نکات قابل توجه برای نگهداری از ترشی

نگهداری از ترشی کار دشواری نیست، شما با رعایت برخی از نکات می توانید موجب حفظ بیشتر این مواد شوید. از مهم ترین نکات برای حفظ ترشی می توان به استفاده از آب جوشیده، قرار دادن در محیط تاریک و خنک، استفاده از ظرف شیشه ای و &#۸۲۳۰; اشاره کرد.

نکات قابل توجه برای نگهداری از ترشی

همانطور که می دانید، ترشی ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند. ترشی ها اغلب در کنار پلوها سرو می شوند و در فصل های مختلفی از سال نیز کاربرد داشته و مصرف می شوند. اما مشکلاتی برای حفظ ترشی در منزل وجود دارد که موجب شده افراد از تهیه آن خودداری کنند. اما با رعایت برخی از اصول و نکات می توانید در نگهداری از ترشی ها بهتر عمل کنید.

مراقبت طولانی ترشی

روش های نگهداری از ترشی

شیوه های نگه داشتن ترشی ها کمک می کند، تا دوام ترشی های شما بیشتر شوند. در زمینه نگه داشتن ترشی ها ممکن است، اشتباهات زیادی مرتکب شوید. از مهم ترین این اشتباهات می توان به قرار دادن ترشی ها درون بطری پلاستیکی اشاره کرد. سرکه درون ظرف های پلاستیکی می تواند واکنش داشته باشد و هم به حفظ ترشی آسیب می زند و هم اینکه طعم آن را تغییر می دهد.

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

انتخاب ظرف مناسب

انتخاب کردن ظرفی که مناسب باشد، می تواند به حفظ ترشی های شما کمک بیشتری کند. سعی کنید، ترشی ها را در ظرف شیشه ای نگه دارید. نگه داشتن ظرف ترشی در محیط تاریک و دور از نور نیز می تواند به دوام آن کمک بیشتری کند. خنک بودن محیط نیز می تواند شرایط بسیار مساعدی را فراهم کند. همانطور که می دانید در گذشته نیز ترشی ها در زیرزمینی ها نگهداری می کرده اند و همین موجب حفظ بیشتر آن خواهد شد.

حفظ ترشی

نکته مهم دیگر بسته بودن درب ترشی است. حتما بعد از استفاده از ترشی باید درب آن را محکم ببندید، تا هوا به آن عبور نکند. ملاقه و قاشقی که با استفاده از آن ترشی استفاده می کنید، باید تمیز و بدون آلودگی باشد. ملاقه ای که روغنی باشد، یا رطوبت داشته باشد، می تواند موجب خرابی ترشی شود.

زمانی که ترشی اضافه باقی می ماند، نباید آن را دوباره به ظرف برگردانید. قاشق های چربی خورده موجب کپک زدن ترشی خواهند شد. اگر ترشی کپک زده باید بخش های کپک زده را جدا کنیم تا موجب خراب تر شدن ترشی نشود.

جلوگیری از فاسد شدن ترشی

نکات مهم نگهداری

یکی از نکات مهم در زمینه نگه داشتن انواع ترشی های قرار دادن آن در ظرف های سفالی و شیشه ای می باشد. سعی کنید، ترشی ها را در جایی تاریک نگه داشته و هوای اطراف نیز سرد باشد. قرار دادن ترشی ها در محیط های گرم خانه موجب کپک زدن و نرم تر شدن ترشی ها می شود.

نگهداری از ترشی

چرا ترشی ها نرم می شود؟

یکی از علت های نرم شدن ترشی ها زیاد جوشاندن مواد است. همچنین قرار دادن ترشی در محیط های گرم موجب نرم شدن آن می شود. به همین دلیل باید ترشی را در محیط های خنک و تاریک نگهدارید.

سعی کنید، همیشه به میزان لازم از ترشی ها استفاده کنید. زمانی که ترشی های استفاده شده را درون موادمان بریزیم، مجدد موجب کپک زدن موادمان خواهند شد. همچنین برای بهتر ماندن ترشی ها باید موادمان را بعد از شست و شو به خوبی خشک کنیم، تا آب های آن تبخیر شوند و بعد درون ظرف بریزیم.

پیشگیری از خراب شدن ترشی

برای اطلاع از روش های جلوگیری از کپک مربا و جلوگیری از کپ زدن آبغوره می توانید به سراغ این مطالب بروید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان