بخور و ماسک مناسب برای دست ها و صورت

بخور صورت، باعث می‌شود که شما بتوانید دانه‌های سرسیاه صورت بخصوص روی بینی را، پس از بخور راحت‌تر خارج کنید. بدین گونه که ابتدا صورت و دست‌ها را با آب و صابون ملایم بشوئید تا هیچگونه آلودگی روی آن نباشد.

بخور و ماسک مناسب برای دست ها و صورت

دکتر نگار بهروز

 

 

بخور دانه‌های سرسیاه صورت

بخور صورت، باعث می‌شود که شما بتوانید دانه‌های سرسیاه صورت بخصوص روی بینی را، پس از بخور راحت‌تر خارج کنید. بدین گونه که ابتدا صورت و دست‌ها را با آب و صابون ملایم  بشوئید تا هیچگونه آلودگی روی آن نباشد. البته می‌توانید از پاک‌کننده‌های صورت هم استفاده کنید. 

آن‌گاه به روش زیر، بخور دهید و پس از آن، دانه‌های سرسیاه را به راحتی با فشار ملایم خارج کنید. پس از خارج کردن دانه‌های سر سیاه، برای بستن منافذ بازشده‌ی پوست، از خیار رنده کرده یا محلول آب و لیموترش استفاده کنید و پس از 5 دقیقه، با‌ آب ولرم شستشو دهید.

برای بخور دادن، از ترکیب زیر استفاده کنید:

3 قاشق سوپخوری گل بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی اجاق قرار دهید تا بجوشد. آن‌گاه پارچه‌ای را روی سر خود بیندازید و سر را به مدت 10 دقیقه روی بخار قرار دهید. سپس ترکیب گل بابونه و آب را از صافی عبور دهید و بابونه‌ی صاف‌شده را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و پس از‌ آن با آب سرد بشوئید. حالا می‌توانید دانه‌ها را تخلیه کنید. آن‌گاه مراحل گفته‌شده را انجام دهید.
 

ماسک لطیف‌کننده‌ی پوست دست

مواد لازم: 

عسل                 2 قاشق سوپخوری
آبلیمو                 1 قاشق سوپخوری
عرق گل بهار       1 قاشق سوپخوری

روش تهیه:

عسل را با آبلیمو مخلوط کنید. بعد عرق گل بهار را اضافه نمائید و به مدت 20 دقیقه روی پوست دست قرار دهید. این ماسک، برای سفید و لطیف کردن دست‌ استفاده می‌شود. سپس دست را با آب ولرم بشوئید و در صورت نیاز، آن را خشک کنید. یا صبر کنید تا به ‌آرامی خشک شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان