آموزش ساخت بومرنگ زیبا و باکیفیت

شاید نام بومرگ را هنوز نشنیده اید و یا در صورت شنیدن، آشنایی کامل با آن ندارید. برای آشنایی با این وسیله و روش ساخت بومرنگ دعوت می کنیم تا همراه ما در این مطلب باشید.

آموزش ساخت بومرنگ زیبا و باکیفیت

بومرنگ چیست؟ بومرنگ نام یک بازی و وسیله ی کاربردی برای این بازی می باشد که هم سبک و هم سنگین آن ساخته شده از متریال های پلاستیک و چوب وجود دارد. این بازی به شکلی است که در صورت پرتاب شدن صحیح، مجددا به طرف دست های پرتاب کننده برگشت می یابد. اگر اهل این بازی هستید، حتما ساخت بومرنگ برایتان جالب است. برای آشنایی با روش درست کردن آن همراه آرگا باشید.

آموزش ساخت بومرنگ

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی

طریقه ساخت بومرنگ

این کار یعنی ساختن بومرنگ اصلا کار سختی نیست، البته نیازمند رعایت برخی اصول و دارا بودن حوصله و توجه است که در صورت در اختیار داشتن فقط تخته چوبی می توانید با استفاده از خلاقیت و هنر خود اقدام به درست کردن آن نمایید. همان طور که گفته شد دو نوع از بومرنگ وجود دارد که نوعی از آن پس از پرتاب نمودن باز گشته (که از متریال سبک مانند تخته چوب و … ساخته می گردد) و نوع دیگر پس از پرتاب نمودن, بازگشت نمی یابد زیرا از متریال سنگین ساخته شده و به منظور دفاع و شکار نیز در برخی مناطق دنیا به کار گرفته می شود. این وسیله به صورت آماده در بازار نیز موجود است.

 آموزش ساخت بومرنگ

وسایل لازم

  • قیچی
  • سمباده
  • تخته چوبی (5 – 6 میلی متر)
  • اره مویی
  • مقوا
  • مداد

روش درست کردن بومرنگ

متقارن بودن در فرم بومرنگ را در همین شروع کار اصل کار قرار دهید. برای این منظور می توانید اول تصویر نصف بومرنگ را بر روی مقوا رسم نموده و تا نمایید. از روی خطوط رسم شده هر دو تای کاغذ را برش بزنید؛ تا شکل متقارن بومرنگ شما به دست آید.

 ساختن بومرنگ به روشی ساده

آموزش درست کردن بومرنگ

این تصویر الگوی شما است، آن را بر روی تخته چوبی قرار داده و بر روی چوب رسم نمایید. الگوی بومرنگ را در کناره های تخته بگذارید تا کمتر برش خورده و کناره های صاف تخته را برای لبه های آن به کار ببرید. زیرا باید و بهتر است کناره های آن صاف باشد.

آموزش ساخت بومرنگ

حالا نوبت برش زدن گرداگرد بومرنگ بر روی تخته است، این کار را با استفاده از اره مویی می توانید انجام دهید. در نهایت هم محل برش خوردگی، همان کناره های بومرنگ را با استفاده از بومرنگ صاف و یکدست نمایید.

آموزش ساختن بومرنگ

 ساختن بومرنگ به روشی ساده

در ابتدا گفتیم که حتما بومرنگ را متقارن رسم کنید، اما ممکن است به دلایل مختلف این شرط رعایت نشده و تقارن در بومرنگ وجود نداشته باشد. در این صورت لبه «پشتی» و لبه «پیشانی» را تعیین نمایید. لازم است کناره پشتی در بخش پشت بازو (پشت کناره پیشانی) واقع شده، میزان زیادتری کم عرض می گردد. و لبه پیشانی جلوی پیشانی در جلوی بازو که به طرف باد حرکت می کند، دارای صافی و گردی بیشتری می باشد. با توجه به دست راست و یا دست چپ بودن می توانید لبه پشتی و یا لبه پیشانی را انتخاب نمایید. نکته ای که در این مورد باید بیان کرد این است که جهت چرخش بومرنگ های چپ دستی ها مانند چرخش عقربه های ساعت است و چرخش بومرنگ های دست راستی ها مخالف چرخش عقربه های ساعت می باشد.

آشنایی با درست کردن بومرنگ

زاویه سازی در کناره های بومرنگ را می توان بخش مهم درست کردن بومرنگ به شمار آورد، که پس از اتمام آن کار ساخت بومرنگ حدودا به پایان رسیده است.

در نهایت می توانید با حکاکی کردن بر روی آن بومرنگ خود را تزیین نمایید. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید آن را رنگ بزنید که در این صورت امکان دارد, مقداری سنگین می شود. همچنین می توانید با استفاده از روبان و …. آن را تزیین کنید.

 ساختن بومرنگ تزیین شده و کاربردی

در این مطلب شما علاقمندان را با شیوه ی ساخت بومرنگ را آموزش دادیم. که سعی کردیم روش شرح داده شده مختصر و مفید باشد. بازی و ورزش را با اختلاف های بسیار، در نهایت در یک مسیر حرکتی موازی دارند که سلامتی روحی و جسمی شما را تضمین می کنند. برای آشنایی با روش ساخت نیزه، ساخت ساعت آفتابی بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان