بهترین فیلم‌های کمدی جیم کری

جیم کری (Jim Carrey) از جمله بازیگران برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود؛ سبک متمایز کمدی او و همچنین استعدادش در بازیگری، او را به یک بازیگر بزرگ تبدیل کرده است که علاوه بر تحسین منتقدان، بینندگان را نیز به خود جلب کرده است

بهترین فیلم‌های کمدی جیم کری

جیم کری (Jim Carrey) از جمله بازیگران برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود؛ سبک متمایز کمدی او و همچنین استعدادش در بازیگری، او را به یک بازیگر بزرگ تبدیل کرده است که علاوه بر تحسین منتقدان، بینندگان را نیز به خود جلب کرده است. جیم کری برای بیش از چهار دهه است که در حال بازیگری است و حالا او به بازنشستگی خود اشاره کرده است. در همین راستا، به معرفی بهترین فیلم‌های کمدی جیم کری می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. فیلم چگونه گرینچ کریسمس را دزدید

The Grinch in 'How The Grinch Stole Christmas' (2000)

The Grinch in ‘How The Grinch Stole Christmas’ (2000)

فیلم چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (How The Grinch Stole Christmas) محصول سال 2000 میلادی است؛ این اثر، داستان آشنای دکتر سیوس را به تصویر می‌کشد که سعی دارد تا تعطیلات کریسمس را برای ساکنین یک شهر محلی خراب کند. این فیلم را ران هاوارد (Ron Howard) کارگردانی کرده و جیم کری نیز نقش گرینچ را به تصویر کشیده است. با وجود گریم‌های سنگینی که روی صورت وی وجود داشته، جیم کری همچنان موفق شده تا یک نقش‌آفریینی جذاب از خودش به جای بگذارد؛ صحبت‌های خنده‌دار و همچنین سبک کمدی فیزیکی جیم کری، جذابیت این اثر را دو چندان کرده است.

9. فیلم من، خودم و آیرین

Charlie Baileygates / Hank Evans in 'Me, Myself & Irene' (2000)

Charlie Baileygates / Hank Evans in ‘Me, Myself & Irene’ (2000)

فیلم من، خودم و آیرین (Me, Myself & Irene)، اثری دیگر از جیم کری به شمار می‌رود؛ او در این فیلم نقش چارلی را بازی می‌کند که یک نیروی پلیس رود آیلند است که همیشه اجازه داده تا دیگری از او بهره ببرند. با این حال، او به اندازه کافی کشیده است و همین باعث می‌شود تا یک شخصیت در درون او به نام هنک شکل بگیرد. تغییر شخصیت جیم کری بین چارلی دوست‌داشتنی و هنک خنده‌دار و شرور، به خودی خود بسیار خنده‌دار و جذاب است. جیم کری به خوبی توانسته تا این دو نقش را در کنار یکدیگر به نمایش در بیاورد.

8. فیلم بتمن تاابد

The Riddler in 'Batman Forever' (1995)

The Riddler in ‘Batman Forever’ (1995)

در فیلم بتمن تاابد (Batman Forever)، جیم کری نقش یکی از شروران شهر گاتهام به نام ریدلر را بازی می‌کند که یکی از دشمنان بتمن به شمار می‌رود. کارگردانی این فیلم را جوئل شوماخر (Joel Schumacher) در دست داشته است و او با استفاده از استعداد جیم کری توانسته تا شوخ‌طبعی را وارد فرنچایز بتمن بکند. با توجه به نقش‌آفرینی جیم کری و همچنین لباسی که او در این فیلم بر تن دارد، مشخص نیست که او یک جنایتکار باهوش است یا فقط یک فرد عجیب و غریب است.

7. فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت

Count Olaf in 'Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events' (2004)

Count Olaf in ‘Lemony Snicket’s A Series Of Unfortunate Events’ (2004)

فیلم سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت (Lemony Snicket’s A Series Of Unfortunate Events) محصول سال 2004 میلادی است. در این فیلم، جیم کری نقش کاونت اولاف را بازی می‌کند که تمام تلاش خود را می‌کند تا هر طور که شده، میراث بچه‌های آشنایان خود را بدست بیاورد. در این فیلم،‌ جیم کری بیشتر سبک نقش‌آفرینی خاص خودش را ادامه داده است و توجه زیادی نسبت به منابع داستانی نداشته است. با این حال، این جیم کری بوده که با نقش‌آفرینی تماشایی خود،‌ این فیلم را به یک اثر برجسته تبدیل کرده است.

6. فیلم پسر کابلی

Chip Douglas in 'The Cable Guy' (1996)

Chip Douglas in ‘The Cable Guy’ (1996)

فیلم پسر کابلی (The Cable Guy) محصول سال 1996 میلادی است. این اثر دارای یک درون مایه طنز تلخ است اما جیم کری با نقش‌آفرینی خود توانسته تا این اثر را به یک فیلم برجسته و درخشان تبدیل کند. نقش‌آفرینی جیم کری در این فیلم چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود اما باید گفت که بازی او فراتر از زمانه خودش بوده است.

5. فیلم سونیک خارپشت

Dr. Robotnik in 'Sonic The Hedgehog' (2020)

Dr. Robotnik in ‘Sonic The Hedgehog’ (2020)

فیلم سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog) در سال 2020 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و اقتباسی سینمایی بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام است و یک اثر جذاب و شگفت‌انگیز برای مخاطبان به شمار می‌رود. در این فیلم، جیم کری نقش دکتر ایوو رباتنیک ملقب به اگمن را بازی می‌کند. با اینکه در سال‌های اخیر، آثار کمتری از جیم کری روی پرده سینماها اکران شده‌اند اما فیلم «سونیک خارپشت»، بار دیگر همان جیم کری سابق با همان شور و اشتیاق را به بینندگان نشان داده است.

4. فیلم دروغگو دروغگو

Fletcher Reede in 'Liar Liar' (1997)

Fletcher Reede in ‘Liar Liar’ (1997)

در فیلم دروغگو دروغگو (Liar Liar)، پسر یک وکیل دروغگو در روز تولدش آرزو می‌کند که پدرش نتواند دروغ بگوید و همین باعث می‌شود تا این وکیل دغلباز و دروغگو در تمام روز، قادر به دروغ گفتن نباشد. با اینکه داستان فیلم جالب به نظر می‌رسد اما اگر جیم کری نقش اصلی فیلم را بازی نمی‌کرده، مطمئنا اثری جالب نمی‌بوده است. جیم کری در این فیلم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را به اجرا گذاشته است که با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان روبه‌رو شده بود.

3. فیلم احمق و احمق‌تر

Lloyd Christmas in 'Dumb And Dumber' (1994)

Lloyd Christmas in ‘Dumb And Dumber’ (1994)

فیلم احمق و احمق‌تر (Dumb And Dumber) باعث شد تا بسیاری از بینندگان عاشق جیم کری شوند. حماقت‌ها و طنزهای کاراکتر للوید کریسمس با بازی جیم کری در فیلم «احمق و احمق‌تر» باعث لبخند بینندگان بسیار زیادی شده است. علاوه بر این، جذابیت نقش‌آفرینی جیم کری در این فیلم در کنار جف دنیلز (Jeff Daniels) نیز دو چندان شده است. نقش‌آفرینی جیم کری در این فیلم از جمله آثار ماندگار وی به شمار می‌رود. فیلم «احمق و احمق‌تر» محصول سال 1994 میلادی است.

2. فیلم ماسک

Stanley Ipkiss / The Mask in 'The Mask' (1994)

Stanley Ipkiss / The Mask in ‘The Mask’ (1994)

در همان سال 1994 میلادی، فیلم ماسک (The Mask) نیز روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، بسیار تماشایی و جالب‌توجه است و باید گفت که جیم کری برای این نقش ساخته شده است و احتمالا هیچ کس دیگر نمی‌توانند همانند وی، این نقش را به تصویر بکشد. در کنار انیمیشن‌سازی و جلوه‌های ویژه، فیلم «ماسک» به یک اثر برجسته تبدیل شده است که در آن، جیم کری یکی از بهترین نقش‌آفرینی خود را به اجرا در می‌آورد.

1. فیلم‌های ایس ونچورا

Ace Ventura in The 'Ace Ventura' Films (1994-1995)

Ace Ventura in The ‘Ace Ventura’ Films (1994-1995)

فیلم‌های ایس ونچورا (Ace Ventura) محصول سال 1994 و 1995 میلادی هستند. نقش‌آفرینی جیم کری در این دو فیلم، بهترین نقش‌آفرینی کمدی او به شمار می‌روند. ایس ونچورا، اولین و تنها کاراگاه متخصص در زمینه حیوانات گمشده است؛ جیم کری توانسته تا این نقش را به بهترین شیوه ممکن به نمایش در بیاورد و تمام جنبه‌های کمدی را در آن ایجاد کند. همه چیز در مورد شخصیت ایس، از موها و لباس‌ها تا نحوه قدم زدن او، خنده‌دار و جالب‌توجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان