دورنمای نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس

روی دست ماندگان!

دنیای اقتصاد : احتمال قابل توجهی وجود دارد که پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی پیاپی، جام امسال را به استقلال واگذار کند

آنهایی که نمی‌آیند

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف امسال سرخ‌ها بدون تردید در خط دفاعی بود. پرسپولیس به‌شدت از زیاد گل خوردن رنج برد و تا پایان فصل هم نتوانست این کاستی بزرگ را رفع کند. در تمام طول این مدت اما قرمزها امیدوار بودند دو مدافع خوب و ملی‌پوش سالیان قبل آنها یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به تیم برگردند. در طول هفته‌های اخیر شایعات زیادی در مورد بازگشت آنها وجود داشت، اما حالا به نظر می‌رسد آنها در قطر ماندگار هستند. آنطور که رسانه‌های این کشور روایت می‌کنند، نه‌تنها کنعانی در الاهلی می‌ماند، بلکه این باشگاه به دنبال جذب شجاع خلیل‌زاده هم هست تا شاید زوج اصلی خط دفاع تیم ملی را تشکیل بدهد و از مزیت هماهنگی آنها برخوردار شود. در این مدت خبرهای زیادی در مورد توافق نهایی شجاع با الاهلی منتشر شده و هواداران هم بار دیگر از خجالت این بازیکن در آمده‌اند! بنابراین به نظر می‌رسد پرسپولیس برای تقویت خط دفاعش باید روی گزینه‌های دیگری متمرکز شود.

آنهایی که شاید بیایند

یکی دیگر از اهداف مهم پرسپولیس در نقل‌وانتقالات اما داستان بازگرداندن علیرضا بیرانوند است. حتما می‌دانید که امسال خط دروازه هم گرفتاری‌های خاص خودش را داشت و حسابی پرسپولیسی‌ها را عذاب داد. حامد لک افت کرد، بوژیدار رادوشوویچ جدا شد و رفت و احمد گوهری هم توقعات را برآورده نکرد. پرسپولیس تا پایان فصل «گل مفت» خورد و این مساله ضرورت جذب یک دروازه‌بان بزرگ را افزایش داد. چه کسی بهتر از علیرضا بیرانوند؟ بیرو هم برای بازگشت به پرسپولیس بی‌تابی می‌کند، اما هنوز یک فصل دیگر با آنتورپ قرارداد دارد و پرسپولیس برای جذب او باید با باشگاه بلژیکی به توافق برسد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم دیگر گزینه در دسترس پرسپولیس است. او که بازیکن آزاد به شمار می‌آید، با حضور در تمرینات سرخ‌پوشان علاقه‌اش به این تیم را آشکار کرد. گفته می‌شود روند مذاکرات با او هم ادامه دارد، اما پرسپولیس نگران مصدومیت بلندمدت و اخیر این بازیکن است. اگر بیرو و گنجی بیایند و خوب هم باشند، شاید بخشی از مشکلات پرسپولیس حل شود.

آنهایی که شاید بروند

وضعیت جلال حسینی هنوز مشخص نیست و شاید مهم‌ترین نکته در مورد آینده او، مربوط به این باشد که سرمربی پرسپولیس چه کسی است و چه دیدگاهی در مورد این مدافع 41 ساله دارد. باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد مهدی ترابی و میلاد سرلک تلاش می‌کند و به توافقاتی هم دست پیدا کرده، اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است. مهم‌ترین خروجی پرسپولیس اما شاید جنجالی‌ترین خرید این تیم در تابستان باشد؛ رضا اسدی. شماره هشت سرخ‌ها نوسانات زیادی در این فصل داشت، اما در اصفهان و برابر ذوب‌آهن بار دیگر متزلزل ظاهر شد؛ تا حدی که یحیی گل‌محمدی بین دو نیمه او را بیرون کشید. گفته می‌شود اسدی به فوتبال تایلند می‌رود.

آنهایی که کاش بروند!

این نگاه بعضی از هواداران است و ربطی به نویسنده مطلب ندارد. حامد لک و شرزود تمیروف از جمله بازیکنانی هستند که برای سال آینده قرارداد دارند، اما نگاه خیلی از هواداران پرسپولیس به آنها مثبت نیست. لک که به‌شدت افت کرده و حتی حاشیه‌هایی هم داشت که منجر به تنبیه انضباطی او شد. تمیروف ازبک هم با وجود آنکه نخستین گلش برای پرسپولیس را در اصفهان به ثمر رساند، هنوز نتوانسته دل هواداران و کارشناسان را به دست بیاورد. بسیاری بر این باورند فرصتی که به شرزود داده می‌شود اگر در اختیار مهاجمان ایرانی قرار بگیرد، عملکرد بسیاری بهتری ارائه خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان