RZ ۴۵۰e؛ اولین مدل کاملا الکتریکی لکسوس

لکسوس RZ از نظر فنی به شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا به نام bZ۴X شبیه است، اما قدرت و شتاب بیشتری دارد. دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع ۳۱۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ ماشین زیر شش ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. لکسوس می‌گوید RZ با هر بار شارژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

RZ 450e؛ اولین مدل کاملا الکتریکی لکسوس

لکسوس اولین مدل کاملا الکتریکی خود را از پاییز امسال به بازار عرضه می‌کند. خودروساز ژاپنی هفته گذشته این ماشین را که نامش RZ 450e است، در برنامه‌ای رونمایی کرد که زنده در اینترنت پخش شد.

لکسوس RZ از نظر فنی به شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا به نام bZ4X شبیه است، اما قدرت و شتاب بیشتری دارد. دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع 313 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا 100 ماشین زیر شش ثانیه و حداکثر سرعتش 160 کیلومتر در ساعت است. لکسوس می‌گوید RZ با هر بار شارژ بیش از 400 کیلومتر حرکت می‌کند.

RZ در برنامه الکتریکی شدن محصولات لکسوس نقش مهمی دارد

RZ در برنامه الکتریکی شدن محصولات لکسوس نقش مهمی دارد

اتاق ماشین براساس الگوی تازه‌ای طراحی شده که قرار است در مدل‌های دیگر لکسوس هم تکرار شود. طراحان لکسوس می‌گویند برای طراحی اتاق از سوارکاران ماهر الهام گرفته‌اند که با کوچکترین حرکت افسار، اسب را کنترل می‌کنند. لکسوس این فلسفه طراحی را “تازونا” نامیده که در ژاپنی به معنی افسار اسب است.

لکسوس در واکنش به انتقاد‌ها از نمایشگر نسل کنونی ماشین‌هایش، سیستم کاملا جدیدی طراحی کرده که در آن بخش‌های مختلف خودرو با یک نمایشگر 14 اینچی لمسی کنترل می‌شود. از جمله امکانات دیگر، فرمانی به شکل سکان هواپیما است که به گفته کارخانه کنترل ماشین را راحت‌تر می‌کند.

دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع 313 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند

دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع 313 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند

RZ در برنامه لکسوس برای الکتریکی شدن نقش مهمی بازی می‌کند. خودروساز لوکس گروه تویوتا می‌خواهد تا سال 2030 همه محصولاتش در آمریکا، اروپا و چین الکتریکی باشد. این شرکت تاکنون تنها یک مدل بنزینی خود را به باتری مجهز کرده که فروشش در سال گذشته به شش هزار دستگاه نرسید.

2023 Lexus RZ 450e

2023 Lexus RZ 450e

لکسوس با اولین مدل کاملا الکتریکی می‌خواهد نقش جدی‌تری در بازار ماشین‌های الکتریکی داشته باشد. این کارخانه پیش‌بینی می‌کند که در سال اول حداقل 33 هزار دستگاه RZ بفروشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر