رونمایی از لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز

بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح ۳ خودران مجهز است. این سیستم در مسیر‌هایی مشخص می‌تواند ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند.

مدل الکتریکی بنز
EQS با هر بار شارژ تا 770 کیلومتر حرکت می‌کند

لوکس‌ترین بنز الکتریکی

مرسدس-بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار است با آن به بازیگر اصلی بازار خودرو‌های الکتریکی تبدیل شود.

EQS بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که مختص ماشین‌های الکتریکی است. به گفته کارخانه، ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا 770 کیلومتر حرکت کند که برای ماشین‌های الکتریکی یک رکورد تازه است. نزدیک‌ترین رقیب بنز، تسلا مدل S با هر بار شارژ 660 کیلومتر حرکت می‌کند و برد مدل‌های الکتریکی پورشه و آئودی 480 کیلومتر است.

ظاهر ماشین بسیار شبیه کانسپتی است که بنز دو سال پیش نمایش داد. طراحان بنز با سقفی که آن را "کمانی" نامیده‌اند، مقاومت ماشین در برابر هوا را بسیار کاهش داده‌اند. چرخ‌ها تا حد ممکن به گوشه‌های ماشین نزدیک‌تر شده و در نتیجه فضای اتاق بیشتر است.
 
داشبورد بنز
سراسر داشبورد بنز EQS با سه نمایشگر پوشانده شده است

سه نمایشگر که تمام سطح داشبورد را پوشانده، چشم‌گیرترین ویژگی اتاق است. ماشین با نسل جدید هوش مصنوعی بنز کنترل می‌شود که راننده را از دور تشخیص می‌دهد و با نزدیک شدنش در را به صورت خودکار باز می‌کند. این سیستم همچنین به طور دائم نگاه و حرکات راننده را بررسی می‌کند و مثلا در صورت تشخیص خستگی راننده با فعال کردن ماساژور صندلی یا تغییر دما، به هوشیاری راننده کمک می‌کند.

بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح 3 خودران مجهز است. این سیستم در مسیر‌هایی مشخص می‌تواند ماشین را تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند. این سطح از فن‌آوری خودران هنوز برای استفاده مجوز ندارد، اما بنز پیش‌بینی کرده که استفاده از آن از سال آینده در آلمان و سپس در کشور‌های دیگر اروپا قانونی می‌شود.

EQS اولین مدل از چهار ماشین الکتریکی است که بنز امسال به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بسته به مدل‌های مختلف بین صد تا 180 هزار دلار باشد.

شاسی‌بلند‌های الکتریکی فولکس‌واگن

فولکس‌واگن فولکس‌واگن مدل ID6 را با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان چینی طراحی کرده است

فولکس‌واگن در آستانه نمایشگاه خودروی شانگهای، شاسی‌بلند الکتریکی جدیدش را معرفی کرد. مدل جدید که نامش ID6 است، بزرگترین مدل الکتریکی کارخانه است و با توجه به نیاز خریداران چینی طراحی شده است. ID6 در دو مدل مختلف عرضه می‌شود که از نظر فنی یکسان است، اما ظاهر یکی از آن‌ها اسپرت‌تر طراحی شده است. ماشین را می‌توان با باتری‌های مختلف سفارش داد که با هر بار شارژ بین 436 تا 588 کیلومتر حرکت می‌کند.

ماشین سه ردیف صندلی دارد و طراحی اتاقش ساده است. بخش‌های مختلف آن از طریق نمایشگر 12 اینچی لمسی روی داشبورد کنترل می‌شود و یک سیستم واقعیت مجازی با نمایش علامت‌هایی روی شیشه جلو، راننده را در یافتن مسیر راهنمایی می‌کند.

فولکس‌واگن این شاسی‌بلند را با همکاری دو شریکش در چین تولید می‌کند. یک مدل بر اساس ID6 در چند سال آینده در آمریکا ساخته و فروخته خواهد شد، اما کارخانه قصد ندارد این مدل را در اروپا بفروشد.

فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال 2030 نیمی از بازار ماشین‌های الکتریکی در چین را داشته باشد و برای رسیدن به این هدف تا دو سال دیگر تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش را به هشت مدل افزایش خواهد داد. همه این ماشین‌ها بر روی یک پلتفرم الکتریکی به نام MEB ساخته می‌شود.
 
آئودی الکتریکی
Q4 کوچکترین شاسی‌بلند الکتریکی آئودی است

آئودی عضو دیگر گروه خودروسازی فولکس‌واگن هم هفته گذشته دو شاسی‌بلند الکتریکی جدید رونمایی کرد. این ماشین که نامش Q4 است، با قیمت پایه حدود 50 هزار دلار از تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

Q4 از نظر فنی با فولکس‌واگن ID4 مشترک است، اما ظاهرش اسپرت‌تر طراحی شده و به امکانات لوکس‌تری مجهز است. ماشین با دو بدنه معمولی و کوپه ساخته می‌شود و دو موتور الکتریکی دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا 520 کیلومتر حرکت کند.

آئودی در حال حاضر سه مدل الکتریکی در محصولاتش دارد و می‌خواهد تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش را تا سال 2025 به بیست مدل افزایش دهد. برخی از این مدل‌ها از نظر فنی با مدل‌های فولکس‌واگن مشترک خواهد بود، اما مدل‌های لوکس‌تر با همکاری پورشه، عضو دیگر گروه فولکس‌واگن ساخته خواهد شد.

فراری الکتریکی

فراری الکتریکیاولین مدل فراری با موتور الکتریکی دو سال پیش ساخته شد

فراری در واکنش به استقبال از ماشین‌های الکتریکی تصمیم گرفته تا اولین مدل کاملا الکتریکی خود را زودتر از برنامه قبلی تولید کند. جان الکان، رئیس هیئت مدیره کارخانه هفته گذشته به سهامداران فراری گفت که این مدل در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.

پیش از این فراری برای ساخت ماشین کاملا الکتریکی عجله زیادی نداشت و معتقد بود تکنولوژی باتری هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوان با آن ماشینی اسپرت در حد فراری ساخت. مدیران پیشین کارخانه معتقد بودند که فن‌آوری مناسب برای ماشین الکتریکی فراری بعد از سال 2025 خواهد آمد.

فراری اولین بار دو سال پیش از موتور الکتریکی در محصولاتش استفاده کرد. فراری SF90 که از ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی نیرو می‌گیرد، قوی‌ترین مدل فراری است. این کارخانه می‌گوید از موتور الکتریکی در مدل‌های دیگرش هم استفاده خواهد کرد و تا سال آینده شصت درصد از ماشین‌های فراری هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

الکان همچنین گفت که فراری در چند ماه آینده سه مدل جدید رونمایی خواهد کرد. مهم‌ترین مدل کارخانه که یک شاسی‌بلند است، قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.

بازی بدون آلودگی

اسباب بازی تسلا
اسباب بازی تسلا همزمان با مدل اصلی فروخته خواهد شد

موج تولید خودروی بدون آلودگی به ماشین‌های اسباب‌بازی هم رسید. مچ‌باکس سازنده ماشین‌های اسباب‌بازی اعلام کرده که تا سال 2030 همه ماشین‌ها و بسته‌بندی‌هایش را با پلاستیک‌های بازیافتی می‌سازد.

اولین ماشینی که با این روش ساخته می‌شود، مدل کوچکی از تسلا رودستر الکتریکی است که به گفته شرکت تا 99 درصد از مواد بازیافتی در ساخت آن استفاده می‌شود. این ماشین قرار است همزمان با مدل اصلی تسلا از سال آینده فروخته شود.

مچ‌باکس در نظر دارد علاوه بر تسلا، مدل‌های مینیاتوری از ماشین‌های الکتریکی کارخانه‌های دیگر هم تولید کند. این شرکت می‌گوید عرضه این اسباب‌بازی‌ها باعث می‌شود تا کودکان از سن کم با ماشین‌های الکتریکی آشنا شوند و نسلی آگاه نسبت به محیط زیست تربیت شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان