زیباترین قلعه‌ها در فرانسه

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین و زیباترین قلعه‌های فرانسه را به شما معرفی کنیم.

زیباترین قلعه‌ها در فرانسه

بسیاری از قلعه‌های دوست‎‌داشتنی و جذاب فرانسه در درون دره لویر قرار گرفته‌اند اما با این وجود در نقاط مختلف دیگری از فرانسه نیز می‌توان قلعه‌های قرون وسطایی مختلفی را مشاهده کرد.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین و زیباترین قلعه‌های فرانسه را به شما معرفی کنیم.

10. قلعه ویتر

Chateau de Vitre

Chateau de Vitre

قلعه «ویتر»، قلعه‌ای قرون وسطایی است که در شهر ویتر در بریتانی فرانسه قرار دارد؛ این قلعه در اواخر قرن یازدهم میلادی ساخته شده بود. قبل از آن، در این نقطه، قلعه‌ای چوبی وجود داشته که بر اساس آتش‌سوزی از بین رفته است. در قرن پانزدهم میلادی، بخش‌های دیگر نیز به قلعه اضافه شد. در سال 1820 میلادی، شهر ویتر، قلعه را از مالک اصلی‌اش خریداری کرد و آن را بازسازی نمود. امروزه، چندین موزه کوچک و همچنین تالار شهر در درون قلعه «ویتر» قرار دارند.

9. قلعه فوژر

Chateau de Fougeres

Chateau de Fougeres

قلعه «فوژر» در نزدیکی شهر رن در بریتانی قرار دارد؛‌ این قلعه در قرن یازدهم میلادی و بر روی صخره‌ای در کنار رودخانه نانکون ساخته شده بود. سازه اصلی از جنس چوب بود که در حمله هنری دوم انگلیس، نابود شده بود. قلعه ثانویه در همان نقطه توسط هنری دوم پلانتانژنت از سنگ ساخته شد. در قرن سیزدهم میلادی، دو برج بزرگ به این قلعه اضافه شدند؛ قلعه «فوژر» یکی از بزرگترین قلعه‌های قرون وسطایی اروپا به شمار می‌رود و امروزه، مالکیت آن در دست خود شهر فوژر است و یکی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود.

8. قلعه آنژه

Chateau d'Angers

Chateau d’Angers

در قرن نهم میلادی، قلعه «آنژه» در محل یک سکونتگاه رهاشده رومی ساخته شد. امروزه، این قلعه یکی از پربازدیدترین قلعه‌ها در فرانسه به شمار می‌رود. قلعه «آنژه» در دره لویر در شهر آنژه قرار دارد. در این قلعه، مجموعه‌ای بسیار زیبا از پرده‌های نقش‌دار وجود دارد که در بین سال‌های 1373 تا 1382 میلادی دوخته شده‌اند. این پرده‌ها به دستور لویی اول، دوک آنژه، ساخته شدند و نشان دهنده رویدادهای انجیل با جزئیات بسیار دقیق هستند. خود قلعه «آنژه» از جنس سنگ سیاه ساخته شده و 17 برج دیدبانی دارد که واقعا تحسین برانگیز است.

7. قلعه گیرد

Chateau Gaillard

Chateau Gaillard

قلعه «گیرد»، بر بالای تپه‌ای قرار گرفته که مشرف به رود سن و شهر لز آندلی است. این قلعه، یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین مناظر در نورماندی را خلق کرده است. در سال‌های 1196 و 1198 میلادی، ریچارد شیردل دستور ساخت این قلعه را داده بود اما با وجود اینکه این قلعه از استحکامات و تجهیزات بسیار خوبی برخوردار بود، نتوانست تا جلوی فیلیپ دوم از فرانسه را بگیرد و حدود 6 سال پس از ساختش،‌ قلعه «گیرد» به تصرف درآمد. این قلعه در سال‌های بعد بین انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها دست به دست می‌شد تا اینکه هنری چهارم فرانسه در سال 1599 میلادی دستور نابودی آن را صادر کرد. دیوارهای ضخیم قلعه در برابر نابودی مقاومت کردند و تا به امروز پابرجا باقی ماندند. در تمام سال،‌ ویرانه‌های قلعه در معرض بازدید مردم قرار دارند.

6. قلعه ونسس

Chateau de Vincennes

Chateau de Vincennes

قلعه ونسس در منطقه حومه شهر پاریس به نام ونسس قرار دارد؛ این قلعه در ابتدا، شکارگاهی برای لویی هفتم فرانسه بود. در قرن چهاردهم میلادی، استحکامات بیشتری به قلعه اضافه شد و در قرن پانزدهم میلادی نیز دیواری بیرونی آن ساخته شد. یک خندق بزرگ و دو پل متحرک نیز این قلعه از گزند هر گونه تهاجمی در امان نگه داشتند. قلعه «ونسس» تا اواسط قرن هفدهم میلادی، به عنوان قلعه‌ای سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1860 میلادی نیز ناپلئون سوم، قلعه و پارک کنار آن را به شهر پاریس داد تا از آن به عنوان یک پارک عمومی استفاده شود. امروزه،‌ این قلعه به روی مردم باز است.

5. قلعه اوت کونیگزبورگ

Chateau du Haut-Koenigsbourg

Chateau du Haut-Koenigsbourg

قلعه «اوت کونیگزبورگ» در مکانی استراتژیک و بر بالای تپه‌ای مرتفع مشرف بر دشت آلستین در کوهستان ووسگس واقع شده است. از قرون وسطی تا جنگ سی ساله، از این قلعه توسط نیروهای مختلف استفاده می‌شد تا اینکه در نهایت، این قلعه در جنگ سی ساله، پس از 52 روز محاصره، توسط سربازان سوئدی سوزانده و غارت شد. برای صدها سال بعد، این قلعه بدون استفاده باقی ماند و جنگل آن را در درون خود فراگرفته بود. در سال 1899 میلادی، قلعه به امپراتور آلمان ویلهم دوم اهدا شد؛ او این قلعه را بازسازی کرد و بار دیگر به اوج خود بازگرداند. پس از جنگ جهانی دوم، فرانسه این قلعه را به تصرف درآورد و امروزه، این قلعه به عنوان یکی از محبوب‌ترین قلعه‌های فرانسه شناخته می‌شود که سالانه بیش از 500 هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

4. قلعه لوش

Chateau de Loches

Chateau de Loches

در فاصله 500 متری از سواحل رودخانه اندر در دره لویر، قلعه «لوش» ساخته شده است. قلعه لوش به خاطر ارتباطات خود به افراد سلطنتی فرانسه و انگلیس و همچنین ظاهر مربعی شکل عظیم خود شناخته می‌شود. این قلعه در قرن یازدهم میلادی ساخته شد و در قرن دوازدهم در اختیار هنری دوم و ریچارد شیردل قرار داشت و بعدا، به مکان بسیار محبوبی برای چارلز هفتم تبدیل شد. در همین تالار بزرگ این قلعه بود که جوآن آف آرک، شاه چارلز را متقاعد کرد تا او باید در ریمز تاجگذاری کند. امروزه از بخش‌های قدیمی قلعه تنها ویرانه‌های آن باقی مانده است اما بخش اقامتگاه سلطنتی از قرن شانزدهم میلادی به طور کامل بازسازی شده است.

3. قلعه سومور

Chateau de Saumur

Chateau de Saumur

قلعه «سومور» بر بالای یک تپه مستحکم مشرف به شهر و رودخانه زیر پای خود قرار گرفته است. این قلعه، یکی از زیباترین قلعه‌هایی به شمار می‌رود که در سواحل طولانی‌ترین رودخانه فرانسه یعنی رودخانه لویر قرار گرفته‌اند. برج‌های هشت ضلعی در هر گوشه از قلعه «سومور»، حسی اسرارآمیز و فانتزی به آن داده است. این قلعه در قرن دهم میلادی ساخته شده بود و در اواخر قرن دوازدهم میلادی توسط هنری دوم از انگلیس بازسازی شد و ظاهری زیبا و درخشان پیدا کرد. امروزه، مالکیت قلعه در اختیار شهر قرار دارد و درون آن نیز چندین موزه وجود دارند.

2. کاخ پاپ‌ها

Palais des Papes

Palais des Papes

در جنوب فرانسه و در آویگنون، قلعه «کاخ پاپ‌ها» وجود دارد که به عنوان یکی از مهم‌ترین سازه‌های قرون وسطایی در اروپا شناخته می‌شود. این سازه در ابتدا به عنوان یک صومعه در سال 1252 میلادی ساخته شد و در سال 1309 میلادی، زمانی که روم در برابر انتخاب پاپ کلمنت پنجم قیام کرد، به جایگاه پاپ تبدیل شد. این قلعه در قرن چهاردهم میلادی، به عنوان مرکز مسیحیت شناخته می‌شد. هر ساله،‌ بیش از 650 هزار نفر از این قلعه بازدید می‌کنند، قلعه‌ای که یکی از بزرگترین ساختمان‌های سبک گوتیک در اروپا است و از جمله بهترین جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود.

1. قلعه کارکاسون

Cite de Carcassonne

Cite de Carcassonne

در حقیقت، قلعه «کارکاسون» بیشتر شبیه به یک شهر است تا یک قلعه؛ این قلعه، یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین قلعه‌های کشور فرانسه محسوب می‌شود. این قلعه در جنوب فرانسه قرار دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیرهای تجاری و تاریخی اروپا، از دوران قدیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. بخش‌هایی از دیوارهای ارگ قدمتی طولانی دارند که به دوران امپراتوری روم باز می‌گردد. تا قرن هفدهم میلادی، هر کدام از حاکمانی که مالک این قلعه بودند، آن را توسعه دادند تا اینکه در نهایت، این قلعه رو به افول رفت. در قرن نوزدهم میلادی، پروژه بازسازی قلعه شروع شد تا امروزه این قلعه به عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته فرانسه شناخته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان