علت‌های چروک صورت

اگرچه نوشیدن به وسیله نی، می‌تواند برای سلامت دندان‌ها مفید باشد و از پوسیدگی دندان‌ها بر اثر موادقندی موجود در نوشیدنی‌ها پیشگیری می‌کند اما می‌تواند سبب بروز چین و چروک‌هایی ریز در اطراف لب شود.

علت‌های چروک صورت

منیره نوری‌فرد؛ گروه ترجمه دنیای سلامت

عوامل زیادی در بروز چین و چروک‌ها دخالت دارند. مانند نور آفتاب، مصرف دخانیات، مصرف مشروبات الکلی و همچنین عدم مراقبت از پوست؛ اما بعضی از عادات روزانه ما سبب بدتر شدن چین و چروک‌ها می‌شوند بدون اینکه ما متوجه آنها شویم!

استفاده نکردن از عینک آفتابی 

همانطور که برای حفاظت پوست در برابر نور آفتاب، از کرم‌های ضدآفتاب (SPF) استفاده می‌کنیم استفاده از عینک آفتابی برای جلوگیری از آسیب پوست و بروز چین و چروک نیز الزامی است. زیرا زمانی که بدون عینک آفتابی در زیر نور خورشید قرار داریم و به طور مثال می‌خواهیم کتاب بخوانیم، ناخودآگاه مجبور می‌شویم که چشمان خود را در هم بکشیم و این جمع شدن چشمان می‌تواند سبب ایجاد چین و چروک‌های ریزی در اطراف چشم شود.

نوشیدن از طریق نی 

اگرچه نوشیدن به وسیله نی، می‌تواند برای سلامت دندان‌ها مفید باشد و از پوسیدگی دندان‌ها بر اثر موادقندی موجود در نوشیدنی‌ها پیشگیری می‌کند اما می‌تواند سبب بروز چین و چروک‌هایی ریز در اطراف لب شود (مانند زمانی که شما سیگار می‌کشید و لب‌های خود را جمع می‌کنید) البته نوشیدن میلک‌شیک، کوکتل و اسموتی از طریق نی‌ اگر گهگاهی انجام شود، اشکالی ندارد اما اگر این کارها هر روز تکرار شود می‌تواند سبب چین و چروک شود.

خوابیدن به پهلو

 اگر عادت داریدکه هر شب به یک پهلو بخوابید، این عادت سبب می‌شود که به مرور یک خط عمودی در وسط پیشانی‌ ایجاد شده و با گذشت زمان عمیق‌تر شود، بنابراین سعی کنید که به پشت بخوابید.

خوابیدن بر روی دست‌ها

آیا اخمو به نظر می‌رسید؟ پس بدانید و آگاه باشید! زیرا این مدل خوابیدن (خوابیدن بر روی دست) سبب می‌شود به یک ناحیه از صورت فشاروارد شده و این فشار وارده می‌تواند سبب خرابی و از بین رفتن کلاژن در‌ آن ناحیه شود که این امر خود منجر به چین و چروک می‌شود؛ در نتیجه با بیشتر شدن این چین‌ها در وسط پیشانی،‌ اخموتر به نظر می‌رسید.

دستگاه‌های تهویه هوا با بالاترین قدرت

اگرچه استفاده از وسایل گرمایشی به هنگام سرما و وسایل سرمایشی به هنگام گرما می‌تواند حس خوبی به افراد داده و  سبب آسایش و آرامش می‌شود اما گرمای بیش از حد و همچنین سرمای بیش از اندازه خود می‌تواند سبب آسیب جدی به پوست شود زیرا پوست را دچار خشکی بیش از حد می‌کند (آیا پس از یک پرواز طولانی با هواپیما متوجه خشکی پوست خود شده‌اید؟!) اگر مجبورید ساعت‌ها در محلی باشید که دستگاه تهویه هوا با قدرت بالا کار می‌کند، حتما یک لیوان آب در کنار تخت خود داشته باشید تا با نوشیدن آن در طول شب از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت لازمه را به پوست برسانید.

آدامس جویدن 

اگر عادت دارید که همیشه آدامس بجوید این کار می‌تواند به مرور سبب آسیب دیدن کلاژن پوست شده و در نتیجه در اطراف لب‌ها چین و چروک‌های ریزی پدیدار می‌شوند!

زیاد خوردن قند و شکر 

همه می‌دانیم که قند و شکر دشمن سلامتی است، اما مواد قندی، نه تنها سبب افزایش وزن می‌شوند، بلکه اثرات بدی بر سلامت پوست دارند. مصرف زیاد مواد قندی سبب افزایش ناگهانی قند خون شده و این مساله می‌تواند سبب خرابی و آسیب کلاژن و آلاسیتن پوست شود و از بین رفتن کلاژن پوست سبب بروز چین و چروک‌ها می‌گردد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از مواد غذایی تازه استفاده کنید و از مصرف مواد غذایی حاوی قند و شکر فراوان خودداری کنید.

روبالشتی کتان

استفاده از روبالشی‌هایی که از جنس ابریشم‌ می‌باشد به سلامت پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک کمک می‌کند زیرا استفاده از رو بالشی‌هایی که جنس زبر و خشن دارند به مرور سبب بروز چین و چروک در پوست صورت می‌شود.

خواب ناکافی

 داشتن خواب کافی به حفظ و سلامت و جوانی پوست کمک می‌کند؛ زیرا بازسازی سلول‌های پوست در زمانی که ما می‌خوابیم انجام می‌شود، بنابراین اگر دوست دارید که پوستتان دیرتر دچار چین و چروک شود، خوب و به اندازه بخوابید و قبل از خواب از کرم پوست که مناسب پوست شب می‌باشد حتما استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر