رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد:

عوارض شهرداری هدایت کننده و فراگیر باشد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که تعرفه نباید به اقشار آسیب‌پذیر فشار مالی وارد کند، گفت: عوارض باید جنبه هدایت کننده و فراگیر داشته باشد.

عوارض شهرداری هدایت کننده و فراگیر باشد

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحیدرضا خباززاده در حاشیه جلسه فوق العاده بررسی و تصویب تعرفه عوارض سال 96 شهرداری یزد که با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد،‌ با اشاره به این که شورای اسلامی شهر یزد بررسی تعرفه عوارض سال آینده را در دستور کارجدی خود قرار داده است، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با استفاده از نظر کارشناسی مشاوران و کارشناسان مالی در پنج جلسه متوالی نسبت به تصویب تعرفه عوارض 96 اقدام کرده است.

وی با بیان این که عوارض باید جنبه هدایت کننده و فراگیر داشته باشد، گفت: تعرفه تعیین شده عوارض نباید مقداری تعیین شود که به اقشار آسیب پذیر جامعه ضربه‌ای وارد کند.

خباززاده با اشاره به ضرورت تعیین میزان تعرفه متناسب با توان مالی اقشار مختلف جامعه افزود: بیش از 9 درصد درآمد شهرداری یزد از پرداخت عوارض‌های سالانه تأمین می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در جلسات متعدد این کمیسیون مقرر شد که با تصویب مشوق‌های لازم برای پرداخت عوارض به صورت سه مشوق چهارماهه اقدام شود.

این مقام مسئول در مورد بحث تخفیف عوارض به منظور ترویج فرهنگ پرداخت به موقع عوارض و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای ساخت و سازهای استاندارد و قانونی، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده و مصوبه امروز شورای اسلامی شهر یزد تخفیف عوارض به ساختمان‌هایی با مساحت 400 متر مربع که نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام کنند انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان