طرز تهیه ترشی آلو و نکات تکمیلی تهیه آن

در این مقاله با طرز تهیه ترشی آلو که یکی از انواع ترشی های خوشمزه است، آشنا می شوید. این ترشی را می توانید هم به صورت لیته و هم به شکل سالم تهیه کنید. این ترشی بسیار ساده تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی آلو و نکات تکمیلی تهیه آن

شما علاقمندان به آشپزی با تهیه انواع ترشی ها می توانید، غذاهای دلچسب تری را بچشید. ترشی آلو که یکی از انواع ترشی های متنوع بوده می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. این ترشی طعم خاصی داشته و برای افرادی که به ترشی علاقه دارند، مناسب است. در این بخش شما می توانید با طرز تهیه ترشی آلو آشنا شوید.

ترشی آلو خوشمزه

طرز تهیه ترشی آلو بسیار ساده است، این ترشی برای انواع ذائقه ها مناسب بوده و یکی از انواع ترشی های متنوع و خاصی است که مزه می کنید. شما علاقمندان به تهیه دو نوع ترشی دیگر می توانید از آموزش تهیه ترشی گیلاس و ترشی عربی در مطالب قبلی آرگا دیدن کنید.

  •  بلیط کیش
  •  خرید انواع قهوه

مواد لازم

  • آلو جنگلی: 1 کیلوگرم
  • سیر: 2 عدد
  • سرکه: 1 لیتر
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل سبز: 2 عدد

طرز تهیه ترشی آلو

طرز تهیه ترشی آلو فوق العاده

اولین مرحله از آماده کردن این نوع از ترشی ها ترکیب سرکه و نمک با یکدیگر می باشد. شما می توانید آلوها را به خوبی بشویید و به همراه فلفل سبزها و سیرها در ظرف مورد نظر خود قرار دهید.

مواد را در ظرف مناسب ریختید، مقداری از محلول نمک و سرکه را به آن ترکیب کنید. حالا درب ظرف را به خوبی محکم کرده و مواد را در جایی مناسب قرار دهید.

دمای مناسب برای نگهداری از این ترشی دمای محیط بوده این ترشی بعد از چند روز جا افتاده شده و می توانید در کنار غذای خود آن را سرو نمایید.

توجه کنید، بعد از باز کردن درب این ترشی باید مجدد آن را به خوبی ببندید. یکی از نکات مهم در زمان تهیه این نوع از ترشی ها خشک کردن آن ها بعد از شست و شو می باشد. آب اضافی موجود در ترشی موجب کپک زدن آن خواهد شد.

ترشی آلو

نکات تکمیلی تهیه ترشی

از مهم ترین نکات در تهیه این نوع ترشی ها می توان به نگهداری صحیح اشاره نمود. برای اینکه ترشی شما دوام بیشتری داشته باشد، باید آن را در محیط مناسب با دمای معتدل قرار دهید.

زمان آماده سازی این ترشی 20 دقیقه می باشد. این ترشی یک پیش غذا بوده و می توانید با انواع غذاها نیز سرو کنید.

مواد لازم برای این ترشی مواد 15 نفره است. شما می توانید به تعداد نفرات مواد خود را بیشتر کنید.

شما به میزان دلخواه می توانید در این ترشی از عسل نیز استفاده کنید.

استفاده از سبزی های معطر در این ترشی نیز به طور دلخواه است. شما می توانید از سبزی های معطر همچون نعناع و برگ مو استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید، ترشی شما کمی نرم تر باشد، باید ابتدا ترشی ها را کمی بجوشانید. مخلوط سرکه، عسل و آلو را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید، به جوش برسند.

اگر می خواهید لیته این ترشی را داشته باشید، می توانید مواد را تا حدی روی حرارت قرار دهید که به خوبی له شوند.

حالا آلوهایی که از دانه شده اند را درون میکسر ریخته و به خوبی له کنید. در این ترشی می توانید از ترکیب سیاه دانه نیز استفاده نمایید.

دستور تهیه ترشی آلو

برای تهیه انواع ترشی با طعم های مختلف می توانید کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان