طرز تهیه شیر فندق نوشیدنی دلچسب و مقوی

در این مقاله با طرز تهیه یک معجون عالی و خوشمزه آشنا می شوید. معجون شیر فندق که هواداران زیادی دارد، یکی از معجون های پر خاصیت بوده که با طعم بی نظیر خود می تواند برای شما لذیذ باشد. در این بخش نیز آموزش ساخت آن را مطالعه می کنید.

طرز تهیه شیر فندق نوشیدنی دلچسب و مقوی

اگر طرفدار معجون های خوشمزه و پر خاصیت هستید، می توانیم معجون شیر فندق را به شما پیشنهاد کنیم. طرز تهیه این نوشیدنی عالی همچون تهیه شیک فندق و میلک شیک انجیر بسیار ساده است و به راحتی با داشتن مواد اولیه می توانید آن را در منزل تهیه کنید. از مهم ترین ترکیبات این معجون مقوی می توان به فندق اشاره کرد. شما می توانید با ترکیبات دلخواه دیگر مانند موز و … این معجون را خوشمزه تر کنید. در ادامه آموزش این معجون را مطالعه می کنید.

دستور ساخت شیر فندق

دستور ساخت این معجون بسیار ساده و شما می توانید در خانه آن را به راحتی تهیه کنید. همانطور که می دانید ترکیب شیر با دیگر مواد و میوه ها می تواند یک ترکیب جالب و خوشمزه باشد. اما اگر می خواهید طعمی متفاوت و خاص را تجربه کنید، باید معجون فندق را نیز تجربه کنید.

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • شیر: یک و نیم پیمانه
  • فندق: 1 پیمانه
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: یک بسته
  • دارچین: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیر فندق

طرز تهیه شیر فندق مقوی

برای آماده کردن این نوشیدنی خوش طعم باید شیر سالم و فندق تهیه کنید. ابتدا فندق ها را پوست کرده و در صورت کمبود وقت نیز می توانید فندق های پوست کنده خریداری کنید. فندق های پوست کنده شده را درون آسیاب ها قرار دهید و مخلوط کنید. به این مواد شیر اضافه کرده و به خوبی میکس کنید. در این مرحله می توانید برای طعم دار شدن کمی عسل نیز به موادتان اضافه کنید.

شیر فندق خانگی

در این مرحله از طرز تهیه شیر فندق باید مقداری بستنی وانیلی نیز به موادتان اضافه کنید. این مواد را به خوبی میکس کرده و درون لیوان دلخواه خود سرو کنید. برای تزئینات نیز می توانید از مقداری پودر دارچین استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید مقداری از پودر دارچین را نیز درون مواد میکس کنید. حتی در صورت نیاز می توانید دارچین را از مواد خود حذف کنید.

شما می توانید با استفاده از فندق معجون های سالم دیگری نیز تهیه کنید. اگر می خواهید معجونی مقوی و پر خاصیت داشته باشید، می توانید انواع مغزها را با فندق ترکیب کنید. گردو، پسته، بادام، خرما، کنجد، خامه، موز و عسل می تواند یک ترکیب استثنایی باشد. توجه داشته باشید برای تهیه این معجون نیاز به یک میکسر دارید.

مواد اولیه شیر فندق

خواص فندق

فندق یکی از خشکبارهای پر خاصیت بوده و شما می توانید انواع دسرها، کیک ها و نوشیدنی های خوش طعم را با استفاده از آن درست کنید. این ماده دارای انواعی از ویتامین ها بوده و می تواند یک میان وعده عالی برای کودکان و حتی بزرگسالان باشد. فسفر، آهن، پتاسیوم، زینک، فولات، ویتامین K، ویتامین ب 6، مس، منگنز، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین و … از انواع ارزش غذایی این فندق هستند.

این ماده غذایی برای درمان بیماری های سرطان نیز موثر است. این ماده شامل آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت قلب نیز بسیار مفید می باشد. شما از فندق برای کاهش التهابات نیز می توانید استفاده کنید. این ماده می تواند قند خون شما را نیز کنترل کند. ارزش این ماده غذایی در رژیم های سالم غذایی نیز نادیده گرفته نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان