انتشار کرونا و گزارش مرگ و میر در کره شمالی

رسانه های دولتی همچنین به تازگی ۲۹۶۱۸۰ مورد آلودگی را گزارش کردند که در هفته‌های اخیر به مجموع ۸۲۰۶۲۰ نفر رسید. کره شمالی پس از ادعای عدم ابتلا به ویروس کرونا در دوران همه گیری، در روز پنجشنبه مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین بیماران مبتلا به COVID-۱۹ در این کشور را اعلام کرد.

انتشار کرونا و گزارش مرگ و میر در کره شمالی

کره شمالی تابحال از 42 مورد مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشور خبر داده است.

رسانه های دولتی همچنین به تازگی 296180 مورد آلودگی را گزارش کردند که در هفته‌های اخیر به مجموع 820620 نفر رسید. کره شمالی پس از ادعای عدم ابتلا به ویروس کرونا در دوران همه گیری، در روز پنجشنبه مورخ 22 اردیبهشت 1401 اولین بیماران مبتلا به COVID-19 در این کشور را اعلام کرد.

مقامات گفته‌اند که ویروس کرونا در اواخر آوریل در سراسر کشور گسترش یافت. اکنون این کشور در تلاش است تا بیش از یک میلیون کارمند مراقبت‌های بهداشتی و سایرین را برای مهار شیوع این بیماری بکار گیرد.

در عین حال، کارشناسان خارجی نگرانی‌هایی را در مورد توانایی کره شمالی برای مدیریت این بحران بدون کمک دیگر کشورها ابراز کرده‌اند، به ویژه به این دلیل که مردم احتمالاً واکسینه نشده‌اند و سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی فاقد تجهیزات پزشکی، آزمایش‌ها و درمان‌ها است.

کره شمالی بدون کیت‌های تست کووید-19، برای حدس زدن عفونت‌ها تنها به بررسی دمای بدن متوسل شده است. چئونگ سونگ چانگ، تحلیلگر مؤسسه سجونگ کره جنوبی گفت: با چنین روش معاینه بسیار ضعیف و نادرستی، یافتن مبتلایان بدون علائم و کنترل موج‌های ویروسی غیرممکن است.

او گفت: از آنجایی که عفونت‌های مشکوک کووید-19 در کره شمالی به طور انفجاری در حال افزایش است، انتظار می‌رود که تعداد قربانیان این کشور همچنان افزایش یابد.

از روز پنجشنبه، کره شمالی یک قرنطینه سراسری را برای کاهش شیوع این بیماری اعمال کرده است. محدودیت‌ها می‌تواند اقتصاد این کشور را که به دلیل بسته شدن مرزهای مرتبط با این بیماری همه گیر و تحریم‌های سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای آن متزلزل شده است، بیشتر تحت فشار قرار دهد.

روز شنبه مورخ 24 اردیبهشت 1401، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شیوع این بیماری را از نظر تاریخی یک “تحول بزرگ” خواند و از دولت و مردم خواست تا برای ایجاد ثبات در کشور با یکدیگر همکاری کنند. خبرگزاری رسمی مرکزی کره گزارش داد که بیش از 1.3 میلیون نفر در تلاش برای معاینه و درمان افراد بیمار هستند. کسانی که تب و سایر علائم غیرطبیعی دارند در قرنطینه قرار می‌گیرند.

خبرگزاری صدا و سیمای کره شمالی اعلام کرد: تمامی استان‌ها، شهرها و شهرستان‌های کشور به طور کامل تعطیل شده‌اند و ارتباط واحدهای کاری، واحدهای تولیدی و واحدهای مسکونی از بامداد 22 ​​اردیبهشت از روی یکدیگر بسته شده‌اند. “معاینه‌های دقیق و سختگیرانه مردم در حال انجام است.”

از بین مبتلایان به علائم، 496030 نفر بهبود یافته‌اند و 324550 تحت درمان هستند. کیم روز شنبه گفت که بیشتر نقل و انتقالات در جوامعی رخ می‌دهد که از یکدیگر جدا شده‌اند و بین مناطق پخش نمی‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات بهداشتی کره شمالی روز شنبه گفتند که بیشتر مرگ‌های گزارش‌شده به تازگی به دلیل مصرف بیش از حد دارو و اوردوز کردن و سهل انگاری‌های دیگر به دلیل عدم تخصص پزشکی در مورد نوع اُمیکرون بوده است. کیم همچنین از مسئولان بهداشتی به دلیل “بی کفایتی” و “بی مسئولیتی” انتقاد کرد.

به گزارش رویترز، تلویزیون مرکزی کره ایده‌های درمانی را در روز شنبه شب پخش کرد. یک پزشک “غرغره کردن با آب نمک” و مصرف داروهای مختلف برای کاهش تب، سردرد و دردهای عضلانی و مفاصل را پیشنهاد داد. علاوه بر این، نوشیدن چای “لونیسرا ژاپنی” (که با گیاه پیچ امین الدوله از یک خانواده هستند) یا چای برگ بید را سه بار در روز توصیه کرد.

چین و کره جنوبی پیشنهاد ارسال کمک‌های بشردوستانه، تجهیزات پزشکی و واکسن به این کشور را داده‌اند، اما مقامات کره شمالی به طور علنی پاسخی نداده‌اند. کره شمالی قبل از آن پیشنهاد واکسن از برنامه اشتراک جهانی COVAX به دلیل مقررات و الزامات برای ردیابی توزیع واکسن را رد کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان