می‌گوید با سه مدل جدید می‌خواهد تولیدش را تا سال 2028 به صد هزار دستگاه در سال برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان