بهترین فیلم‌های اکشن ناشناخته دهه ۲۰۱۰

دهه ۲۰۱۰ میلادی، پر از فیلم‌های اکشن جذاب و تماشایی بود. در این ده سال، آثار بسیار مطرحی از فرنچایزهای بزرگ همچون دنیای سینمایی مارول روی پرده سینماها اکران شدند؛ با این حال، فیلم‌های اکشن بسیار خوبی نیز در این میان اکران شدند که کمتر در بین مخاطبان شناخته شده هستند که به اصطلاح به آن‌ها آندرریتد گفته می‌شود.

بهترین فیلم‌های اکشن ناشناخته دهه 2010

دهه 2010 میلادی، پر از فیلم‌های اکشن جذاب و تماشایی بود. در این ده سال، آثار بسیار مطرحی از فرنچایزهای بزرگ همچون دنیای سینمایی مارول روی پرده سینماها اکران شدند؛ با این حال، فیلم‌های اکشن بسیار خوبی نیز در این میان اکران شدند که کمتر در بین مخاطبان شناخته شده هستند که به اصطلاح به آن‌ها آندرریتد گفته می‌شود.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های اکشن ناشناخته دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

10. فیلم هانا

Hanna - 6.8

Hanna – 6.8

فیلم هانا (Hanna) داستان دختر نوجوانی به نام هانا با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) را روایت می‌کند که توسط پدر خود با بازی اریک بانا (Eric Bana) آموزش دیده تا آدمکشی ماهر باشد. در همین حین نیز یک مامور سی‌آی‌ای با بازی کیت بلانشت (Cate Blanchett) به دنبال آن است تا هر دوی آن‌ها را دستگیر کند. کارگردانی این فیلم را جو رایت (Joe Wright) در دست دارد که موفق شده است تا اقتباسی هیجان‌انگیز و جذاب بسازد.

9. فیلم مهمان

The Guest - 6.7

The Guest – 6.7

فیلم مهمان (The Guest) ترکیبی عجیب از ژانر اکشن و وحشت به شمار می‌رود. کارگردان آدام وینگارد (Adam Wingard) موفق شده تا به سبکی سرگرم‌کننده و خونین، داستان فیلم را به نمایش در بیاورد. دن استیونز (Dan Stevens) نیز به خوبی توانسته است تا نقش مردی خشن و شکسته را به تصویر بکشد و فیلم را به جلو حرکت بدهد. فیلم «مهمان» در مورد خانواده‌ای است که دوست فرزند سرباز و فوت‌شده‌شان به خانه آن‌ها می‌آید ولی موضوع نگران‌کننده در مورد این مرد وجود دارد. این فیلم در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 6.7 از 10 را گرفته بود.

8. فیلم تیم آ

The A-Team - 6.7

The A-Team – 6.7

فیلم تیم آ (The A-Team) اقتباسی سینمایی از سریالی اکشن به همین نام از دهه هشتاد میلادی است. این فیلم، داستان گروهی از سربازان را روایت می‌کند که به جرمی متهم شده‌اند و حالا به دنبال آن هستند تا این اتهام را برطرف کنند و نام و آوازه خود را پارک کنند. لیام نیسون (Liam Neeson)، بردلی کوپر (Bradley Cooper) و کوئنتین جکسون (Quinton Jackson) از جمله بازیگران این فیلم اکشن و جذاب به شمار می‌روند.

7. فیلم هنری جان سخت

Hardcore Henry - 6.7

Hardcore Henry – 6.7

فیلم هنری جان سخت (Hardcore Henry)، اولین تجربه ایلیا نایشولر (Ilya Naishuller) در زمینه فیلم‌سازی به شمار می‎‌رود و نتیجه نهایی نیز اثری فوق‌العاده جذاب و پر تنش است. داستان فیلم «هنری جان سخت» در ابتدا ممکن است اندکی مضحک به نظر برسد اما صحنه‌های اکشن آن، جذاب و تماشایی هستند. از سوی دیگر، کل این فیلم به طور کامل به صورت اول شخص فیلمبرداری شده است. با اینکه ممکن است تکان‌های دوربین برای برخی از افراد آزاردهنده باشد اما در کل، فیلم «هنری جان سخت» یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های اکشن تاریخ به شمار می‌رود.

6. فیلم بلوند اتمی

Atomic Blonde - 6.7

Atomic Blonde – 6.7

فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde) اولین فیلمی محسوب می‌شود که دیوید لیچ (David Leitch) به تنهایی کارگردانی کرده است. او بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های جان ویک (John Wick) شناخته می‌شود. اتفاقات فیلم «بلوند اتمی» در سال 1989 برلین و آخرای جنگ سرد رخ می‌دهد و در آن، شارلیز ترون (Charlize Theron) نقش ماموری از سازمان جاسوسی ام‌آی6 را بازی می‌کند. فیلم «بلوند اتمی» با اینکه شباهت‎های زیادی به فیلم‌های «جان ویک» دارد اما همچنان اثری جذاب و متفاوت به شمار می‌رود که بیشتر آن ناشی از نقش‌آفرینی جذاب و خیره‌کننده شارلیز ترون است.

5. فیلم درد

Dredd - 7.1

Dredd – 7.1

فیلم درد (Dredd) اثری اقتباسی از کتاب‌های کمیک است که به هنگام اکران خود روی پرده سینماها نتوانست تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند اما در کل، اثری بسیار خوب و جذاب است که باید بیشتر به آن توجه می‌شد. در این فیلم، کارل اربن (Karl Urban) نقش جاج درد را بازی می‌کند که به همراه فردی تازه‌کار با بازی اولیویا ترلبی (Olivia Thirlby) قصد دارند تا جلوی یک باند مواد مخدر را بگیرند. فیلم «درد» داستانی ساده دارد اما به خوبی اجرا شده و از صحنه‌های اکشن خشن و زیبایی برخوردار است.

4. مردان خوب

The Nice Guys - 7.3

The Nice Guys – 7.3

فیلم مردان خوب (The Nice Guys) اثری کمدی تلخ به کارگردانی شین بلک (Shane Black) است که شباهت‌های زیادی به آثار قبلی این کارگردان دارد. داستان فیلم بر محوریت کاراگاهی با بازی رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) است که در حال تحقیق در مورد فردی گمشده است و با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو می‌شود. فیلم «مردان خوب»، بهترین فیلم شین بلک به شمار می‌رود و پویایی بین راسل کرو (Russell Crowe) و رایان گاسلینگ در این فیلم واقعا تماشایی و سرگرم‌کننده است.

3. فیلم ارتقا

Upgrade - 7.5

Upgrade – 7.5

فیلم ارتقا (Upgrade) فیلمی اکشن و علمی-تخیلی از کمپانی بلوم‌هاوس است که کارگردانی و نویسندگی آن در دستان لی وانل (Leigh Whannel) بوده است. این فیلم، داستان شخصی به نام گری تریس را بازگو می‌کند که در تصادفی وحشتناک، علاوه بر از دست دادن همسرش، فلج می‌شود. حالا یک میلیاردر مرموز به او کمک می‌کند تا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، ارتقا پیدا کند و معالجه شود. فیلمبرداری فیلم واقعا منحصربه‌فرد بوده و حس بسیار خوبی را به بیننده منتقل می‌کرده است. طرفداران فیلم‌های علمی-تخیلی و اکشن حتما باید فیلم «ارتقا» را مشاهده کنند.

2. فیلم 13 آدمکش

13Assassins - 7.5

13Assassins – 7.5

فیلم 13 آدمکش (13 Assassins) به کارگردانی تاکاشی میکه (Takashi Miike) افسانه‌ای است و داستان سامورایی‌ای را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا گروهی از سیزده جنگجو را گردهم بیاورد تا بتوانند رئیس ستمگری را شکست بدهند. این فیلم همانند فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai) است اما نسبت به آن، خونین‌تر و خشن‌تر است. کارگردان تاکاشی میکه بیشتر برای فیلم‌سازی خشن خود شناخته می‌شود و این فیلم نیز از دیگر آثار او مستثنی نیست.

1. فیلم لبه فردا

Edge Of Tomorrow - 7.9

Edge Of Tomorrow – 7.9

فیلم لبه فردا (Edge Of Tomorrow)، داستان شخصی با بازی تام کروز (Tom Cruise) را دنبال می‌کند که گرفتار نبردی در برابر میمیک‌ها می‌شود و به طرز وحشتناکی می‌میرد. چند لحظه بعد او بیدار می‌شود و می‌فهمد که در درون حلقه‌ای بی‌نهایت گرفتار شده است. او به همراه فردی دیگر با بازی امیلی بلانت (Emily Blunt) باید این حلقه را آن قدر تکرار کنند تا بتوانند راهی برای شکست دشمنان خود پیدا کنند. فیلم «لبه فردا»، اثر اکشنی متفاوت و جالب‌توجه است که به هنگام اکران خود مورد بی‌لطفی بینندگان قرار گرفت. هر چند، طرفداران همچنان به ساخت دنباله‌ای برای این فیلم امیدوار هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان