شاسی‌بلند اسپرت رنج‌روور

نسل اول رنج‌روور اسپرت در سال ۲۰۰۵ و در واکنش به شاسی‌بلندهای اسپرت پورشه و ب‌ام‌و به بازار عرضه شد. این ماشین در هفده سال گذشته یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین محصولات گروه خودروسازی جگوار-لندروور بوده است.

شاسی‌بلند اسپرت رنج‌روور

لندروور نسل جدیدی از مدل رنج‌روور اسپرت را رونمایی کرد که از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد. خودروساز انگلیسی وعده داده که دو سال دیگر یک مدل کاملا الکتریکی از آن هم تولید خواهد کرد.

نسل اول رنج‌روور اسپرت در سال 2005 و در واکنش به شاسی‌بلندهای اسپرت پورشه و ب‌ام‌و به بازار عرضه شد. این ماشین در هفده سال گذشته یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین محصولات گروه خودروسازی جگوار-لندروور بوده است.

رنج‌روور اسپرت یکی از سودآورترین محصولات گروه خودروسازی جگوار-لندروور است

رنج‌روور اسپرت یکی از سودآورترین محصولات گروه خودروسازی جگوار-لندروور است

ظاهر ماشین فرم کلی نسل قبلی را حفظ کرده، اما طراحان لندروور آن را با نگاهی مینیمال مدرن‌تر طراحی کرده‌اند. ماشین از قبل اسپرت‌تر شده و به فن‌آوری‌های جدید لندروور مجهز است. یکی از این فن‌آوری‌ها سیستمی است که با تشخیص وضعیت جاده شاسی، کمک‌فنر و میزان نیرویی که هر چرخ نیاز دارد را تنظیم می‌کند.

منبع تصویر،LAND ROVER

منبع تصویر،LAND ROVER

منبع تصویر،LAND ROVER

منبع تصویر،LAND ROVER

قوی‌ترین مدل موتوری هشت سیلندر با قدرت 530 اسب بخار دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل 4/5 ثانیه و حداکثر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است. دو مدل هیبرید-الکتریکی هم از رنج‌روور اسپرت ساخته می‌شود که کارخانه می‌گوید می‌تواند تا 113 کیلومتر را با نیروی باتری حرکت کند.

قیمت پایه ماشین حدود 100 هزار دلار است که حدود 18 هزار دلار از نسل قبلی گران‌تر است. به نظر می‌رسد لندروور با اضافه کردن امکانات لوکس و گران‌تر کردن ماشین قصد دارد علاوه بر خودروسازان آلمانی با محصولات لوکسی مانند لوتوس و آستون مارتین هم رقابت کند.

مدل کاملا الکتریکی ماشین در سال 2024 خواهد آمد. لندروور اعلام کرده که تا سال 2026 شش مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد و انتظار دارد مدل‌های الکتریکی تا سال 2030 شصت درصد فروشش را شامل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان