وبلاگ مشرق

مظلمه مجرم فتنه ۸۸ بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

سایت جماران به تازگی و در مطلبی به بهانه انتشار صحبتهای تاریخی یک استاد دانشگاه؛ تیتری طعنه آمیز را خطاب به نظام اسلامی منتشر کرد که در متن خبر مصداق ندارد.

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مظلمه مجرم فتنه 88 بر گردن نظام و مردم!

مظلمه مجرم فتنه 88 بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در قسمتی از یک گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرده است:

"در هیچ جای دستورات اسلامی، پایمال کردن حق‌الناس وجود ندارد. اما در انتخابات‌ها می‌بینیم، یک جریان سیاسی بدون ارائه دلایل منطقی رد صلاحیت می‌شود و جریان سیاسی دیگری به آسانی تایید می‌شود. امیدواریم جبهه اصلاحات، در اندیشه برطرف کردن این مانع بزرگ باشد، مسئولان هم برای حفظ و تقویت جمهوریت نظام از روش‌های گذشته دوری کرده و برخی نگران این نباشند که جریان دیگری قدرت را در دست بگیرد. "[1]

*در اضلاعی از جریان اصلاحات کأنه مسابقه ای وجود دارد مبنی بر اینکه کدامیک از آقایان زودتر از دیگران می تواند مرز بیان حرفهای غیر منطقی و دور از واقعیت را در نوردد! +

شاهد مثال اینکه آقای گرامی مقدم در حالی پای حق الناس و رد صلاحیت اصلاح طلبان را به میان آورده است که شورای نگهبان در تمام انتخابات ها به یک سیاق عمل می کند و جالب آنکه دولت های اصلاحات و سازندگی و اعتدال تماما اصلاح طلب بوده اند.

اما چیزی که باید مردم بیشتر بدانند و امثال آقای گرامی مقدم از بیان و اعتراف به آن امتناع دارند اینست که اصلاح طلبان از انتخابات مجلس یازدهم به این سو ساز "تحریم انتخابات" را کوک کرده اند.

و اکنون آیا این گناه نظام اسلامی، شورای نگهبان و مردم است که چپ ها از دموکراسی خارج شده اند و قصدی برای حضور در فرایندهای دموکراتیک را ندارند!؟

مسئله جالبتر نیز معرفی امثال تاجزاده به عرصه انتخابات ریاست جمهوری از سوی اصلاح طبانی است که قصد تحریم انتخابات را دارند!

آیا هیچ عقلی سلیمی می پذیرد که یک مجرم فتنه 88 تأیید صلاحیت شود که اکنون آقای گرامی مقدم از حق الناس حرف می زند؟

بماند که مثلا در انتخابات مجلس یازدهم فهرست کارگزاران در انتخابات حضور یافت اما آقایان اصلاح طلب به عرصه نیامدند تا مدعی رد صلاحیت شوند.

و ایضا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 که آقایان همتی و مهرعلیزاده در صحنه بودند اما با اقبال اصلاح طلبان مواجه نشدند چون اساس انتخابات از سوی چپهای ستادی تحریم بود.

(از همین رو بود که آقایان امثال تاجزاده را بعنوان داوطلب نامزدی در ریاست جمهوری معرفی کردند تا مشغول نمایش رد صلاحیت ها شوند چون می دانستند تاجزاده صلاحیت ندارد)

ما قضاوت درباره آنچه که گرامی مقدم گفته و ظلم بزرگی که به جمهور ایران و ایرانی از سوی چپها رواداری شده است را بر عهده مخاطبان محترم میگذاریم...

***

قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

مظلمه مجرم فتنه 88 بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با تاکید بر اینکه –طرح- شناسایی خانه های خالی به موفقیت به اجرا نرسید، گفت: واقعیت این است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی دارای اشکال بود و ما باید اشکالات مجلس را هم اعلام کنیم. قانون مالیات بر خانه‌های خالی نباید تنها در یک کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گرفت و بگیرد. طراحی قانون مالیات بر خانه‌های خالی یک اقدام بین بخشی بود اما باید بین کمیسیون عمران و اقتصادی به اجرا می‌رسید.  

وی افزود:‌ همواره تاکید ما این بود که قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید باعث حذف سوداگری در این بازار و بخش شود و به جای تمرکز بر درآمد مالیات بر خانه‌های خالی باید به بر روی بازدارندگی این قانون تمرکز کنیم. یکی از نکاتی همان موقع مطرح کردیم و بر روی آن تاکید داشتیم این بود که اگر قرار باشد صرف درآمد به قانون مالیات بر خانه‌های خالی نگاه شود، وصول را بسیار مشکل می‌کند و همزمان اجرا به درستی انجام نمی‌شود و یکی از راهکارهای  کشورهای موفق در اجرای این قانون، استفاده از اطلاعات نهادهای دیگر غیر دولتی مانند شهرداری‌ها بوده‌ است. به همین دلیل هم دولت در شناسایی خانه‌های خالی موفق نبود و نتوانستند که خانه‌های خالی را شناسایی کنند چرا که تنها بر خوداظهاری اتکا شد.   

یوسفی همچنین تاکید کرد: متاسفانه سایر دستگاه‌ها همکاری لازم برای انتقال و ارایه اطلاعات را نداشتند و اتکا بر روی خوداظهاری مالکان بود و سامانه‌های مورد نظر هم آنلاین نبوده‌اند. باید از ظرفیت شهرداری استفاده می‌کردیم تا شناسایی خانه‌های خالی سریع‌تر به اجرا می‌رسید. [2]

*دقت شود که در پیامد اجرا نشدن مواردی مثل قانون اخذ مالیات از خانه های خالی است که متأسفانه شاهد گرانی نرخ مسکن و اجاره بها هستیم و یقینا مجلس و دولت باید در این زمینه پاسخگوی وعده ها باشند.

ضمن اینکه در بحث گرانی و خاصّه اجاره مسکن نیازی به "قیام توابین" هم نیست و آقایان در دولت و مجلس هر لحظه ای که اراده کنند می توانند پیگیر قوانین بر زمین مانده باشند.

پیش از این، علی خضریان، از نمایندگان مجلس نیز در یادداشت دیگری از وقوع طرحی در مجلس خبر داده بود که قرار است با برخی تشویقات، زمینه کنترل بازار اجاره مسکن را فراهم آورد!

طرحی که ما در وبلاگ مشرق تأکید کردیم بی سرانجام خواهد بود و اشاره کردیم که وقتی قانون مجلس به خوبی اجرا نمی شود؛ بدیهست که طرح تشویقی مجلس هم ضمانت های لازم را برای اجرا نخواهد داشت. [3]

***

"اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد فقر و تبعیض را برطرف کند"

تیتر طعنه‌آمیز سایت جماران خطاب به حکومت و چند نکته

مظلمه مجرم فتنه 88 بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

سایت جماران (نزدیک به آقای حسن خمینی) اخیرا با انتشار متن صحبت های محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه مفید پیرامون سلوک حکومت امیر مومنان(ع) از تیتر "اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد فقر و تبعیض را برطرف کند" استفاده کند.

این در حالی است که در متن اظهارات حجت الاسلام یوسفی چنین طعنه ای به حاکمیت وجود ندارد و بلکه ایشان گفته است:

"ممکن است این سؤال پیش آید چرا امام علی(ع) از بین این همه آسیب‌های اجتماعی بر این دو مسئله تاکید دارند، دلیل این است که اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد دو مسئله یعنی فقر و تبعیض و بی عدالتی بدترین آفت برای دین مردم است و دین آنها را خراب می‌کند. فقر باعث رواج فحشاء و خشونت و سرقت و ... خواهد شد و اگر نابرابری زیاد شد نظام ارزشی جامعه متحول خواهد شد وگرنه جامعه سالم بر دو محور تقوا و علم می‌چرخد. در مجموع وظیفه اصلی حکومت، تامین امنیت و رفاه جامعه است و در این جامعه است که اخلاق و ارزشهای دینی رشد می کنند. "[4]

*ما قضاوت درباره تیتر استنباطی جماران را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم و البته این نکته را نیز بیان می کنیم که حتما درد حاکمیت اسلامی ایران برای دین و اقتصاد مردم بیشتر است از درد کسانی که با حمایت از فتنه 88 موجبات تحریم را فراهم کردند، صراحتا راهی غیر از شمشیر کشیدن علیه حکومت و اغتشاش خیابانی نمی شناسند و جز سیاه نمایی، هنر و کارنامه ای برای مردم ایران ندارند.

قابل تأمل آنکه این افراد از اشاره به کارنامه افتخارآمیز نظام اسلامی در کاهش فقر و تبعیض هم خودداری می کنند و فی المثل به مردم نمی گویند که با تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران هم اکنون شاخص فقر مطلق در ایران از کشورهای انگلیس و اسپانیا هم کمتر است. [5]

البته طبعا نظام جمهوری اسلامی نیز همانند همه جوامع دیگر با مشکلاتی در عرصه اقتصادی مواجه است اما اولا در مسیر رفع این مشکلات قرار دارد، ثانیا نیمه پر لیوان بیشتر از نیمه خالی آنست و ثالثا راه حل مشکلات نیز از مسیر رأی خوب و تحلیل صحیح می گذرد نه از مسیر طعنه زنی به نظام اسلامی.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1222609

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1222689

3_mshrgh.ir/1360706

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1549461

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر