پیامدهای کمبود روی در سالمندان

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش توانایی جذب ویتامین B در افراد مسن گفت: با افزایش سن افراد، جذب انواع ویتامین‌های B کاهش پیدا می‌کند

پیامدهای کمبود روی در سالمندان

تحریریه زندگی آنلاین : پریسا ترابی؛ مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش توانایی جذب ویتامین B در افراد مسن گفت: با افزایش سن افراد، جذب انواع ویتامین‌های B کاهش پیدا می‌کند که در این میان با ورود افراد به دوره سالمندی سوخت و ساز ویتامین B6 بیشتر و میزان جذب آن به دلیل کاهش مصرف گوشت نیز کم خواهد شد.

به گزارش دنیای تغذیه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: در سنین بالا و دوران سالمندی کم‌خونی و فقر آهن شیوع کم‌تری دارد، اما کم‌خونی در بین افرادی که مواد غذایی کم انرژی

مصرف کرده یا مشکوک به سوء‌تغذیه بوده‌اند، شایع است.

نیاز مردان و زنان بالای 60 سال و سالمند به آهن یکسان است. مصرف چای بعد از غذا‌های گیاهی مانند حبوبات و غلات از جذب آهن در بدن جلوگیری می‌کند و به همین دلیل متخصصان معتقدند که از مصرف چای در یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا باید پرهیز شود.

با افزایش سن و به خصوص در دوران سالمندی نقش روی درترمیم بافت‌های بدن و افزایش ایمنی بسیار پررنگ است و به دلیل پایین آمدن میزان مصرف روی در دوران پیری باید علاوه بر مکمل‌های آهن و‌کلسیم، با نظر و تجویز متخصص تغذیه ویا پزشک، مکمل روی نیز توسط سالمندان مصرف شود. علائمی مانند کم‌اشتهایی، کاهش حس چشایی، مشکلات پوستی از جمله عوارض کمبود روی در بدن سالمندان است.

منیزیم یکی دیگر از املاح مؤثر در استحکام و مقدار توده عضلانی بدن است. کمبود این عنصر مشکلات سوء‌تغذیه‌ای را در بین افراد مسن ایجاد خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

روی و نقش آن در سلامت کودکان

مکمل های رایج در کاهش وزن

مکمل های غیر رژیمی را بشناسیم

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان