از زیــرخاکی ۳تا دردسرهای شیرین

سریال‌ها در ایام تعطیلات نوروز، یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های مردم کشورمان محسوب می‌شوند. تا جایی که کارگردانان و تهیه‌کنندگان تلاش می‌کنند نوبت پخش سریال شبانه نوروزی به دست آوردند. از چندین ماه قبل

از زیــرخاکی 3تا دردسرهای شیرین

تحریریه زندگی آنلاین : سریال‌ها در ایام تعطیلات نوروز، یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های مردم کشورمان محسوب می‌شوند. تا جایی که کارگردانان و تهیه‌کنندگان تلاش می‌کنند نوبت پخش سریال شبانه نوروزی به دست آوردند. از چندین ماه قبل گروه‌های فیلمبرداری متعددی شروع به تولید سریال‌های نوروز 1401 کردند. باید منتظر بمانیم و ببینیم از بین سریال‌های نوروزی 1401 کدام به پخش تلویزیونی خواهد رسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سریال‌های نوروز 1401 از شروع فصل پاییز در حال ساخت هستند. برخی از این سریال‌ها با ژانر طنز و کمدی جلوی دوربن رفته‌اند. و برخی دیگر موضوعات اجتماعی با درون مایه‌ای شاد و مفرح را انتخاب کرده‌اند. هر ساله شبکه‌های مختلف صدا و سیما از اوایل پاییز شروع به ساخت سریال‌های نوروزی 1401 می‌کنند. سریال‌سازان تلویزیون با انتخاب بازیگران مطرح و داستانی مفرح تلاش می‌کنند تا رضایت درصد بالایی از مخاطبین را به دست آورند. امسال هم خبرهای خوبی از سریال‌های نوروزی 1401 به گوش می‌رسد. همه ما از گذشته با شنیدن نام نوروز به یاد سریال‌های عید می‌افتیم. سریال‌های این ایام چون معمولاً داستان شاد و مفرحی دارند، ماندگارتر خواهند شد. سال گذشته به دلیل شدت ویروس کرونا برای سریال‌های نوروزی سال چندان خوبی نبود. باید ببینیم امسال سریال‌های نوروز 1401 چه ویژگی و کیفیتی دارند. اگر شما هم کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

 

زیرخاکی

پخش از: شبکه یک سیما

کارگردان: جلیل سامان

بازیگران: ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، گیتی قاسمی، هومن برق نورد، نادر فلاح، پیام احمدی نیا، رایان سرلک و ...

فصل سوم سریال جذاب و تماشایی «زیرخاکی» برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز 1401 در نظر گرفته شده است. این سریال از اوایل آذر ماه تولید خود را آغاز کرد و در حال فیلمبرداری در شهرک دفاع مقدس است. شنیده‌ها حاکی از آنند که تیم بازیگران فصل دوم این سریال همچنان در فصل سوم حضور دارند. و قرار است چندین بازیگر شناخته شده از جمله «پیام احمدی‌نیا» جلوی دوربین زیرخاکی 3 بازی کنند.

سریال زیرخاکی به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا پخش خود را در ماه رمضان 1399 آغاز کرد. استقبال بی‌نظیر مردم از این سریال تاریخی کمدی باعث شد تا زیرخاکی 2 در سال 1400 هم مهمان خانه‌هایمان باشد. روند داستان سریال زیرخاکی جذابیت زیادی داشت و همین امر توانست آن را به ساخت فصل سوم بکشاند. حال باید منتظر پخش آن در نوروز 1401 باشیم. البته جلیل سامان کارگردان سریال پیشتر عنوان کرده بود، کیفیت سریال را فدای پخش آن در نوروز نمی‌کنیم.

 اگر سریال زیرخاکی ساخت و مراحل فنی خود را تمام نکند، آن را به بعد از نوروز موکول خواهیم کرد. با وجود اینکه تاکنون شبکه یک سیما سریال دیگری را در لیست سریال‌های نوروزی سال 1401 قرار نداده است، می‌توان پخش زیرخاکی 3 را از این شبکه برای نوروز 1401 قطعی دانست.

سریال زیرخاکی 3 در ادامه دو فصل قبلی خود ساخته شده است. فریبرز باغ‌بیشه فردی بلند پرواز بود و تلاش می‌کرد تا راه صد ساله را یک شبه طی کند. داستان فصل سوم سریال زیرخاکی با اسیر شدن فریبرز باغ‌بیشه، شخصیت اصلی قصه ادامه پیدا می‌کند. او که قرار بود با چمدانی پر از عتیقه فرار کند، حال توسط نیروهای عراقی به اسارت درآمده است.

 

خداداد

پخش از: شبکه دو سیما

کارگردان: علی غفاری

بازیگران: علی صبوری، رضا ناجی، پیام دهکردی، سوسن پرور، سارا باقری، سیاوش طهمورث و…

اگر کنجکاوید اسامی سریال‌های نوروزی در سال 1401 را بدانید، باید بگوییم که «خداداد» سریال شبکه دوم سیما خواهد بود. این سریال با ژانر کمدی به کارگردانی علی غفاری ساخته در حال ساخت است. علی غفاری کارگردان سریال پرطرفدار «بچه مهندس» با تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخت یکی از سریال‌های نوروز 1401 را برعهده دارد. سریال تلویزیونی خداداد با موضوعی کمدی به نگارش درآمده است. این سریال مشکلات مردم از قشرهای مختلف را با نگاهی طنزآلود مورد بررسی قرار می‌دهد.

در خلاصه داستان این سریال نوروزی 1401 آورده‌اند که:

میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد. اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع حساب کرده!

علی غفاری کارگردان سریال خداداد پیشتر به دلیل ساخت فیلم سینمایی «تک تیرانداز»‌ با بازی کامبیز دیرباز نتوانست خود را به ساخت سریال «بچه مهندس 4» برساند. حال او را در مقام کارگردان سریال خداداد، یکی از سریالهای نوروزی سال 1401 می‌بینیم. این سریال در 13 قسمت تولید می‌شود، به همین دلیل می‌توان آن را یکی از گزینه‌های اصلی برای پخش نوروزی شبکه دوم سیما دانست. چندی پیش معاون سیما از پشت صحنه سریال خداداد بازدید کرد. شاه‌آبادی در خصوص ساخت این سریال گفت:

سریال خداداد با ژانر کمدی انتخاب درستی برای ایام نوروز است. این سریال به خوبی موارد مهمی همچون نوع‌دوستی، همدلی، امانتداری و صداقت را یادآور می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت بینندگان به راحتی با سریال خداداد همذات‌پنداری می‌کنند.

 

برف بی‌صدا می‌بارد

پخش از: شبکه سوم سیما

کارگردان: پوریا آذربایجانی

بازیگران: الیکا عبدالرزاقی، مریم شیرزادی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، پوریا پورسرخ و…

شبکه سوم سیما یکی از شبکه‌های اصلی تلویزیونی است که سریال‌های نوروزی آن معمولاً طرفداران زیادی دارد. اما جالب است بدانید که تاکنون هیچ سریالی به عنوان سریال نوروزی 1401 شبکه سه معرفی نشد. به همین دلیل گمان می‌شود پخش سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» در ایام نوروز ادامه داشته باشد. این سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در فصل اول دارای 100 قسمت است. با توجه به اینکه پخش سریال برف بی‌صدا می‌بارد از سوم دی ماه 1400 آغاز شد، می‌توان آن را از سریال‌های نوروز 1401 دانست.

فصل اول سریال برف بی‌صدا می‌بارد با ژانری اجتماعی خانوادگی، روزهای جنگ و بمباران را در دهه 60 کشورمان به تصویر کشیده است. داستان این سریال، زندگی حاج عطا و خانواده‌اش را روایت می‌کند. پس از مرگ ناگهانی حاج عطا و همسرش، فرزندان این خانواده بر سر تقسیم اموال و نگهداری از خواهر و برادر کوچک‌تر خود به مشکل برخورده‌اند. در این بین دشمن قدیمی خانواده آتش اختلافات آنها را دامن می‌زند.

چندی پیش خبر پخش سریال «نجلا 2» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور برای نوروز 1401 اعلام شد. اما خیلی زود از این خبر با عنوان شایعه‌ای یاد کردند و تاریخ پخش آن را به ماه رمضان 1401 موکول شد. به همین دلیل عده زیادی سریال برف بی‌صدا می‌بارد را از سریال‌های نوروزی 1401 برای پخش از شبکه سوم سیما می‌دانند.

سال گذشته هم ادامه سریال گاندو 2 در ایام نوروز پخش شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم امسال هم شبکه سه سیما از تولید سریالی شاد و مفرح دست کشیده است یا خیر؟ البته لازم به ذکر است که همیشه جدول پخش سریال‌های نوروزی در روزهای آخر سال دچار تغییرات غیرمنتظره‌ای می‌شود. ممکن است شبکه سه سیما هم در روزهای آخر سال خبر از پخش سریال جدید نوروزی 1401 بدهد.

 

دردسرهای شیرین

پخش از: شبکه پنج سیما

 کارگردان: سهیل موفق

 بازیگران: پوریا پورسرخ، مریم مؤمن، افسانه بایگان، رضا توکلی، یوسف مرادیان، پوراندخت مهیمن، سمیرا حسینی و…

سریال «دردسرهای شیرین» یکی‌دیگر از سریال‌های تلویزیونی در نوروز 1401 است. این سریال خانوادگی از شبکه پنج پخش خواهد شد. سریال دردسرهای شیرین به تهیه‌کنندگی سید علی‌اکبر محمودی قصه زندگی زوج جوانی را روایت می‌کند.

زندگی این زوج با بازی «پوریا پورسرخ» و «مریم مؤمن» مشکلات زیادی دارد. آن‌ها کشمکش فراوانی را در زندگی تحمل می‌کنند. اما در این بین با بروز حوادثی صفحه جدیدی در زندگی آنها باز می‌شود. سید علی‌اکبر محمودی تهیه‌کننده سریال نوروزی شبکه پنج در خصوص آن گفته است:

سریال دردسرهای شیرین با ژانر خانوادگی و درون مایه‌ای کمدی، مشکلات زوج‌های جوان را مطرح می‌کند. مشکلاتی که همه ما در زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما زوج‌های جوان به دلیل تجربه کمتر، ممکن است توانایی حل مسئله نداشته باشند.

 

نون خ 4

پخش از: نامشخص

 کارگردان: سعید آقاخانی

 بازیگران: شقایق دهقان، سعید آقاخانی، علی صادقی، پاشا جمالی، سیدعلی صالحی، سیروس میمنت و…

پس از اتمام فصل سوم سریال نون خ شایعاتی مبنی بر ساخت «نون خ 4» برای نوروز 1401 مطرح شد. این شایعات همچنان بر قوت خود باقیست. عده زیادی معتقدند سریال نون خ 4 در لیست سریال‌های نوروزی 1401 قرار دارد. اما تاکنون که یک ماه و نیم از فصل زمستان گذشته خبر موثقی از ساخت این سریال شنیده نشده است. با این وجود بر اساس گفته‌های مهدی فرجی، تهیه ‌کننده نون خ می‌توان آن را یکی از گزینه‌های سریال نوروزی 1401 دانست.

او پیشتر عنوان کرده بود، همه تلاشمان را می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی کارگردان و تیم بازیگری بتوانیم ساخت فصل چهارم سریال نون خ را آغاز کنیم و آن را به پخش سریال‌های نوروزی 1401 برسانیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان