بهترین جاهای دیدنی عمان

در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاهای دیدنی عمان را معرفی کنیم.

بهترین جاهای دیدنی عمان

عمان در لبه شبه جزیره عربستان قرار دارد؛ اغلب اوقات، گردشگران به سادگی از کنار عمان و جاذبه‌های گردشگری آن عبور می‌کنند؛ اما عمان، مقصد گردشگری جالبی است که پر از جاهای دیدنی مختلف است. محبوب‌ترین مقصد گردشگری عمان نیز پایتخت آن به نام مسقط است.

در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، بهترین جاهای دیدنی عمان را معرفی کنیم.

10. روستای مسفاه العبریین

Misfat al Abryeen

Misfat al Abryeen

در عمان، شهرهای بزرگی هستند که ظاهری مدرن و پیشرفته دارند؛ با این حال، روستاهای کوچکی همچون روستای «مسفاه العبریین»، فضایی سنتی و جذاب دارند. این روستای کوهستانی دارای خانه‌هایی سنگی است که به رنگ قهوه‌ای و خاکی هستند؛ در ظاهر، این روستا شبیه به روستاهای کوهستانی ایتالیا است، با این تفاوت که ظاهری خاکی دارد و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته‌ است. روستای «مسفاه العبریین»، نمونه‌ای عالی از زندگی کوهستانی در عمان به شمار می‌رود. جاده روستا، کوهستانی است و در آنجا می‌توانید مناظری سرسبز و درختان موز را مشاهده کنید.

9. جزیره مسیره

Masirah Island

Masirah Island

درست در فاصله کوتاهی از خط ساحلی عمان، جزیره «مسیره» قرار دارد؛ این جزیره، مقصد گردشگری منحصربه‌فردی برای گردشگران به شمار می‌رود که به دنبال آفتاب، سواحل، حیات وحش و تاریخ هستند. در جزیره «مسیره»، پایگاه هوایی عمان قرار دارد اما شهرهای آن، نسبتا کوچک هستند و این به معنای آن است که در آنجا می‌توانید از فضایی خلوت و آرامش‌بخش لذت ببرید. کشتی‌های مختلفی بین این جزیره و خود عمان عبور و مرور می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها برای سفر به جزیره «مسیره» استفاده کنید. شنا، تماشای کشتی‎‌های به گل نشسته و تجمع بیش از 30000 لاکپشت، از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این جزیره انجام بدهید.

8. بهلا

Bahla

Bahla

یکی دیگر از مقاصد گردشگری برجسته عمان، شهر «بهلا» است که در جنوب این کشور قرار دارد. شهر «بهلا» همانند واهه‌ای در بیابان است و برای قرن‌ها است که میزبان مسافران بوده است. «بهلا» در فاصله 40 کیلومتری از «نزوی» قرار دارد و جاذبه گردشگری آن نیز قلعه تاریخی و تماشایی آن به شمار می‌رود. قدمت قلعه «بهلا» به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. علاوه بر بازدید از قلعه تاریخی، می‌توانید دیوارهای شهر را مشاهده کنید که از خشت ساخته شده‌اند و طول آن‎‌ها به حدود 10 کیلومتر می‌رسد.

7. صلاله

Salalah

Salalah

«صلاله» در جنوب عمان قرار دارد و مقصد گردشگری شناخته‌‎شده‌ای در این کشور به شمار می‌رود. «صلاله»، خانه اجدادی سلطان قابوس، پادشاه عمان بوده است و از همین رو اهمیت بسیار زیادی دارد. در بازدید خود از «صلاله»، می‌تواند از کاخ قابوس نیز دیدن کنید و همچنین به ستایش ساختار کهن بخش قدیمی «صلاله» به نام هافا بپردازید. سایت باستان‌شناسی البلید نیز از جمله دیگر جاهایی است که در سفر خود به «صلاله» باید از آن‌ها بازدید کنید.

6. جبل اخضر

Jebel Akhdar

Jebel Akhdar

«جبل اخضر» که به معنای کوه سبز است، بخشی از کوهستان‌های الحجر محسوب می‌شود. این منطقه، عمدتا از جنس سنگ آهک هستند و مرتفع‌ترین نقطه در کل کشور عمان نیز در همین کوهستان‌ها قرار دارد. بر خلاف نام خود، «جبل اخضر» دارای جنگل‌ها و مراتع سرسبز نیست اما نسبت به دیگر نقاط عمان، آب‌وهوایی خنک‌تر دارد و گیاهان بیشتری در آنجا مشاهده می‌شوند. «جبل اخضر»، منطقه‌ای محافظت شده است و کوهنوردی در آن می‌تواند گردشگری بسیار زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد.

5. رأس الجنز

Ras al Jinz

Ras al Jinz

در شرقی‌ترین نقطه عمان، «رأس الجنز» قرار دارد که حفاظتگاهی برای لاکپشت‌ها به شمار می‌رود؛ در اینجا، لاکپشت‌های دریایی اقیانوس هند تحت حفاظت قرار دارند و به افزایش جمعیت آن‌ها کمک می‌شود. در تابستان و ماه‌های مه تا اکتبر، لاکپشت‌های دریایی در اینجا لانه‌گذاری می‌کنند و اگر خوش‌شانس باشید نیز می‌توانید سفر بچه لاک‌پشت‌ها از ساحل به سمت اقیانوس را مشاهده کنید. در سفر خود به «راس الجنز» حتما از موزه و مرکز لاکپشت‌ها نیز بازدید به عمل بیاورید.

4. آبدره‌های موسندام

Musandam Fjords

Musandam Fjords

شبه جزیره «موسندام» در شمالی‌ترین منطقه عمان قرار دارد و در حقیقت، توسط کشور امارات، از دیگر بخش‌های عمان جدا افتاده است. بخش‌هایی از این منطقه، بسیار دورافتاده هستند و برای مدت‌هایی طولانی، محل زندگی ساکنان جوامع ساحلی و روستاهای کوهستانی وبده‌اند. آبدره‌های «موسندام» در شمال قرار دارند و مناظری زیبا و تماشایی را خلق کرده‌اند. بهترین راه برای تماشای مناظر و زیبایی‌های آبدره‌های «موسندام»، سفر با قایق است؛ در این سفر می‌تواند علاوه بر تجربه سواری با قایق‌های سنتی عمانی به نام «داو یا لنج»، شاهد دلفین‌ها نیز باشید. از سوی دیگر، آبدره‌های «موسندام»، مقصدی ایدئال برای تماشای حیات وحش و طبیعت عمان به شمار می‌رود.

3. بیابان واحیبا سندز

Wahiba Sands

Wahiba Sands

در مرکز عمان، تل‌ماسه‌های بیابانی برای کیلومترها ادامه دارند و منطقه‌ای را ایجاد کرده‌اند که به نام «واحیبا سندز» شناخته می‌شود. در این بیابان، مردم بدو زندگی می‌کنند و مقصد گردشگری بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به زندگی سنتی عمان به شمار می‌رود. به همراه تورهای گردشگری، می‌توانید در بیابان «واحیبا سندز»، زندگی چادرنشینی را تجربه کنید؛ علاوه بر این، می‌توانید سوار بر شتر در بیابان گردش کنید و از آسمان پر ستاره در شب لذت ببرید. شهر ایبرا، مبدأ بسیار خوبی برای ورود به بیابان «واحیبا سندز» محسوب می‌شود و از آنجا می‌توانید در تورهای مختلف ثبت نام کنید.

2. نزوی

Nizwa

Nizwa

در قرن ششم و هفتم میلادی، شهر «نزوی» پایتخت عمان بوده است. امروزه، این شهر بیشتر به خاطر قلعه فوق‌العاده خود شناخته می‌شود، قلعه‌ای که در قرن هفدهم میلادی به دستور سلطان بن سیف العربی ساخته شده بود. هر چند، قدمت بخش‌هایی از قلعه به قرن نهم میلادی باز می‌گردد. بخش جالب‌توجه قلعه «نزوی» نیز برج استوانه‌ای شکل بزرگ آن است که هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. در درون قلعه «نزوی»، موزه‌ای وجود دارد که زندگی قرن هفدهم در عمان را به نمایش می‌گذارد. در سفر خود به شهر «نزوی»، حتما از بازار آن نیز دیدن کنید.

1. مسقط

Muscat

Muscat

«مسقط»، پایتخت عمان، نقطه برجسته سفر به این کشور به شمار می‌رود؛ در شهر «مسقط»، قلعه‌ها، کاخ‌ها، موزه‌ها و بازارهای زیادی وجود دارند که مطمئنا سفر جذاب را برای شما به ارمغان خواهند آورد. قصر سلطنتی العلم، از جمله جاهای دیدنی «مسقط» به شمار می‌رود که شما نمی‌توانید به آن وارد شوید اما از کنار بندر می‌توانید شاهد ساختار بسیار زیبای آن باشید. در کنار این قصر سلطنتی نیز قلعه‌های دوقلوی الجلالی و المیرانی قرار گرفته‌اند که امروزه، به موزه‌های عمومی تبدیل شده‌اند. مسجد بزرگ سلطان قابوس نیز از جمله دیگر جاذبه‌های شهر «مسقط» به شمار می‌رود که حتما باید از آن بازدید کرد. در این مسجد، لوسترهایی زیبا و دیوارهایی مرمرین در کنار دومین فرش بزرگ ایرانی در جهان قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان