جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه

در ادامه همراه با ما باشید تا جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه

آنتالیا، شهری زیبا و دوست‌داشتنی است که در ساحل مدیترانه قرار دارد و از جاهای دیدنی و تفریحات بسیار زیادی برخوردار است. سواحل زیبا، بناهای تاریخ، آبشارهای فوق‌العاده و … از جمله جاهای دیدنی آنتالیای ترکیه محسوب می‌شوند.

در ادامه همراه با ما باشید تا جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه را به شما معرفی کنیم.

10. آبشار کورشونلو

Kursunlu Waterfalls

Kursunlu Waterfalls

در فاصله 12 کیلومتری از شهر آنتالیا، آبشار کورشونلو در درون پارکی ملی به همین نام قرار دارد و از جمله جاهای بسیار زیبا و تماشایی آنتالیا به شمار می‌رود که باید از آن بازدید کنید. سرچشمه آبشار از رود آکسو است که پس از گذر از چندین شهرستان به اینجا می‌رسد و آبشار بسیار زیبا و تماشایی کورشونلو را ایجاد می‌کند. گیاهان و مراتع پیرامون آبشار نیز جذابیت آن را دو چندان کرده‌اند.

9. آکواریوم آنتالیا

Antalya Aquarium

Antalya Aquarium

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین مجموعه آکواریوم‌ها در جهان به شمار می‌رود که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، جنبه آموزشی نیز دارد. در این مجموعه، 40 آکواریوم با تم‌های مختلف وجود دارند که گردشی بسیار سرگرم‌کننده به همراه خانواده را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مجموعه، بزرگترین تونل آکواریومی جهان وجود دارد که بسیار دیدنی است؛ علاوه بر این، بخش خزندگان گرمسیری در کنار موزه یخ و جهان برف نیز از جمله بخش‌های جذاب این مجموعه محسوب می‌شوند که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید.

8. ترمسوس

Termessos

Termessos

شهر باستانی ترمسوس، در ارتفاعی بیش از 1000 متر از سطح دریا و در کنار تپه سولیموس قرار گرفته و واقعا تماشایی و جذاب به نظر می‌رسد. با بازدید از ترمسوس در آنتالیا، علاوه بر گردش در میان ساختمان‌ها باستانی و ویرانه‌های باقی مانده از شهر ترمسوس، شاهد مناظری بسیار خیره‌کننده از محیط پیرامون و کوهستان‌های تائوروس خواهید بود. خیابان سنگ فرش شده و محفل سنگی ترمسوس از جمله بخش‌های جذاب این شهر به شمار می‌روند. موقعیت استراتژیک شهر ترمسوس، باعث می‌شد تا این شهر در برابر حملات از سوی دشمنان بتواند مقاومت کند و استقلال خود را حفظ نماید. آمفی تئاتر بزرگ، زیبا و سرباز این شهر باستانی، برجسته‌ترین جاذبه آن به شمار می‌رود.

7. ساحل کنیالتی

Konyaalti Beach

Konyaalti Beach

در سمت غرب شهر آنتالیا، ساحلی بسیار زیبا و جذاب به طول هفت کیلومتر به نام کنیالتی وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای استراحت و آفتاب گرفتن به شمار می‌رود. در کنار ساحل، کافه‌ها، بارها و رستوران‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آنجا انواع خوراکی‌های خوشمزه را بچشید. درست در کنار ساحل نیز پارک ساحلی آنتالیا قرار دارد که در آنجا امکانات رفاهی مختلفی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. علاوه بر آب‌های آبی رنگ در کنار ساحل کنیالتی، کوهستان‌های بیداگلاری در دوردست نیز زیبایی این ساحل را دو چندان کرده که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی به شمار می‌رود.

6. پرگه

Perge

Perge

درست در فاصله 15 کیلومتری از شهر آنتالیا، شهر باستانی و شگفت‌انگیز پرگه قرار دارد که حتما در سفر خود به ترکیه باید از آن بازدید کنید. پرگه قبلا پایتخت پامفیلیا بوده و در حدود 1000 سال پیش از میلاد مسیح تاسیس شده بود. گشت و گذار در میان ویرانه‌های به جا مانده از شهر پرگه، به خصوص بازدید از تئاتر رومی آن، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. علاوه بر این، ستون‌های رو به نابودی و معابد نیمه خراب، جذابیت شهر پرگه را دو چندان کرده‌اند و فضایی خارق‌العاده و تاریخی به آن بخشیده‌اند.

5. موزه باستان شناسی آنتالیا

Antalya Archeological Museum

Antalya Archeological Museum

یکی از بهترین و مهم‌ترین موزه‌ها در کل ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا است که در آن، مجموعه بی‌نظیری از آثار و اشیاء از خود شهر آنتالیا و مناطق پیرامون آن در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. عاشقان تاریخ حتما باید در سفر خود به آنتالیا، از این موزه دیدن کنند تا بتوانند به درک بهتری از تاریخ چندین هزار ساله شهر دست پیدا کنند.

4. آسپندوس

Aspendos

Aspendos

آسپندوس، واقعا تماشایی و بی‌نظیر است و هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد؛ این بنای تاریخی در فاصله 40 کیلومتری از آنتالیا قرار دارد اما سفر به آنجا و تماشای مناظر خیره‌کننده آن، واقعا ارزشمند است. آسپندوس، تئاتری رومی و یکی از برترین جاذبه‌های ترکیه به شمار می‌رود که به خوبی حفظ شده و قدمت آن به سال حدود 155 پس از میلاد مسیح باز می‌گردد. علاوه بر خود تئاتر، ویرانه‌های یک کلیسا، کانال آب و یک سالن نیز در نزدیکی این مکان وجود دارند که می‌توان از آن‌ها نیز بازدید کرد.

3. دروازه هادرین

Hadrian's Gate

Hadrian’s Gate

دروازه هادرین، بنای تاریخی خارق‌العاده‌ای است که به افتخار امپراتور روم به نام هادرین ساخته شده که در سال 130 پس از میلاد به آنتالیا سفر کرده بود. این دروازه قوس مانند، تحسین‌برانگیز و شگفت‌انگیز است و به خوبی حفظ شده و همچنان یکی از ورودی‌های اصلی به محله تاریخی کالیچی به شمار می‌رود. این دروازه از سه قوس و ستون‌هایی ایجاد شده و سقف آن نیز کنده‌کاری‌های بسیار ظریفی دارد که شما را به وجد می‌آورد. در دو سمت دروازه نیز دو برج قدیمی قرار گرفته‌اند که زیبایی بنا را دوچندان کرده‌اند.

2. آبشار دودن

Duden Waterfalls

Duden Waterfalls

در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا، آبشار دودن قرار دارند که منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد کرده‌ که در بین گردشگران و همچنین ساکنان محلی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. همه این آب‌ها از کوهستان تائوروس سرچشمه می‌گیرند و پس از گذر از حومه شهر آنتالیا و خلق آبشار دودن، به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کنند. برای بازدید از بخش پایینی آبشار بهتر است که از قایق استفاده کنید ولی بخش بالایی آن، بیشتر برای کمپینگ و پیک نیک مناسب است. نکته جالب توجه در مورد آبشار دودن آن است که شما در اینجا فرصت آن را دارید تا به غار پشت آبشار بروید و تجربه‌ای خارق‌العاده و مهیج را بدست بیاورید.

1. کالیچی

Kaleici

Kaleici

ساختمان‌ها و عمارت‌های تاریخی قرار گرفته در مرکز تاریخی شهر آنتالیا، بسیار زیبا و تماشایی هستند و قدمت آن‌ها به دوران بیزانس و رومی‌ها باز می‌گردد. گردش در محله کالیچی بسیار جذاب و تماشایی است و در آنجا می‌توانید علاوه بر گرفتن حسی آرامش‌بخش، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از قدم زدن در آنتالیای قدیمی را بدست بیاورید و از سوژه‌های مختلف عکاسی کنید. در این محله، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های جالب‌توجهی وجود دارند که گردش شما را جذاب‌تر می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان