بهترین سریال‌‌ها بر اساس رویدادهای واقعی

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌ها بر اساس رویدادها و جنایت‌های واقعی را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال‌‌ها بر اساس رویدادهای واقعی

یکی از ژانرهای که بسیار مورد استقبال بینندگان قرار می‌گیرد، آثاری است که بر اساس جنایت‌های واقعی ساخته می‌شوند. این آثار دارای داستانی پیچیده و جالب‌توجه هستند. در سال‌های اخیر، سریال‌های بسیار خوبی پخش شده‌اند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌ها بر اساس رویدادها و جنایت‌های واقعی را به شما معرفی کنیم.

10. سریال چرنوبیل

Chernobyl (2019)

Chernobyl (2019)

سریال چرنوبیل (Chernobyl) رویدادهای رخ داده در سال 1986 میلادی در چرنوبیل را به تصویر می‌کشد. این فاجعه هسته‌ای در تاریخ 26 آوریل آن سال در جماهیر شوروی شروع شده بود و تعداد نامشخصی از کارگران این نیروگاه هسته‌ای و همچنین چندین آتشنشان نیز دچار آسیب‌های شدیدی ناشی از رادیواکتیو پس از انفجار شده بودند. این سریال، داستان ناگفته قهرمانانی را روایت می‌کنند که سعی داشتند تا جلوی این فاجعه عظیم را بگیرند. سریال «چرنوبیل» در سال 2019 میلادی پخش شده بود.

9. سریال شکارچی ذهن

Mindhunter (2017-2019)

Mindhunter (2017-2019)

سریال شکارچی ذهن (Mindhunter) در طی دو فصل از سال 2017 تا 2019 میلادی پخش شده است. این سریال، یک اثر هیجان‌انگیز و دلهره‌آور است که به بررسی برخی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی آمریکا می‌پردازد. ساخت این سریال را دیوید فینچر (David Fincher) برای سرویس نتفلیکس در دست داشته است. نقش‌های اصلی سریال «شکارچی ذهن» را جاناتان گراف (Jonathan Groff) و هولت مک‌کالانی (Holt McCallany) بازی می‌کنند.

8. سریال نام مستعار گریس

Alias Grace (2017)

Alias Grace (2017)

سریال نام مستعار گریس (Alias Grace) یک داستان فراموش‌شده از قرن نوزدهم میلادی در کانادا را روایت می‌کند. اتفاقات این سریال الهام گرفته شده از داستان زندگی واقعی گریس مارکس است که در این سریال، نقش او را سارا گیدون (Sarah Gadon) بازی می‌کند. این شخص متهم به کشتن رئیس و مدیر خود شده است اما پس از اینکه به زندان می‌رود، ادعا می‌کند که هیچ خاطره‌ای از انجام این جنایت ندارد.

7. سریال دس

Des (2020)

Des (2020)

سریال دس (Des) داستان یک قاتل سریالی بریتانیایی به نام دنیس نیلسن را به تصویر می‌کشد. نقش این قاتل سریالی را دیوید تنت (David Tennant) بازی می‌کند. این سریال، سه قسمت بیشتر ندارد و داستان آن از شروع دستگیری این قاتل سریالی تا پیدا کردن جسد قربانیان وی نشان داده می‌شود. دنیس نیلسن یکی از مخوف‌ترین قاتلین سریالی در بریتانیا بوده است و حدود 15 نفر را به قتل رسانده است. این سریال، بر اساس رمانی نوشته شده است. سریال «دس» در سال 2020 میلادی پخش شده است.

6. سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند

When They See Us (2019)

When They See Us (2019)

سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (When They See Us) یک سریال برجسته است که به بررسی دستگیری و محکومیت اشتباهی گروهی از نوجوانان آفریقایی-آمریکایی و لاتین می‌پردازد که به دنبال یک پرونده، به طور اشتباه برای 10 سال در زندان به سر برده بودند. این سریال، به بررسی نژادپرستی در سیستم قضایی،‌ پلیس و رسانه‌های آمریکا می‌پردازد. کل این سریال به کارگردانی آوا دوورنی (Ava DuVernay) است و در سال 2019 میلادی پخش شده است.

5. سریال دکتر مرگ

Dr. Death (2021)

Dr. Death (2021)

سریال دکتر مرگ (Dr. Death) بر اساس یک پادکست بسیار مشهوری به همین نام است که داستان‌های واقعی و شوکه‌کننده دکتر کریستوفر دانچ را به تصویر می‌کشد. او یک جراح مغز و اعصاب است که متهم به معلول کردن 33 بیمار و کشتن دو نفر است. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به الک بالدوین (Alec Baldwin) و کریستین اسلیتر (Christian Slater) اشاره کرد. آن‌ها نقش دکترهایی را بازی می‌کنند که در همان بیمارستان فعالیت داشته‌اند. آن‌ها پس از چندین مورد، متوجه داستان می‌شوند و سعی دارند تا جلوی این دکتر را بگیرند.

4. سریال من شب هستم

I am the Night (2019)

I am the Night (2019)

سریال من شب هستم (I am the Night) بر محوریت یکی از مخوف‌ترین پرونده‌های قتل حل‌نشده است. این سریال به بررسی پرونده قاتل دالیای سیاه می‌پردازد، پرونده‌ای که هیچ گاه قاتل آن دستگیر نشده است؛ هر چند، نظریه‌ها و متهمان بسیاری در این پرونده وجود داشته‌اند و سریال نیز به همین موضوع می‌پردازد. کارگردانی این سریال را پتی جنکینز (Patty Jenkins) در دست داشته است و نقش اصلی را نیز کریس پاین (Chris Pine) بازی می‌کند. او نقش یک خبرنگار را بازی می‌کند که جستجوهایش، او را به متهم اصلی این پرونده رسانده است.

3. سریال مردم دربرابر او جی سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی

The People v. O.J Simpson: American Crime Story (2016)

The People v. O.J Simpson: American Crime Story (2016)

سریال مردم دربرابر او جی سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی (The People v. O.J Simpson: American Crime Story) در سال 2016 میلادی از شبکه اف ایکس پخش شد و توانست تا بار دیگر، جانی تازه به این ژانر بدهد. این سریال، همانطور که از نامش پیدا است، داستان دادگاهی را به تصویر می‌کشد که در آن، ستاره فوتبال او جی سیمپسون متهم به انجام دو فقره قتل است. از جمله بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند می‌توان به سارا پالسون (Sarah Paulson)، کوبا گودینگ جونیور (Cuba Gooding Jr)، استرلینک کی براون (Sterling K Brown) و جان تراولتا (John Travolta) اشاره کرد.

2. سریال فرار به دانمورا

Escape at Dannemora (2018)

Escape at Dannemora (2018)

سریال فرار به دانمورا (Escape at Dannemora) با بازی بنیسیو دل تورو (Benicio del Toro)، پل دینو (Paul Dano) و پاتریشیا آرکوت (Patricia Arquette) در نقش‌های اصلی است. کل قسمت‌های این سریال هیجان‌انگیز و جذاب را بن استیلر (Ben Stiller) کارگردانی کرده است. این سریال، داستان فرار کردن دو زندانی به نام‌های ریچارد مت و دیوید سوییت را به تصویر می‌کشد که به کمک یکی از کارمندان زندان به نام جویس میشل، موفق به فرار از یک زندان شده‌اند. این سریال در سال 2018 میلادی پخش شده است.

1. سریال باورنکردنی

Unbelievable (2019)

Unbelievable (2019)

سریال باورنکردنی (Unbelievable) در سال 2019 میلادی پخش شده است. نقش‌های اصلی این سریال را تونی کولت (Toni Collette) و مریت ویور (Merritt Weaver) به تصویر می‌کشد. آن‌ها نقش دو کاراگاه برجسته را بازی می‌کنند که بسیار مصمم هستند تا یک متجاوز را دستگیر کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان