بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی شبیه به فیلم The Batman

فیلم بتمن (The Batman) جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی و شخصیت بتمن به شمار می‌رود. کارگردانی این اثر را مت ریوز (Matt Reeves) در دست دارد

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی شبیه به فیلم The Batman

فیلم بتمن (The Batman) جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی و شخصیت بتمن به شمار می‌رود. کارگردانی این اثر را مت ریوز (Matt Reeves) در دست دارد. شخصیت بتمن، از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌های سینما به شمار می‌رود و این شخصیت، الهام‌بخش فیلم‌ها و داستان‌های زیادی در ژانر ابرقهرمانی بوده است. با اینکه بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی متعلق به دی‌سی یا مارول هستند اما با این وجود، آثار خوبی نیز خارج از این دو کمپانی وجود دارند. در ادامه همراه با باشید تا به شما بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی شبیه به فیلم «بتمن» را معرفی کنیم که متعلق به دی‌سی یا مارول نیستند.

7. فیلم فوق‌العاده

Super (2010)

Super (2010)

فیلم فوق‌العاده یا ابر (Super) دومین اثر ساخته شده توسط جیمز گان (James Gunn) به شمار می‌رود. جیمز گان برای ساخت فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) و سریال پیس‌میکر (Peacemaker) شناخته می‌شود. تاثیر این فیلم بر سریال «پیس‌میکر» کاملا مشخص است و شخصیت‌های اصلی این فیلم و سریال دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستند. از جمله بازیگرانی که در فیلم «فوق‌العاده» حضور دارند می‌توان به رین ویلسون (Rainn Wilson)، لیو تایلر (Liv Tyler) و الیوت پیج (Elliot Page) اشاره کرد.

6. فیلم برایت‌برن

Brightburn (2019)

Brightburn (2019)

فیلم برایت‌برن (Brightburn) در سال 2019 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این اثر را دیوید یاروفسکی (David Yarovesky) کارگردانی کرده است و الیزابت بنکس (Elizabeth Banks)، دیوید دنمن (David Denman) و جکسون ای دان (Jackson A. Dunn) در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. این اثر، به شخصیتی می‌پردازد که بسیار شبیه به سوپرمن است و در حقیقت، داستان خاستگاه سوپرمن به شمار می‌رود،‌ با این تفاوت که فیلم «برایت‌برن» به این موضوع می‌پردازد که اگر سوپرمن شخصیت شروری بود، چه اتفاقی رخ می‌داد. درون مایه تاریک و ترسناک این اثر سبب شده تا با بسیاری از آثار در این زمینه متفاوت باشد.

5. فیلم هنکاک

Hancock (2008)

Hancock (2008)

فیلم هنکاک (Hancock) محصول سال 2008 میلادی است. در این فیلم، ویل اسمیت (Will Smith)، شارلیز ترون (Charlize Theron) و جیسون بیتمن (Jason Bateman) نقش‌آفرینی می‌کنند و پیتر برگ (Peter Berg) عهده‌دار وظایف کارگردانی است. این فیلم نیز یک تقلید دیگر از داستان سوپرمن به شمار می‌رود. فیلم «هنکاک» داستان مردی خانه‌به‌دوش و معتاد به الکل را روایت می‌کند که قدرت‌های فرابشری دارد. او با جرم و جنایت مبارزه می‌کند اما بی‌توجهی آشکار او نسبت به خسارت‌های احتمالی، جان افرادی زیادی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

4. فیلم تاریخچه

Chronicle (2012)

Chronicle (2012)

جاش ترانک (Josh Trank) در سال 2012 میلادی، فیلم تاریخچه (Chronicle) را کارگردانی کرده است. در این فیلم، دین دیهان (Dane DeHaan)، الکس راسل (Alex Russel) و مایکل بی جردن (Michael B. Jordan) نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم «تاریخچه» با جسارت زیاد خود رویکردی تازه نسبت به ژانر ابرقهرمانی دارد. فیلم «تاریخچه»، داستان سه دانش‌آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که با دست زدن به شیء‌ای مرموز، قدرت‌های فرابشری بدست می‌آورند. تمام داستان این سه نفر از طریق دوربینی که در دست یکی از کاراکترهای اصلی است، روایت می‌شود.

3. فیلم آسیب‌ناپذیر

Unbreakable (2000)

Unbreakable (2000)

فیلم آسیب‌ناپذیر (Unbreakable) در سال 2000 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم ساخته ام نایت شیالامان (M. Night Shyamalan) است. نقش‌های اصلی فیلم «آسیب‌ناپذیر» را بروس ویلیس (Bruce Willis) و ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) بازی می‌کنند. این اثر، آن زرق و برق فیلم‌های ابرقهرمانی را ندارد و در حقیقت، یک درام آرام است که داستان زندگی مردی به ظاهر عادی را روایت می‌کند که به طور معجزه‌آسایی از یک تصادف قطار نجات پیدا می‌کند. با اینکه بقیه افراد همه مرده‌اند اما او حتی یک زخم کوچک نیز روی بدنش ندارد. کارگردان ام نایت شیالامان به جای پرداختن به مسائل مربوط به مبارزه با جرم و جنایت، بیشتر به توسعه شخصیت‌های اصلی پرداخته است و همین باعث شده تا این فیلم نسبت به دیگر آثار این ژانر بسیار متفاوت باشد. این فیلم، آغازگر یک سه‌گانه جالب و غیرمنتظره است. دو فیلم بعدی، فیلم شکافته (Split) و شیشه (Glass) هستند.

2. فیلم مرد تاریکی

Darkman (1990)

Darkman (1990)

فیلم مرد تاریکی (Darkman) را سم ریمی (Sam Raimi) کارگردانی کرده است. این فیلم که محصول سال 1990 میلادی است، با بازی لیام نیسون (Liam Neeson) و فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand) در نقش‌های اصلی است. در این فیلم، لیام نیسون نقش یک دانشمند باهوش را بازی می‌کند که در آستانه کشفی بزرگ در زمینه تکنولوژی پیوند پوست است. با این حال، برخورد او با گروهی از گنگسترها، مشکلاتی برای او ایجاد می‌کند و حالا او از توانایی تغییر چهره خودش استفاده می‌کند تا از آن‌ها انتقام بگیرد. فیلم «مرد تاریکی»، یک داستان کاملا اوریجینال دارد و به خوبی به اجرا در آمده است. با وجود اینکه فیلم «مرد تاریکی» یکی از آثار بسیار برجسته در این ژانر به شمار می‌رود اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و همانند یک گوهر پنهان در این ژانر محسوب می‌شود.

1. فیلم درد

Dredd (2012)

Dredd (2012)

فیلم درد (Dredd) در سال 2012 میلادی به کارگردانی پیت تراویس (Pete Travis) روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم، کارل اربن (Karl Urban)، اولیویا ترلبی (Olivia Thirlby) و لینا هدی (Lena Headey) نقش‌های اصلی را به تصویر می‌کشند. فیلم «درد»، اولین و تنها فیلم در این فهرست به شمار می‌رود که بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته شده است. البته، لازم به ذکر است که در دهه 90 میلادی نیز فیلمی بر همین اساس ساخته شده بود و در حقیقت، این فیلم، بازسازی فیلم قبلی به شمار می‌رود. در این فیلم، جاج‌ها یا قاضی‌ها، مسئول اجرای قانون در یک کلان‌شهر بزرگ به نام مگاسیتی وان هستند. آن‌ها علاوه بر اینکه قاضی هستند، مسئول اجرای حکم نیز به شمار می‌روند. یکی از این قاضی‌ها به نام درد به همراه همکار جدید خود به نام اندرسون، وظیفه یافته‌اند تا یک رئیس مافیای مواد مخدر در یک ساختمان بسیار بزرگ را محاکمه کنند. در فیلم «درد» می‌توان نیم نگاهی از یک جهان سایپربانک را مشاهده کرد که در آن، قانون و نظم از بین رفته است. با وجود داشتن ظاهری متفاوت، فیلم «درد» در مرکزیت خود شبیه به دیگر فیلم‌های همین فهرست است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر