۳۵۰هزار نفر به کووید مبتلا شده‌اند

انفجار کرونایی در کره شمالی

دنیای‌اقتصاد : کره‌شمالی از شیوع «انفجار» کووید در این کشور خبر داد که به احتمال زیاد ۶نفر را کشته و بیش از ۳۵۰هزار نفر را مبتلا کرده و نگرانی از یک بحران قریب‌الوقوع و مرگبار را در این کشور منزوی و فقیر ایجاد کرده است

کره شمالی از شیوع «انفجاری» کووید در این کشور خبر داده است که به گفته رسانه‌های دولتی، به احتمال زیاد شش نفر را کشته و بیش از 350 هزار نفر را مبتلا کرده و نگرانی از یک بحران قریب‌الوقوع و مرگبار را در این کشور منزوی و فقیر ایجاد کرده است. این اعلامیه یک روز پس از گزارش اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور منتشر می‌‌شود و وضعیت را یک «وضعیت اضطراری ملی بزرگ» می‌‌نامد. «گاوون بای» و «هلن ریگان» در گزارش 13می برای سی‌ان‌ان نوشتند، رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به  KCNA روز جمعه گزارش داد که کره‌شمالی روز پنج‌شنبه 18 هزار مورد «تب» جدید و 6 مورد مرگ را گزارش کرد که آزمایش یکی از آنها نشان‌دهنده یکی از زیرگونه های اُمیکرون با عنوان BA.2 است.

کره‌شمالی تایید نکرده است که همه موارد «تب» و مرگ‌ومیر ناشی از کووید است که دلیل آن احتمالا محدودیت‌های این کشور در آزمایش است. این خبرگزاری رسمی کره‌شمالی می‌‌گوید: «تب که علت آن شناسایی نشده، از اواخر آوریل بطور انفجاری در سراسر کشور گسترش یافت و تاکنون 187800 نفر را ایزوله کرده است.» شیوع کووید می‌تواند برای کره‌شمالی فاجعه‌بار باشد. بعید است که زیرساخت‌‌های فرسوده مراقبت‌های بهداشتی این کشور پاسخگوی درمان تعداد زیادی از بیماران مبتلا به یک بیماری بسیار عفونی باشد و مشخص نیست که آیا این کشور واکسنی برای کرونا وارد کرده است یا خیر؟ کره‌شمالی قبلا هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید نکرده بود؛ اگرچه تعداد کمی از مردم معتقدند کشوری 25میلیون نفری از ویروسی که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان آلوده کرده در امان مانده است.

به گزارش  KCNA کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی روز پنج‌شنبه از «ستاد پیشگیری از همه‌گیری اضطراری دولتی» بازدید و اذعان کرد که شیوع این بیماری به معنای وجود یک «نقطه آسیب‌پذیر» در سیستم پیشگیری از همه‌گیری این کشور است. در تصاویری که از این دیدار توسط رسانه‌های دولتی منتشر شده است، نشان داده می‌شود که کیم هنگام ورود و خروج از اتاق جلسه با ماسک جراحی دیده می‌شود. مقاماتی که او را همراهی می‌کنند نیز با ماسک دیده می‌شوند. به گزارش  KCNA کیم گفت: «این مهم‌ترین چالش و بزرگ‌ترین وظیفه پیش روی حزب ماست که وضعیت بحران در بهداشت عمومی را به‌طور فوری منعکس می‌کند.» به گزارش  KCNA کره‌شمالی پس از نشست دفتر سیاسی در روز پنج‌شنبه، همه شهرها را قرنطینه کرد و به افرادی که تب یا علائم غیرطبیعی داشتند، دستور خانه‌نشینی و قرنطینه داد.

یکی از خبرنگاران رسانه دولتی چین CGTN روز جمعه ویدئویی نادر از پیونگ‌یانگ منتشر کرد و تجربه خود را آشکارا بازگو کرد. «زانگ چینگ» خبرنگار در پستی در ویبو گفت: «تا آنجا که ما می‌دانیم، افراد زیادی در پیونگ‌یانگ واکسینه نشده‌اند و فاقد امکانات پزشکی و پیشگیری از بیماری همه‌گیر هستند.» او افزود: «از آنجا که پایتخت در قرنطینه است، غذایی که در خانه دارم فقط برای یک هفته کافی است. ما هنوز منتظر هستیم که دولت در آینده چه سیاستی را اعلام خواهد کرد.» روز پنج‌شنبه چین اعلام کرد که آماده است از کره‌شمالی در مبارزه با کووید حمایت کند.

مرزهای کره‌شمالی از ژانویه2020 برای جلوگیری از شیوع ویروس

- با وجود تاثیرات منفی بر تجارت با پکن- بسته است؛ این یک راه نجات اقتصادی است که این کشور فقیر برای جلوگیری از گرسنگی مردمش به آن نیاز دارد. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «چین به‌عنوان دوست، همسایه و رفیق، آماده است تا از کره‌شمالی در مبارزه با این همه‌گیری حمایت کامل کند.» کره‌شمالی به‌رغم واجد شرایط بودن برای برنامه جهانی اشتراک واکسن کووید- کواکس- تصور نمی‌‌شود که هیچ واکسن دریافت کرده باشد. با فرض اینکه بیشتر جمعیت کره‌شمالی واکسینه نشده‌اند، شیوع بیماری در کره‌شمالی - که دارای قابلیت های آزمایشی محدود، زیرساخت های پزشکی ناکافی است و خود را از جهان خارج جدا کرده است – می‌تواند به سرعت به یک بیماری مرگبار تبدیل شود.شیوع کووید در این کشور منزوی در حالی است که رویترز هم از آن با عنوان «آشفتگی بزرگ» یاد کرده و خواستار یک نبرد تمام‌عیار برای غلبه بر این پاندمی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به گفته کارشناسان، با توجه به محدود بودن توانایی‌‌های کره‌شمالی در انجام آزمایش‌‌های کووید، احتمالا تعداد کشته‌شدگان اعلام‌شده تنها بخش کوچکی از تعداد کل مبتلایان است که می‌‌تواند به هزاران کشته در این کشور منجر شود. خبرگزاری  KCNA گزارش داد، از اواخر آوریل سال جاری میلادی که یک مورد تب با منشأ ناشناس گزارش شد، حزب حاکم کارگران کره‌شمالی یک نشست فوق‌العاده برگزار و گزارش‌ها درباره انجام آزمایش از 280هزار و 810نفری که درمان شده‌‌اند و 27 فری که بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌‌اند، بررسی کرد. کیم جونگ اون در این نشست گفت: «شیوع این پاندمی مسری یک ناآرامی و آشفتگی بزرگ برای کشور ما از زمان تاسیسش محسوب می‌‌شود.» وی افزود: «اما اگر تمرکزمان را در اجرای سیاست مقابله با پاندمی از دست ندهیم، کنترل و قدرت سازمانی‌‌ قوی‌‌مان مبتنی بر اتحاد یکپارچه حزب و مردم را حفظ کنیم و مبارزه‌‌مان با پاندمی را تقویت کنیم، می‌‌توانیم بر این بحران غلبه کنیم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان