واکنش‌ها به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

بازتاب سفر خارجی خانواده قالیباف

عذرخواهی پسر قالیباف از سفرخواهرش به ترکیه

درپی انتشار تصاویری ازسفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به ترکیه درفضای مجازی، روز گذشته الیاس قالیباف، پسر قالیباف سفر خواهر و همسر خواهرش به ترکیه را تایید کرد و آن را «خطایی نابخشودنی» توصیف کرد. وی در توضیحی در صفحه اینستاگرام خود ضمن عذرخواهی از مردم ایران نوشت: «خطای فرزند را پای پدر ننویسید.»

وی نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌‌‌. آنها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشرشده وجود دارد؛ اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است؛ چراکه باعث می‌‌شود همه تهمت‌‌هایی را که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است، صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌‌تر می‌‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌‌زند و زبان ضدانقلاب و بدخواهان را دراز می‌‌کند. این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود؛ ولی متاسفانه نادیده گرفته شد. بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌‌کنم و آنها هم حتما باید عذرخواهی کنند. ان‌شاءالله خدا در این شب های قدر همه قصورها و خطاهای ما را ببخشد.»

روز سه‌شنبه عکسی از همسر و فرزند و داماد رئیس مجلس درفرودگاه درتوییتر منتشر شد که نشان می داد آنها به ترکیه سفرکرده‌اند. براساس گفته برخی از مسافران حضور آنها زمانی جلب‌توجه می‌کند که به‌دلیل حجم بالای بار، با مسوول بارفرودگاه دچار مشکل می‌شوند؛ اما با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم می‌شود که از خانواده مسوولان‌‌ هستند. همچنین به‌دلیل وجود کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک، مسافران حدس می‌زنند که آنها برای خرید سیسمونی به ترکیه سفرکرده بودند. درنهایت چهره همسر و داماد رئیس مجلس و تماس تلفنی یکی از فعالان توییتر با فرودگاه امام و هواپیمایی معراج و اعلام اسامی زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد) ازسوی مسوولان امر، سفر خانواده محمد باقر قالیباف به ترکیه را تایید می‌کند که با هواپیمایی معراج ‌‌از فرودگاه استانبول عازم فرودگاه امام بودند. به دنبال ادعای فعالان فضای مجازی، الیاس قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف روزگذشته درمطلبی در اینستاگرام خود این سفر را تایید کرد. این سفر ازآن جهت جنجالی شد که پیش از این محمدباقر قالیباف درجریان مناظرات انتخاباتی با حسن روحانی در اردیبهشت 1396 از واردات لباس بچه ازسوی فرزند یکی از وزرا انتقاد کرده بود و از همین رو روزگذشته آن بخش از سخنان رئیس مجلس درفضای مجازی بارها بازنشرشد. به گزارش «ایسنا» که روز گذشته متن سخنان مورد نظر را منتشر کرده است، قالیباف در اردیبهشت 1396 در مناظره با حسن روحانی گفته بود: « قاچاق کالا و ارز امروز بیشترین مشکل را برای ما ایجاد کرده است؛ ما دست تجار را می‌‌بوسیم، ولی شما ببینید وزیر آموزش و پرورش ما می‌‌رود از ایتالیا لباس بچه می‌‌آورد؛ مردم، شما فکر کرده‌‌اید اقتصاد ما درست می‌‌شود؟ هرگز! درد اینجاست که ما می‌‌گوییم به نقل از آقای جهانگیری دختر وزیر بیکار و مظلوم است و می‌‌رود این کار را انجام می‌‌دهد؛ بقیه مردم بیچاره چکار کنند؟ تکلیف آنها چیست؟ آیا آنها می‌‌توانند این کار را انجام بدهند؟»

واکنش‌ها به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

اما ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه، علاوه برکاربران فضای مجازی که با «هشتگ سیسمونی» با این اتفاق شوخی کرده‌‌اند، درمیان سیاسیون نیز بازتاب وسیعی داشت. دراین میان محمد سعید احدیان، مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس در توییتی نوشت: عجب جشنی گرفتند مخالفان قالیباف. بزرگنمایی که در تخصص شما است؛ اما مهم نیست که موضوع کوچک باشد یا بزرگ، خطای فرزند را به پای پدر نمی‌نویسند. به گزارش خبر آنلاین، حسین صداقت، فعال رسانه‌‌ای هم در پاسخ به این توییت نوشت: شما رفتار و گفتار فائزه هاشمی را به پای پدر ننوشتید؟

به گزارش خبرآنلاین، مهدی صیادشیرازی فرزند شهید صیادشیرازی با زدن هشتگ خطای نابخشودنی نوشت:

 «با انتشار حواشی مربوط به سفر تنی چند از اعضای خانواده قالیباف، رئیس مجلس به ترکیه و خرید سیسمونی از آن کشور و در واکنش به این موضوع ویدیوئی انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.»ازسوی دیگر عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «این خبر آن قدر مهم و ویرانگر است که وی باید از همه مناصب خود استعفا دهد. حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم. فقط نمی دانم از این پس چگونه در دوربین نگاه می‌کند و علیه 4درصدی‌ها حرف می‌زند؟ این خرید خاص طبقه یک در ده هزاری‌ها است.»

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی هاشمی‌طبا، رقیب انتخاباتی قالیباف در انتخابات ادوار گذشته نیز با اشاره به اینکه قالیباف در مناظرات انتخاباتی خرید از خارج کشور را امری نامناسب قلمداد می‌‌کرد، تصریح کرد: اینکه چنین اقدامی از طرف چنین فردی اتفاق می‌‌افتد، بدتر است. او درباره اینکه قالیباف در اظهارات خود در مجلس به حمایت از تولید داخل تاکید دارد، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که قالیباف از خرید سیسمونی دخترش از کشور ترکیه خبر نداشته همان‌طور که قالیباف در جریان قضیه شهرداری تهران و خلاف‌های قائم مقامش هم، بی‌اطلاع بوده است. در حقیقت در شهرداری قائم مقام قالیباف خلاف کرد؛ اما او بی‌خبر بود، بنابراین اینجا هم خبر نداشته؛ چرا که در حال حاضر سر قالیباف شلوغ است و شبانه‌روز در مجلس حضور دارد، حالا آنها هم برای خودشان کارهایی انجام دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان