ساخت کاردستی بره ناقلا با ۲ روش آسان و جالب

از جمله کاردستی های کودکانه که می توان به آن اشاره داشت ساخت کاردستی بره ناقلا بوده که به راحتی با استفاده از ابزار و وسایل ساده و ارزانی می توان آن را در شکل جذابی برای کودکان در منزل ساخت و آن ها را سرگرم نمود.

ساخت کاردستی بره ناقلا با 2 روش آسان و جالب

کاردستی در واقع وسیله ای در جهت سرگرمی و بازی کودکان و همچنین پرورش خلاقیت و قوه تخیل آن ها می باشد. این هنر دست ساز را می توان با ساده ترین ابزار و وسایل در شکل های گوناگون و دلخواه اجرا نمود و سازه های جالب و خلاقانه ای را ساخت. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب نحوه ساخت کاردستی بره ناقلا را به روشی ساده و راحت آموزش دهیم.

مراحل ساخت کاردستی گوسفند

آموزش ساخت کاردستی بره ناقلا

کاردستی را می توان در قالب وسایل تزیینی و کاربردی با استفاده از وسایل اضافی و دور ریختنی با بهره گیری از ایده های متنوع درست کرد و مورد استفاده قرار داد. یکی از این کاردستی ها که برای کودکان مناسب بوده و بسیار دوست داشتنی می باشد کاردستی بره ناقلا بوده که در بین بچه ها محبوب بوده و می توان آن را با کاغذ، مقوا، پنبه و … به راحتی در منزل درست کرد.

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

ساخت کاردستی برای کودکان بسیار هیجان انگیز و لذت بخش بوده و موجب تقویت مهارت های جسمی و فکری در آن ها می گردد. بنابراین با مشارکت دادن کودکان در در انجام این امر علاوه بر سرگرم نمودن آن ها می توان میزان خلاقیت را در آن ها افزایش داد و قدرت یادگیری آن را از این طریق نیز بالا برد.

اگر به دنبال ایده های جالبی برای درست کردن این کاردستی بامزه هستید و می خواهید با وسایل ساده و در دسترس آن را به همراه فرزندتان بسازید و لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بوده و با ساز و کار ساخت آن به صورت گام به گام و به دو روش مختلف آشنا شوید.

نحوه درست کردن کاردستی گوسفند

لوازم مورد نیاز

  • روزنامه باطله
  • نی نوشابه
  • چسب کاغذی
  • مقوا
  • پنبه
  • چسب مایع

مراحل انجام کار

در ابتدا روزنامه را به صورت مچاله در آورید و مقداری به آن فشار وارد نمایید تا کاملا محکم گردد. سپس دور آن را با استفاده از چسب کاغذی به طور کامل بپوشانید.

مواد مورد نیاز ساخت هنردستی به شکل بره ناقلا

این بخش در واقع بدن گوسفند را تشکیل می دهد. در گام بعدی باید سوراخ هایی را داخل بدن گوسفند به وجود آورید تا پاهایش را داخل آن بگذارید. به منظور این کار می توانید از یک خودکار و یا مداد استفاده نمایید و آن را با کمی فشار دادن و به صورت چرخشی داخل بدن گوسفند ببرند. سپس نی های مشکی رنگی را که برش زده اید داخل این سوراخ ها بگذارید تا پاهای گوسفند تشکیل گردد. دقت داشته باشید که پاها را از لحاظ قد و طول به گونه ای تنظیم کرده که گوسفند به راحتی بایستد و به طور مثال یکی از پاها کوتاه و دیگری بلند نباشد.

اگر نی سیاه نداشتید می توانید یک قطعه مقوای سیاه را به صورت لوله در آورید و به منزله پای گوسفند بکار ببرید. اکنون باید تعداد بسیاری گلوله پنبه ای آماده نمایید. بیشتر کودکان حتی بچه های کوچک نیز می توانند در این مرحله به راحتی کمک نمایند و به طور معمول به این بخش کار علاقه زیادی دارند. سپس به تن گوسفند چسب زده و گلوله های پنبه ای را همچون عکس زیر بچسبانید. توجه کنید هیچ بخشی از پوست گوسفند بدون پشم باقی نماند.

مراحل ساخت کاردستی بره

اکنون نوبت درست کردن صورت گوسفند و گوش هایش می باشد. بچه های بزرگتر می توانند بخش صورت را خودشان طراحی کنند و کودکان کوچکتر می توانند در برش زدن آن کمک نمایند.

مراحل درست کردن بره ناقلا با کاغذ و مقوا

به منظور این کار بر روی مقوا یک بیضی برای صورت دو شکل برای گوش ها و دو دایره بزرگ سفید و دو دایره کوچک سیاه برای قسمت چشم ها بکشید و برش بزنید و در مرحله آخر ساخت کاردستی بره ناقلا قسمت های صورت و گوش گوسفند را بچسبانید.

نحوه درست کردن کاردستی گوسفند

روش دوم ساخت کاردستی گوسفند

در این شیوه نیز به راحتی می توانید با ساده ترین وسایل این کاردستی زیبا را در منزل بسازید و کودکان خود را سرگرم کنید. در ادامه مواد لازم و نحوه انجام کار را شرح داده ایم.

وسایل مورد نیاز :

  • چسب حرارتی
  • کاموا در رنگ های سفید و کرم
  • یونولیت با قطر کم
  • خمیر گل چینی به رنگ سیاه

نحوه ساخت :

در آغاز دو عدد مستطیل از یونولیت در یک سایز یکسان برش بزنید.

نحوه ساخت کاردستی بره ناقلا

سپس آن ها را با کمک سطحی زبر تراش دهید تا دو بیضی برای شما تشکیل گردد.

طریقه درست کردن بره ناقلا با کاغذ

بعد از آن خمیر گل چینی را آماده کرده و آن را به رنگ سیاه در بیاورید و لوله باریکی از آن درست کنید.

شیوه ساخت کاردستی بره ناقلا

سپس لوله را به شش بخش مساوی تقسیم بندی کرده که 4 عدد آن را با کمک چاقو برای قسمت پای بره همچون تصویر زیر حالت بدهید.

نحوه درست کردن کاردستی گوسفند

با خمیر باقی مانده یک عدد اشک مشابه سر بره ساخته و دو اشک باریک برای بخش گوش بره درست کنید.

آموزش درست کردن کاردستی گوسفند

در گام بعدی بر روی صورت بره و در محل بینی دو سوراخ به وجود آورید. یک لوله باریک نیز برای قسمت دم بره به شکل اریب بسازید.

مراحل درست کردن کاردستی گوسفند

اکنون نوبت چسباندن اعضای ساخته شده بدن بره به یکدیگر است. نخست یکی از یونولیت های بیضی شکل را برداشته و همچون آن چه که در تصویر مشاهده می کنید قسمت دست و پای بره و همینطور دم آن را در بخش های مربوطه بچسبانید.

نحوه ساخت کاردستی گوسفند

در صورتی که تمایل دارید از این بره به عنوان آویز استفاده کنید یک قطعه کاموا و یا نخ تزیینی نیز در بخش بالایی بره بچسبانید. پس از آن بخش دیگر بدن گوسفند که همان یونولیت بیضی دیگر می باشد را با استفاده از چسب حرارتی بر روی کار چسبانده و کار را خوب محکم نمایید.

طریقه درست کردن بره ناقلا با وسایل ساده

اکنون کلاف کاموا را بردارید و کاموا را چند مرتبه به دور دو یونویت بپیچانید. این عمل را تا زمانی انجام دهید که دیگر نقطه ای از یونولیت نمایان نباشد.

مراحل ساخت کاردستی بره ناقلا

برای گوسفند با استفاده از خمیر چشم درست کنید و سپس بچسبانید. قسمت سر بره را بر روی سطح کاموا بچسبانید. بعد از آن بره را با پاپیون و دیگر وسایل به دلخواه تزیین کنید.

شیوه درست کردن کاردستی گوسفند

در مطلب ارائه شده نحوه ساخت کاردستی بره ناقلا را به دو روش ساده و راحت آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای ساخت کاردستی باب اسفنجی و کاردستی با پنبه می توانید کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان