نکات مهم برای سفر به هند + امنیت و قیمت تور

کشور هند یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر و گردشگری است. طبیعت غنی، فرهنگ‌های مختلف هندوها، جشن‌های متنوع، غذاهای پر از ادویه و خیلی جذابیت‌های دیگری هستند که رفتن به این کشور را لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند

نکات مهم برای سفر به هند + امنیت و قیمت تور

کشور هند یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر و گردشگری است. طبیعت غنی، فرهنگ‌های مختلف هندوها، جشن‌های متنوع، غذاهای پر از ادویه و خیلی جذابیت‌های دیگری هستند که رفتن به این کشور را لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند. اما در نهایت، نکات مهم برای سفر به هند از مواردی هستند که حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید و پیش از سفر به این کشور و همچنین حین سفر، آن‌ها را رعایت کنید تا سفرتان را به خاطره‌ای دلنشین تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

جالب است بدانید که کشور هند، برای ایرانی‌ها هم جذابیت‌های فراوانی دارد و تعداد قابل توجهی گردشگر ایرانی به مقصد هند سفر می‌کنند.

نکات مهم گردشگری برای سفر به هند

کشور هند به‌دلیل وسعتی که دارد، از لحاظ جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی است و دیدنی‌های فراوانی در آن وجود دارند که بازدید از این جاذبه‌ها تجربه‌ای متفاوت را برای گردشگران به وجود می‌آورد، اما نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه داشت، زمان است! جاذبه‌های هند بسیار فروان هستند، به همین‌خاطر اگر تصمیم داشته باشید که از همه آن‌ها دیدن کنید، قطعا زمان کم می‌آورید و حتی با برنامه‌های فشرده هم نمی‌توانید از همه جاذبه‌های کشور هند بازدید کنید. در نتیجه باید گفت که برنامه‌ریزی یکی از نکات بسیار مهم برای سفر به هند است.

 

تور هند و برنامه ریزی های مربوطه

اگر قصد خرید تور هند را دارید و می‌خواهید با تور از جاذبه‌های این کشور بازدید کنید، حتما بهتر است که پیش‌تر، از برنامه‌های تور آگاه شوید.قیمت تورهای هند بسته به تعداد روزهای اقامت شما متفاوت هستند. معمولا بهترین گزینه‌ای که می‌توانید از آن به‌عنوان یک نکته مهم برای سفر به هند یاد کنید، این است که شهرهای دهلی، جیپور و آگرا، سه رأس طلایی و مهم گردش در هند هستند و بهتر است سعی کنید بازدید از جاذبه‌های آن‌ها را در برنامه خود بگنجانید. در سفرهای بعدی می‌توانید از بمبئی و جاهای دیگر هم دیدن کنید و برای آن‌ها هم برنامه‌ریزی داشته باشید.

عکسی از تاج محل در هند

عکسی از تاج محل در هند

 

چه فصلی را برای سفر به هند انتخاب کنیم؟

با توجه به آب و هوایی که کشور هند دارد، پیشنهاد می‌کنیم که سفر خود را بین ماه‌های نوامبر یا اکتبر تا مارس (تقریبا از اواسط مهر تا اواسط فروردین) برنامه‌ریزی کنید. گرمای هوای کشور هند بسیار آزاردهنده است، به همین دلیل، ماه‌های خنک‌تر را پیشنهاد می‌کنیم. توجه به فصل مناسب برای سفر به هند از نکات مهم سفر به هند است، پس بهتر است با انواع آب و هوای این منطقه آشنا شوید:

  • آب و هوای گرم و خشک: بین ماه‌های مارس تا مه (تقریبا از اواسط اسفند تا اواسط خرداد)
  • آب و هوای سرد و خشک: بین ماه‌های دسامبر تا فوریه (تقریبا از اواسط آذر تا اواسط اسفند)
  • آب و هوای معتدل: بین ماه‌های اکتبر و نوامبر (تقریبا از اواسط مهر تا اواسط آذر)
  • آب و هوای بارانی: بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (تقریبا از اواسط خرداد تا اواسط مهر)

برای سفر به هند چه وسایلی مورد نیاز است؟

چون برخی از شهرها و مناطق کشور هند در زمینه بهداشت خیلی استاندارد نیستند، علاوه بر وسایلی که معمولا در سفرها همراهتان هستند، حتما باید لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی، ضدعفونی‌کننده‌های دست، انواع کرم و غیره را همراه داشته باشید. موارد دیگری مانند شارژر، کرم‌های ضد حشرات و لباس مناسب هم بهتر است با خود ببرید.

چه واکسن‌هایی برای سفر به هند بزنیم؟

علاوه بر واکسن کرونا و پیروی از شرایط سفر به هند که برای پیشگیری از کرونا مطرح شده، به صورت کلی و به توصیه سازمان بهداشت جهانی، باید پیش از سفر به هند، واکسن‌های مورد نیازی چون: تب زرد، تیفوس، هپاتیت A و هپاتیت B، کزاز، سرخک، اوریون و سرخجه را بزنید و سپس اقدام به سفر کنید.

تهیه سیم کارت برای سفر به هند چگونه است؟

برای اینکه ارتباط خود را با اینترنت و غیره داشته باشید، باید سیم کارت‌های محلی هند را تهیه کنید. این سیم کارت‌ها را باید از جاهای معتبری خریداری کنید که قابل اعتماد باشند. این نکته را از یاد نبرید که به دلیل زیرساخت‌های نامناسب، ممکن است همه سیم کارت‌ها در هر نقطه از کشور هند آنتن ندهند و پاسخگویی خوبی نداشته باشند.

شرایط ویزا برای سفر به هند چگونه است؟

برای سفر به هند لازم است حتما ویزا دریافت کنید. گرفتن ویزا برای سفر به هند، کار دشواری نیست، شما به دو صورت آنلاین و حضوری می‌توانید ویزای خود را بگیرید و سپس سفر خود را آغاز کنید. گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک دیگر مورد نیاز برای گرفتن ویزا به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی (باید 7 ماه اعتبار از آن باقی مانده باشد)
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی
  • اصل و کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • بلیط هواپیما برای سفر به هند

 

امنیت در هند چگونه است؟

در هند نه خبری از جنگ است نه اتفاقات غیرمترقبه و سال‌هاست مسافران به هند رفت و آمد دارند. پس از نظر امنیت خطر خاصی شما را تهدید نمی‌کند. امّا از آنجایی که هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهاست، معمولا در اکثر شهرها و مناطق مختلف آن با انبوهی از مردم مواجه می‌شوید و در این شرایط است که باید مراقبت بیشتری از اموال و دارایی‌های خود مثل کیف پول، موبایل و غیره داشته باشید.

  • از نکات مهمی که در رابطه با امنیت در سفر به هند می‌توان به آن اشاره کرد، این است که همه پول‌های نقد خود را در یک جیب یا در یک چمدان نگذارید و آن‌ها را پخش کنید.
  • همچنین زمانی که می‌خواهید از هتل خود بیرون بروید، هر آنچه پول همراه دارید، با خود نبرید.
  • اما یکی دیگر از نکات مهم در این رابطه، این است که توصیه می‌کنیم شب‌ها مخصوصا در مناطق پرخطر، حتی برای قدم زدن، به‌تنهایی از اقامتگاه خود خارج نشوید.

 

نکات مهم تغذیه‌ای برای سفر به هند

در لیستی که به‌ عنوان نکات مهم برای سفر به هند آماده کرده‌ایم، یکی از مهم‌ترین نکات، بحث وعده‌های غذایی و خورد و خوراک است.

  • هندی‌ها به این معروفند که در غذاهای خود از ادویه‌های مختلف و بسیار زیادی استفاده می‌کنند و یکی از پر استفاده‌ ترین چاشنی‌هایی که در اکثر غذاهای آن‌ها وجود دارد، فلفل است، پس اگر حساسیت دارید، به این نکته توجه داشته باشید.
  • از نکات غذایی مهم برای سفر به هند، این است که شما حتما باید قبل از میل کردن غذای خود، از اینکه غذا کاملا پخته است یا اینکه به‌خوبی آب‌پز شده، مطمئن شوید.
  • توجه کنید که به بهداشت جایی که از آن غذا را تهیه می‌کنید هم اطمینان داشته باشید. بهتر است که در سفر به هند، حتما میوه بخورید، اما این نکته بسیار مهم است که میوه، خوب شسته شده باشد و اگر این امکان وجود دارد، آن را پوست بگیرید.
  • همراه داشتن آب آشامیدنی از دیگر نکات مهم برای سفر به هند است و همیشه بهتر است که یک بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید. در هر حال، اگر قصد خرید آب معدنی دارید، از برندی معتبر آب تهیه کرده و حتما از پلمپ بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • مشکلات معده و مشکلات گوارشی، از معمول‌ترین معضلات گردشگران در سفر به هند هستند.

در لیست نکات مهم برای سفر به هند، قیمت برخی رستوران‌ها را هم مطرح می‌کنیم (توجه داشته باشید که این قیمت‌ها مربوط به فروردین‌ماه سال 1401 است.)

  • قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان یا معمولی: حدود 300 روپیه
  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده: حدود 750 روپیه
  • قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 30 روپیه

 

نکات مهم فرهنگی برای سفر به هند

  • یکی از نکاتی که قبل از سفر به هند باید بدانید، این است که این کشور، جمعیت بسیار زیادی دارد و از این نظر، دومین شهر پرجمعیت دنیا بعد از چین به‌حساب می‌آید. پس ازدحام و شلوغی از بدیهیاتی است که خواه نا خواه با آن مواجه خواهید بود.
  • یکی از عادت‌های هندی‌ها این است که به افراد غریبه و مخصوصا توریست‌ها خیره می‌شوند و مدت زیادی را به آن‌ها نگاه می‌کنند، با توجه به جمعیت، این مسئله به کرات برای شما اتفاق می‌افتد، اما نباید برای شما آزاردهنده باشد.
  • هندی‌ها حتی ممکن است از شما سوال‌های شخصی هم بپرسند، اما این موضوع در فرهنگ آن‌‌ها چیز بدی تلقی نمی‌شود.
  • مورد دیگر این است که بسیاری از هندی در ازای هرکاری که انجام می‌دهند، از شما پول دریافت می‌کنند! حتی اگر شما آن‌ها را سوژه عکس خود کنید، شاید پول ندادن به آن‌ها در این مورد مشکلی نداشته باشد، اما معمولا این موقعیت‌ها به نحوی پیش می‌روند که شما مجبور به پرداخت مبلغی حتی اندک می‌شوید.
  • از دیگر نکات مهم فرهنگی برای سفر به هند این است که باید به قوانین و مسائلی که در آنجا عرف هستند، احترام گذاشته و آن‌ها را رعایت کنید. برای مثال: پیش از رفتن به جایی مانند معبد، هندی‌ها کفش خود را در می‌آورند، شما هم باید این کار را انجام دهید (اما کفش خود را رها نکنید، یا آن را همراه داشته باشید یا به امانات بسپارید.)
  • نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که معمولا فضاهای دولتی، در زمان نهار تعطیل می‌شوند، پس اگر با بخشی دولتی کار داشتید، به این توجه کنید. این مورد فقط برای اماکن دولتی صدق نمی‌کند و شاید در جاهای دیگر هم با آن مواجه شوید.
  • جدای از موارد فوق باید یادتان باشد که با پا به چیزی اشاره نکنید! چراکه برای آن‌ها این موضوع ناخوشایند است.
  • هیاهو و شلوغی شهر را زمانی بهتر درک خواهید کرد که به راننده‌های این شهر بر بخورید! هندی‌ها هم دوست دارند، و هم عادت کرده‌اند که مدام که بوق می‌زنند، پس از این مورد مطلع باشید.
  • همچنین به نکات مهم فرهنگی برای سفر به هند باید این را نیز افزود که بهتر است در مکان‌های عمومی سیگار نکشید و احترام به بزرگ‌ترها را همیشه در نظر داشته باشید.

نکات مهم پوشش برای سفر به هند

معمولا پوشش و سبک لباس پوشیدن از نکات مهم در سفر محسوب می‌شود که باید به آن توجه کرد. در سفر به هند، بهتر است که لباس‌های شما علی‌الخصوص در اماکن مذهبی مثل معابد، پوشیده باشد. با این کار هم به عقاید هندی‌ها احترام گذاشته‌اید و هم از خیلی مسائل دیگر جلوگیری کرده‌اید. اگر لباس‌های شما، خنک هم باشند که بسیار بهتر است؛ البته این مورد به فصل سفر شما نیز مربوط می‌شود. در کل در سفر به هند، باید لباسی را استفاده کنید که توجه‌ها را به سمت شما نبرد.

نکات مهم اقامتی برای سفر به هند

داشتن اقامتگاه مناسب، از مهم‌ترین نکات برای سفر به هند محسوب می‌شود. بهتر است سعی کنید، اقامتگاهی معتبر و شناخته شده را رزرو کنید، با این حال عده‌ای هم هستند که برای دوری از هیاهو و شلوغی شهر، در روستاها مکانی را برای ماندن در نظر می‌گیرند. به این شکل می‌توانند آداب و رسوم بومیان را ببینند و غذاهای محلی آن‌ها را هم میل کنند و ارتباط نزدیک‌تری را با مردم و فرهنگ آن‌ها خواهند داشت.

این نکته را هم فراموش نکنید که در هند تعداد و تنوع هتل‌ها قابل قبول است و می‌توانید انواع مختلف هتل با کیفیت‌های عالی تا ضعیف را پیدا کنید.

نکات مهم جشن‌ها برای سفر به هند

کشور 72 ملت هند، با توجه به فرهنگ‌های مختلف و متفاوتی که دارد، جشن‌های گوناگونی هم در آن برگزار می‌شود، در ادامه چند جشن را که از مطرح‌ترین و پرطرفدارترین جشن های هندی برای توریست ها هستند معرفی می‌کنیم تا اگر دوست داشتید در زمان برگزاری آن‌ها به هند بروید، نکاتی را در رابطه با آن‌ها بدانید.

  • جشن هولی یا هالی: یکی از معروف‌ترین جشن‌های هندی‌ها، جشن هولی است که حتما صحنه‌هایی از آن را دیده‌اید. جشنی که در آن به یکدیگر رنگ‌های پودری می‌پاشند و معمولا در اواخر زمستان برگزار می‌شود.
  • جشن اونام: هندی‌ها معمولا پس از برداشت محصول به مدت 10 روز برای تشکر و قدردانی از نعماتی که خداوند به آن‌ها داده است، این جشن را برگزار می‌کنند.
  • جشن دیوالی: این جشن در زمان سال نو هندی‌ها برگزار می‌شود. آن‌ها در همه‌جا از جمله کوچه‌پس‌کوچه‌ها، شمع، فانوس و آتش روشن می‌کنند و به این صورت مراسم خود را جشن می‌گیرند.
جشن هولی در هند

جشن هولی در هند

 

نکات مهم حمل و نقل برای سفر به هند

یکی از دیگر از مسائلی که باید در رابطه با نکات مهم برای سفر به هند بدانید، چگونگی استفاده از وسایل نقلیه است. انواع مختلفی از وسایل نقلیه در هند وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در سفر خود استفاده کنید، برای مثال می‌توانید از هواپیما به‌منظور جابجایی بین برخی از شهرها استفاده کنید، اما اتوبوس هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای شما قابل استفاده خواهد بود. جدای از این دو نوع وسیله، مترو، تاکسی و ریکشا هم از دیگر وسایلی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای جابجایی بهره‌مند شوید.

توصیه می‌کنیم که اگر از وسایلی مانند مترو استفاده می‌کنید، اکثر اوقات تاخیر و دیر رسیدن قطار آن را در نظر داشته باشید. چراکه جمعیت زیاد هند، یکی از عواملی است که ممکن است باعث نگه‌داشته شدن قطار و در نتیجه دیر رسیدن آن شود. استفاده از تاکسی هم به‌دلیل قیمتی که دارد، خیلی توصیه نمی‌شود، البته فراموش نکنید که تعداد تاکسی‌ها هم خیلی زیاد نیست. هزینه تاکسی‌ها به این شرح است:

  • هزینه ورودی: حدود 50 روپیه
  • هزینه بابت هر یک کیلومتر مسافت طی شده: حدود 14 روپیه
  • هزینه به‌ازای هر یک ساعت انتظار: حدود 100 روپیه

شاید یکی از مهم‌ترین نکات سفر به هند این باشد که بهتر است بدانید ریکشاها (توک توک)، مناسب‌ترین وسایل برای جابجایی شما خواهند بود. آن‌ها هم قیمت مناسبی دارند (که اجازه چانه‌زدن را هم به شما می‌دهند) و هم تعداد کافی از آن‌ها در سطح شهر وجود دارد.

ریکشاو از وسایل حمل و نقل در هند

ریکشاو از وسایل حمل و نقل در هند

نکات مهم خرید سوغاتی برای سفر به هند

اگر به هند رفتید و قصد خرید سوغاتی داشتید، بهترین گزینه‌هایی که خواهید داشت، لباس‌های زنانه هندی (که با عنوان ساری شناخته می‌شوند)، صنایع دستی و ادویه است. البته بهتر است که ادویه را به‌صورت پودری تهیه نکنید، بلکه مواد آن را گرفته و خودتان تبدیل به پودر کنید.

سخن آخر

در این متن سعی کردیم از نکات مهم برای سفر به هند بگوییم تا با شناخت دقیق تری به این کشور سفر کنید. در مجموع این را در نظر بگیرید که کشور هند، کشوری نیست که در آن همه چیز خیلی گران باشد، اینکه چه اقامتگاهی بگیرید، از چه وسایل نقلیه‌ای استفاده کنید و در چه رستوران‌هایی غذا بخورید، کاملا روی هزینه‌های شما اثرگذار خواهند بود و می‌توانند آن‌ها را کاهش دهند یا که سبب گران درآمدن هزینه‌های شما بشوند.

با در نظر گرفتن نکات مهم برای سفر به هند که آن‌ها را تشریح کردیم، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید و تجربه دلنشینی را داشته باشید.

منابع استفاده شده برای مقاله :

https://www.india-briefing.com/news/india-international-travel-latest-rules-20683.html

https://www.holifestival.org

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر