بورگوارد رسماً با کیان موتور وارنا به ایران آمد

بورگوارد یک برند بسیار قدیمی آلمانی است که در سال ۱۸۹۰ تاسیس شد اما این کمپانی خودروسازی در سال ۱۹۶۱ ورشکست شد و دیگر فعالیتی در این صنعت نداشت

بورگوارد یک برند بسیار قدیمی آلمانی است که در سال 1890 تاسیس شد اما این کمپانی خودروسازی در سال 1961 ورشکست شد و دیگر فعالیتی در این صنعت نداشت. در سال 2008 بود که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها، این برند قدیمی آلمانی دوباره متولد شد و بعد از حدود نیم قرن غیبت، اولین محصول خود را به نام BX7 در سال 2015 رونمایی کرد.
پس از برجام، بورگوارد با یک هیئت به ایران آمده بود و در ابتدا شایعاتی مبنی بر قرارداد این شرکت با رامک‌خودرو به گوش می‌رسید و سپس صحبت از عقد قرارداد بورگوارد با گروه بهمن قوت گرفت و حتی بعضی رسانه‌ها بهمن‌موتور را شریک ایرانی بورگوارد معرفی کردند، موضوعی که خود گروه بهمن هیچگاه تایید نکرد. اما حال شرکت کیان موتور وارنا، به صورت رسمی خود را نماینده این شرکت آلمانی معرفی کرده و قرار است به زودی بورگوارد BX7 را به ایران بیاورد.
بورگوارد را باید شرکتی چینی-آلمانی دانست و محصولات این شرکت هم‌اکنون در چین تولید می‌شوند که به این نوع شرکت‌ها (چینی-آلمانی) به اصطلاح Sino-German می‌گویند. طرف چینی که بورگوارد را پس از نیم قرن زنده کرد، شرکت فوتون چین است که در حقیقت تولیدکننده بزرگ کامیون و خودروهای تجاری است و در ایران نیز پیکاپ ایران خودرو دیزل از این برند عرضه می‌شود.

بورگوارد

بورگوارد

بورگوارد BX7 که قرار است اولین محصول بورگوارد در ایران باشد و توسط کیان موتور عرضه شود، در دو نسخه معمولی و TS عرضه می‌شود و بعضی از نسخه‌های این مدل 7 نفره نیز می‌باشد.
تمامی نسخه‌های بورگوارد BX7 به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند 225 اسب بخار و 300 نیوتن متر را تولید کند. قدرت بسیار خوبی که در صورت واردات به ایران، آن را به قدرتمندترین گزینه بین رقبا تبدیل خواهد کرد. گیربکس نصب شده روی بورگوارد 7 سرعته خودکار دوکلاچه است که توسط شرکت BorgWarner طراحی شده است. البته قرار است در آینده یک پیشرانه پلاگین هیبریدی 401 اسب بخاری نیز برای نصب روی بورگوارد BX7 عرضه شود.
همانطورکه گفتیم بورگوارد BX7 در چین و در خط تولید فوتون تولید می‌شود و از جولای 2016 در بازار چین عرضه شده و قرار است تا سال آتی یعنی 2018، به بازارهای اروپایی نیز عرضه شود.

بورگوارد BX7

بورگوارد BX7

قیمت بورگوارد BX7 در ایران می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و معلوم نیست دقیقاً چه نسخه‌ای از این خودرو Sino-German به ایران خواهد آمد اما اگر فرض کنیم کامل‌ترین مدل یعنی با سیستم چهارچرخ متحرک و با کامل‌ترین تجهیزات رفاهی به ایران بیاید، احتمالاً قیمتی در حدود 250 میلیون تومان را خواهد داشت که آن را در کنار بزرگان و مدعیان بازار خودرویی ایران چون هیوندای سانتافه، تویوتا راو4 و یا کیا سورنتو قرار می‌دهد. اگرچه بورگوارد از پشتوانه آلمانی‌ها بهره می‌برد و حال با سرمایه‌گذاری چینی‌ها جانی دوباره گرفته، اما با توجه به ناآشنا بودن این برند در بازار ایران، به نظر می‌رسد کیان موتور باید تبلیغات درستی را پیرامون این برند داشته باشد تا بتواند با شاسی‌بلندهای پرفروش بازار ایران رقابت کند و شایستگی‌های این خودرو را به مشتریان معرفی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر